De Beurs vandaag
TIP
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: De Beurs vandaag
Het is geen ongelijke strijd, het is eerder een menselijke strijd. Wie van ons wil het Cornonavirus? Het leert ons weer wat meer belangrijk is, dan beleggen. En ik weet ik geef mijn goede raad weg, maar ik besef het wel.
Nto, ik geloof ook niet in sprookjes, maar ik zie wel dat een ieder hier zijn eigen bijdrage geeft, slim of niet slim, goed of niet goed. Ik haal eruit wat ik wil weten. Met dank.
Maar loont dat harde werken wel. Denk eerder dat je je zot laat draaien.Dirk2 schreef: ↑30 januari 2020, 12:53Ja het is echt hard werken voor traders. Mijn mentor staat heel vroeg op daar in Amerika om alle voorbeurs aandelen te scannen en die blijft aan zijn bureau met zijn vele schermen (6 aandelen op 1 monitor, die constant op 5 min grafiek in de gaten gehouden worden) tot over de beurssluiting om nog eens de earnings te zien.
Nu goed, kan je hier open kaart spelen en zeggen wat je long (en eventueel short) posities zijn. Dan kunnen we opvolgen of hetgeen je schrijft enige waarde heeft of niet.
Amazon nabeurs 11% hoger. Tesla gisteren een soortgelijk verhaal. Op sommige aandelen blijkt geen rem te staan. Benieuwd hoe dit afloopt.
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Long op berenvlaggen, short op TA.
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Met de beursrally ben ik 1 maandje in januari actief geweest en je ziet dat dit werken dan loont en als je er niet meer naar kijkt, presteren we na de goede eenmalige aankoop start (eind november) al vlug niet meer.
Ik had die prestaties in het volgende draadje gepost op 28 januari 13u46 :
beleggen-hoe-begin-je-er-aan-t27671-150.html
Hier post ik geen posities om 1) de rookies te beschermen die dan te laat gaan volgen, en aan chasing doen. Bv vandaag was ik o.a. helemaal op de onderkant van het trendkanaal van de semiconductor ETF "SMH" ingestapt. Mijn stopafstand is daardoor ontzettend klein. Als er een rookie nu nog gaat instappen is zijn risico te groot omdat zijn stop al te ver ligt en als die geen stop zet, kan die helemaal verbranden.
2) Dan zijn er ook nog luieriken die min of meer wel weten hoe het werkt en dan profiteren van de andere zijn
werk. Die gaan niet constant zitten kijken of het testen van de steun op de S&P positief verliep zoals
vanavond het geval was.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Dirk2 op 30 januari 2020, 23:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Interessant
De Brexit is een feit! De daling viel al bij al nog goed mee!
Voorlopig verandert er niets. Er begint nu een overgangsperiode die tot eind 2020 loopt en waarin Groot-Brittannië zich aan de EU-regels dient te houden van vrij verkeer van personen en goederen. Gedurende die overgangsperiode moeten de EU en Groot-Brittannië een verdrag opstellen over hun toekomstige relaties. De scheiding was het gemakkelijkste deel, het nieuwe verdrag opstellen wordt moeilijker en zal dikwijls voor hoogspanning zorgen in 2020. We zullen dus pas binnen elf maanden weten of de Brexit al bij al goed meeviel.
Mijn opmerking rond het Coronavirus was ironisch bedoeld. Dirk2 ziet een strijd tussen de koersen die willen dalen, en de weerstandslijn die ze tegenhoudt.Jozefien1969 schreef: ↑30 januari 2020, 21:10Het is geen ongelijke strijd, het is eerder een menselijke strijd. Wie van ons wil het Cornonavirus? Het leert ons weer wat meer belangrijk is, dan beleggen. En ik weet ik geef mijn goede raad weg, maar ik besef het wel.
Nto, ik geloof ook niet in sprookjes, maar ik zie wel dat een ieder hier zijn eigen bijdrage geeft, slim of niet slim, goed of niet goed. Ik haal eruit wat ik wil weten. Met dank.
Ik zie momenteel alleen maar het nieuws rond het Coronavirus dat het beurssentiment overheerst, en dan de beurzen 1 of 2 percent doet zakken, waarna de beurzen weer omhoog gaan.
Vandaar mijn ironische opmerking: de strijd van het Coronavirus tegen de steunlijn van Dirk2.
Maar die jongen zit de hele tijd op zijn grafieken te turen en weet verder niets van de wereld.
Facebook is gisteren 7% gedaald omdat ze tegenvallende resultaten en prognoses hebben gecommuniceerd. Voor Dirk2 is die communicatie totaal van geen belang. Hij ziet in zijn grafieken lijnen en driehoeken en kaarsen en pentagrammen en die verklaren perfect de daling van 7%.
Het soort discussies dat je met een Brexiteer kan voeren:
Groot-Brittannië moet weer Groot-Brittannië worden.
Wat bedoel je? We moeten uit de EU zodat we weer onszelf kunnen zijn.
Je kan toch jezelf zijn? Nee dat gaat niet.
Waarom niet? Brussel hé, die bepalen de wetten.
Niet echt, je zit mee aan de onderhandelingstafel, dat is het nu net.
Ja maar het is niet democratisch.
Je hebt gestemd in de Europese verkiezingen vorig jaar, dat is democratie.
Ja maar toch, Brussel dicteert ons de wet.
Welke wetten storen je dan. Euhm, dat vis zo en zo verpakt moet zijn.
Is dat niet goed dat we in alle 28 landen zeker zijn van een bepaalde standaard?
Ja maar het is onze visserij! De visserij stelt 0.1% van de economie voor. Maar nee! Google search.
Oké maar het zijn onze waters. Inderdaad het zijn jullie waters.
't Is al die bureaucratie, dat hoeven wij niet. Het VK zit al decennia mee te ijveren voor meer wetgeving en bureaucratie.
Ja maar migratie! Je bent een eiland dus je controleert per definitie je grenzen.
Ja maar die Polen en Bulgaren! EU migranten dragen netto bij en zijn productiever dan de Engelsen zelf.
Oké maar die moslims komaan zeg. Je weet dat het VK zijn niet-EU migratie zelf controleert?
Haha zegt de Guardian dat je moet die media niet geloven! Nee dat is een feit, bovendien zijn de meest gelezen kranten pro-Brexit.
Ja maar Corbyn! Corbyn had je een paar jaar aan je been, Brexit is de grootste post-oorlog shock voor dit land, puur gebaseerd op de slogans en leugens die jij hier opsomt.
Zelfs in het noorden stemmen ze voor Boris, dat wil toch iets zeggen. Dat ze de leugens geloven, ja, maar er gaat niks veranderen voor die mensen, wel integendeel.
Ik geloof wel in Boris, die gaat ons Brexit geven!
Je weet dat Brexit begint en niet eindigt in 2020? Wat?!
Alles wat opgebouwd is in de afgelopen vijftig jaar moet opnieuw worden onderhandeld. Als eilandje, alleen, ipv als blok van een half miljard mensen.
Het lukt ons wel het lukt ons altijd we hebben de oorlog gewonnen.
Oké succes makker.
Is dat niet goed dat we in alle 28 landen zeker zijn van een bepaalde standaard?
Ja maar het is onze visserij! De visserij stelt 0.1% van de economie voor. Maar nee! Google search.
't Is al die bureaucratie, dat hoeven wij niet. Het VK zit al decennia mee te ijveren voor meer wetgeving en bureaucratie.
Ja maar migratie! Je bent een eiland dus je controleert per definitie je grenzen.
Ja maar die Polen en Bulgaren! EU migranten dragen netto bij en zijn productiever dan de Engelsen zelf.
Oké maar die moslims komaan zeg. Je weet dat het VK zijn niet-EU migratie zelf controleert?
Haha zegt de Guardian dat je moet die media niet geloven! Nee dat is een feit, bovendien zijn de meest gelezen kranten pro-Brexit.
Ja maar Corbyn! Corbyn had je een paar jaar aan je been, Brexit is de grootste post-oorlog shock voor dit land, puur gebaseerd op de slogans en leugens die jij hier opsomt.
Zelfs in het noorden stemmen ze voor Boris, dat wil toch iets zeggen. Dat ze de leugens geloven, ja, maar er gaat niks veranderen voor die mensen, wel integendeel.
Alles wat opgebouwd is in de afgelopen vijftig jaar moet opnieuw worden onderhandeld. Als eilandje, alleen, ipv als blok van een half miljard mensen.
Oké succes makker.
75% aandelen, 16% obligaties, 9% cash
Facebook heeft geen tegenvallende resultaten gecommuniceerd, was gewoon een overreactie door het stijgen van de kosten m.b.t het tegengaan van ‘fake news’ en dergelijke. Is nog steeds een van de best gewaardeerde groei aandelen binnen de S&P.NTO schreef: ↑31 januari 2020, 08:40Mijn opmerking rond het Coronavirus was ironisch bedoeld. Dirk2 ziet een strijd tussen de koersen die willen dalen, en de weerstandslijn die ze tegenhoudt.Jozefien1969 schreef: ↑30 januari 2020, 21:10
Het is geen ongelijke strijd, het is eerder een menselijke strijd. Wie van ons wil het Cornonavirus? Het leert ons weer wat meer belangrijk is, dan beleggen. En ik weet ik geef mijn goede raad weg, maar ik besef het wel.
Ik zie momenteel alleen maar het nieuws rond het Coronavirus dat het beurssentiment overheerst, en dan de beurzen 1 of 2 percent doet zakken, waarna de beurzen weer omhoog gaan.
Vandaar mijn ironische opmerking: de strijd van het Coronavirus tegen de steunlijn van Dirk2.
Maar die jongen zit de hele tijd op zijn grafieken te turen en weet verder niets van de wereld.
Facebook is gisteren 7% gedaald omdat ze tegenvallende resultaten en prognoses hebben gecommuniceerd. Voor Dirk2 is die communicatie totaal van geen belang. Hij ziet in zijn grafieken lijnen en driehoeken en kaarsen en pentagrammen en die verklaren perfect de daling van 7%.
Je moet de gutfeeling van de britten, wat meer credit geven.reteiP schreef: ↑31 januari 2020, 08:41 Het soort discussies dat je met een Brexiteer kan voeren:
Oké succes makker.
Groot-brittania, gaat niet ten onder gaan, omdat het niet meer tot de eu behoort.
Groot-Brittanie is geen "eilandje".
Ik heb soms het gevoel, dat europa, meer schrik heeft voor zijn eigen lotsbestemming, dan Groot-Brittanie.
Ja, Groot-Brittanie, zal op korte termijn, zijn economie, achteruitgaan zien gaan.
Maar ik denk, het voornaamste is, dat er grote lacunes zitten in het democratisch systeem van Groot-Brittanie zelf, En door terug te plooien op zichzelf, kunnen ze die aanpakken.
En economisch, denk ik op lange termijn, Groot-Brittanie, beter op zichzelf is dan binnen het keurslijf van de europese unie. Ze waren en zullen in de toekomst terug, de verbinding worden tussen amerika en europa, tussen alle overzeese gebieden en europa.
Een beetje zoals singapore, een kleine stadstaat, groot is geworden, omdat het alle landen die niet met ellkaar overeenkomen in zijn onmiddelijke omgeving, indonesie, maleisie, enz..indirect kon laten samenwerken. En het de taak van hongkong als onafhankelijk financieel centrum aan het overnemen, na de inlijving van hongkong door china.
+1ChrisHuys schreef: ↑31 januari 2020, 09:49
Je moet de gutfeeling van de britten, wat meer credit geven.
Groot-brittania, gaat niet ten onder gaan, omdat het niet meer tot de eu behoort.
Groot-Brittanie is geen "eilandje".
Ik heb soms het gevoel, dat europa, meer schrik heeft voor zijn eigen lotsbestemming, dan Groot-Brittanie.
Ja, Groot-Brittanie, zal op korte termijn, zijn economie, achteruitgaan zien gaan.
Maar ik denk, het voornaamste is, dat er grote lacunes zitten in het democratisch systeem van Groot-Brittanie zelf, En door terug te plooien op zichzelf, kunnen ze die aanpakken.
En economisch, denk ik op lange termijn, Groot-Brittanie, beter op zichzelf is dan binnen het keurslijf van de europese unie. Ze waren en zullen in de toekomst terug, de verbinding worden tussen amerika en europa, tussen alle overzeese gebieden en europa.
Een beetje zoals singapore, een kleine stadstaat, groot is geworden, omdat het alle landen die niet met ellkaar overeenkomen in zijn onmiddelijke omgeving, indonesie, maleisie, enz..indirect kon laten samenwerken. En het de taak van hongkong als onafhankelijk financieel centrum aan het overnemen, na de inlijving van hongkong door china.
Het is een verademing af en toe eens te kunnen vaststellen dat er nog mensen zijn die niet papegaaien wat de linkse media en politiek voorzegt.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
++1
Farage's laatste speech in het Europees parlement was fantastisch.
De zielige reactie van de voorzitter over "hate" was zoals te verwachten. De EU is noch een natie, noch een persoon maar een verwerpelijke instelling.
On topic: ik ben ervan overtuigd dat ze het binnen een paar jaar véél beter doen dan de EU. Iemand goeie beleggingstips voor Britse quality?
Farage's laatste speech in het Europees parlement was fantastisch.
De zielige reactie van de voorzitter over "hate" was zoals te verwachten. De EU is noch een natie, noch een persoon maar een verwerpelijke instelling.
On topic: ik ben ervan overtuigd dat ze het binnen een paar jaar véél beter doen dan de EU. Iemand goeie beleggingstips voor Britse quality?
Hehe, Brexit moet effectief nog beginnen. Ze hebben alleen maar te verliezen hoor. Brexiteers zoals Farage uiteraard schitterende roepers en speechers. Dat die mannen in de achtergrond al hun zaakjes geregeld hebben om te profiteren van de Brexit is des te schrijnender in de strijd van de kleine man tegen 'de elite'. De euforie zal misschien even een goed gevoel geven, maar binnen de 2 jaar zullen ze wel inzien dat hun situatie even 'shit as before' is.
Maar goed, ze gaan zelf over hun visserij kunnen beslissen. Het ga ze goed.
Maar goed, ze gaan zelf over hun visserij kunnen beslissen. Het ga ze goed.
75% aandelen, 16% obligaties, 9% cash