De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Dat is natuurlijk de verkeerde vergelijking. Een betere vergelijking zou zijn of ze het beter zullen doen dan wanneer ze IN de EU zouden gebleven zijn. Alleen zullen we daarop het antwoord nooit kennen.
Je mag van mij het woordje 'in' erbij denken als je dat wil. Maakt niet uit.
We zullen alvast beurzen en munt kunnen vergelijken...
We zullen alvast beurzen en munt kunnen vergelijken...
Heb je het over de Europese elite?
Blijkbaar wordt de visserij de pasmunt om de financials in Londen te mogen/kunnen houden.
Maar laat ze maar, zonder hun tegenwerkingen uit het verleden zal de EU hopelijk wat sneller kunnen schakelen.
Denk je dat een Farage en Rees Mogg geen Europese elite zijn misschien?
Farage heeft nog vlug Europese paspoorten aangevraagd voor zijn dochters zodat zij zeker van alle voordelen kunnen blijven genieten. Tussendoor schreeuwde hij heel het land plat hoe rot die EU niet is. Ironisch?
Zo'n miljardair als Morrissey weent lustig mee dat Engeland terug zichzelf moet worden maar woont zelf lekker in Monaco/Rome.
Ook een Rees-Mogg die zelf uit de elite komt en miljoenen verdiende (https://www.ft.com/content/d6b8261e-bcd ... 00d509634e) met de Brexit zijn anti elite campagne werd als zoete koek geslikt.
Het zijn dan vooral ouderen met heimwee naar de grote natie die pro Brexit hebben gestemd, maar dit zal hun geen deugd doen:
"Tory minister admits extra nurses won’t be in place for 10 years and cannot explain how government will stop 18,500 leaving"
Perfecte uitgevoerde fake news campagne, gestoeld op leugens en valse beloftes. Als Boris Johnson belooft dat elke Brit morgen 1 miljoen pond zal krijgen. En zijn parlement schiet dat idee af, kan Boris daags nadien idd roepen dat 'de elite niet naar de wil van het volk wil luisteren'.
75% aandelen, 16% obligaties, 9% cash
Denk niet dat iemand wakker ligt van die Brexit. Beurzen wel weer diep rood. Overdrijft men de schrik van dat coronavirus niet. Door gewone griep sterven jaarlijks meer mensen. Mss gewoon excuus om winst te nemen op dure aandelen.
-
- Newbie
@niko het zou wel kunnen dat het virus uitbreiding neemt, en de rest van de wereld besmet, en dan hebben we een heel ander verhaal, waardoor koersen implodderen. Laat ons voorlopig even kalm blijven en niet alles direct verkopen. Ik hoop op gelijkzindigen.
IWDA IWRD TGET TRET VUSA
Laten ze trollen altijd op vrijdagavond vrij uit de gesloten psychiatrische instellingen ?
-
- Newbie
@paul, hoe verklaar jij anders het neergaand spiraal van de beurs? Dat is toch overduidelijk van chinese aard? Of wel?
IWDA IWRD TGET TRET VUSA
Ik noem Nikki niet niko. Geeft niet. Denk overigens dat klopt dat schrik er goed inzit voor dat virus.Marcoborro schreef: ↑31 januari 2020, 18:57 @niko het zou wel kunnen dat het virus uitbreiding neemt, en de rest van de wereld besmet, en dan hebben we een heel ander verhaal, waardoor koersen implodderen. Laat ons voorlopig even kalm blijven en niet alles direct verkopen. Ik hoop op gelijkzindigen.
Brederode echter vandaag gewoon in het groen +0,25% gebleven. Mss is Brederode het nieuwe Sofina?
Laatst gewijzigd door Nikki01 op 31 januari 2020, 19:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Wacht maar tot maandag wanneer China terug opent. Dan wordt het pas rood. Rood als bloed.
-
- Newbie
Dat zal blijven duren tot de chinees een serum vint om de mensen te injecteren. Klopt?
IWDA IWRD TGET TRET VUSA
Het virus is in ieder geval handig voor de schrijvers van de beurscommentaren.
- Wanneer de aandelen dalen: "De beurzen zijn besmet door het Coronavirus."
- Wanneer de aandelen terug stijgen: "De beleggers schudden de zorgen over het Coronavirus even van zich af."
Ja maar je zal niet voor die beurscommentaren betaald worden
-
- Newbie
Beurscommentiaristen zijn meetsal idealisten, voor hen is àànzien belangrijker dan geld, zelfs zonder vergoeding blijven zijn commentiariseren, gewoonweg omdat het hun roeping is, ze kénnen niets anders, begrijp je?
IWDA IWRD TGET TRET VUSA
-
- Hero Member
- Contacteer:
Dank u wel, zo zie ik het ook. Maar ik weet niets, ik volg het nieuws, of het gevoel? Wie belegt nog in Facebook? Een bedrijf die elke stap van u volgt. Het gaat mij te ver! Maar wellicht vinden de meeste mensen het prettig wanneer zij ''worden gevolgd''.NTO schreef: ↑31 januari 2020, 08:40Mijn opmerking rond het Coronavirus was ironisch bedoeld. Dirk2 ziet een strijd tussen de koersen die willen dalen, en de weerstandslijn die ze tegenhoudt.Jozefien1969 schreef: ↑30 januari 2020, 21:10
Het is geen ongelijke strijd, het is eerder een menselijke strijd. Wie van ons wil het Cornonavirus? Het leert ons weer wat meer belangrijk is, dan beleggen. En ik weet ik geef mijn goede raad weg, maar ik besef het wel.
Nto, ik geloof ook niet in sprookjes, maar ik zie wel dat een ieder hier zijn eigen bijdrage geeft, slim of niet slim, goed of niet goed. Ik haal eruit wat ik wil weten. Met dank.
Ik zie momenteel alleen maar het nieuws rond het Coronavirus dat het beurssentiment overheerst, en dan de beurzen 1 of 2 percent doet zakken, waarna de beurzen weer omhoog gaan.
Vandaar mijn ironische opmerking: de strijd van het Coronavirus tegen de steunlijn van Dirk2.
Maar die jongen zit de hele tijd op zijn grafieken te turen en weet verder niets van de wereld.
Facebook is gisteren 7% gedaald omdat ze tegenvallende resultaten en prognoses hebben gecommuniceerd. Voor Dirk2 is die communicatie totaal van geen belang. Hij ziet in zijn grafieken lijnen en driehoeken en kaarsen en pentagrammen en die verklaren perfect de daling van 7%.
Tip: lees het boek van Edward Snowden: Onuitwisbaar..