Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Zoals gewoonlijk blinken ze hier weer uit in niets doen. Verschillende landen sluiten hun grenzen. Australië laat zelfs niemand meer binnen die in China is geweest en hier is het nog steeds opendeurdag.Spruitekop schreef: ↑29 januari 2020, 16:14 Welke maatregelen neemt de overheid???
Geen! Tenzij dat je het ter beschikking stellen van enkele geïsoleerde kamers in het Brusselse als een maatregel aanneemt. Binnenkort stelt Geens de isolatiecellen in de gevangenissen ook ter beschikking.
Grenzen toe verdorie! Maar waar moeten de 'lieve asieltjes' van madame Blockpaté dan naartoe?
Ik ben op markten geweest in een nabij gelegen provincie van die waar het nu fout gaat;
Dat kan je je niet voorstellen. Geen wonder dat het op zo'n plaatsen uitbreekt.
We zijn overgeleverd aan de goede zorgen van onze eigen staat en van de Chinese.
Niets om erg gerust van te worden.
-
- Newbie
--- Bericht verwijderd door administrator wegens inbreuk op gebruiksvoorwaarden van dit forum ---
IWDA IWRD TGET TRET VUSA
Maar de strategie werkt wel !!!anonymous schreef: ↑1 februari 2020, 11:03Zoals gewoonlijk blinken ze hier weer uit in niets doen.Spruitekop schreef: ↑29 januari 2020, 16:14 Welke maatregelen neemt de overheid???
Geen! Tenzij dat je het ter beschikking stellen van enkele geïsoleerde kamers in het Brusselse als een maatregel aanneemt. Binnenkort stelt Geens de isolatiecellen in de gevangenissen ook ter beschikking.
Grenzen toe verdorie! Maar waar moeten de 'lieve asieltjes' van madame Blockpaté dan naartoe?
In China daarentegen .... elke dag 20% gevallen erbij.
Eergisteren 10.000, gisteren 12.000, vandaag dus prognose 14.400
Reken maar eens uit over 14 dagen
Grapjas ... Die buigingen; dat is in een ander land. Sanitair : de doorsnee Chinees doet 'het' op een gat in de grond met een soort van ingebouwd bidet. Dat ding heeft geen toiletbril.Marcoborro schreef: ↑1 februari 2020, 11:28 Anderszijds zijn chinezen zeer hygienisch wat betreft hun sanitair. Alle toiletbrillen zijn zelfreinigend, deurklinken worden dagelijks gepoetst met javel. Handen of wangkusjes geven aan elkaar doen ze nooit, ze maken gewoon een kleine buiging. Onderbroeken verwisselen ze 2X per dag. Dat staat dus in shrill contrast met hun markten en supermarkten waar de grootste viezigheid heerst. Levende en dode beesten in één hok, slachtpartijen waar je bij staat, ingwanden die rauw opgegeten worden. Als het de eerste keer is dat je zoiets ziet, geloof me, je begint spontaan te kotsen!
Ik ken dat gevoel. Toen ik je bezig zag op de event van Carmignac, een paar jaar geleden ...Marcoborro schreef: ↑1 februari 2020, 11:28 Als het de eerste keer is dat je zoiets ziet, geloof me, je begint spontaan te kotsen!
-
- Newbie
--- Bericht verwijderd door administrator wegens inbreuk op gebruiksvoorwaarden van dit forum ---
IWDA IWRD TGET TRET VUSA
Het ontstaan of mutatie van een nieuw virus heeft niet meteen met hygiëne te maken. Neem nu die andere corona variant MERS die in Saoedi Arabië is ontstaan, niet meteen een land waar er problemen met hygiëne zijn. De mutatie van een dierlijk corona virus dat besmettelijk wordt voor de mens kan net zo goed bij ons gebeuren, ook wij wonen samen met huisdieren, vogels, vee, enz... en als het niet via direct contact gaat zijn er nog de muggen die voor overdracht kunnen zorgen.
En wat verspreiding van een virus ivb hygiëne betreft; moeten we niet te hard roepen, ook hier verspreiden corona verkoudheidsvirussen zich iedere keer razendsnel, vrijwel iedereen heeft jaarlijks wel eens een of meerdere verkoudheden.
En wat verspreiding van een virus ivb hygiëne betreft; moeten we niet te hard roepen, ook hier verspreiden corona verkoudheidsvirussen zich iedere keer razendsnel, vrijwel iedereen heeft jaarlijks wel eens een of meerdere verkoudheden.
-
- Newbie
IWDA IWRD TGET TRET VUSA
de volgende slag zou het uitroeien van de trollen zijn, de beurzen schieten misschien omhoog dan
In al de tijd dat ik al belegd ben (sinds 2011) schijnt de ene crisis op de andere te volgen. En toch komt die grote correctie er niet. Dat toont aan dat al degenen die erop wachten om in te stappen ongelijk hebben.
Dan heb je alle fun gemist
Maar dus de grote correctie van 2008 was de allerlaatste correctie tot het einde der mensheid?
En die van 2000 de voorlaatste?
En die van 1987 de derde laatste?
Dus uit het feit dat het nu al van 2008 geleden is dat er een correctie geweest is, maak jij de conclusie dat het ook wel de komende 50 jaar (of langer) zo zal blijven?Dat toont aan dat al degenen die erop wachten om in te stappen ongelijk hebben.
Hoog tijd dat je The Black Swan van Taleb eens leest dan
Waarmee ik niet wil zeggen dat we binnenkort een correctie gaan krijgen (*). Niemand weet wanneer er een correctie zal zijn. Het is typisch voor de correcties dat ze als een black swan uit de lucht komen vallen, en steeds omwille van andere redenen.
Maar dat Corona-virus dat de economie een beetje zal doen vertragen, in combinatie met een Europese groei die stilgevallen is in Q4 2019 (amper 0,1% groei), met krimp in Italië en Frankrijk, maakt de toestand in Europa alvast niet opperbest.
(*) behalve als mijn tovenarij van begin januari toch werkt en we op vrijdag 7 februari een daling van 3,17% van de S&P 500 gaan krijgen. Dan krijgen we tegen het eind van het jaar een daling van meer dan 40%.
Ik heb niet gezegd dat er nooit meer een correctie zal plaatsvinden, wel dat het tijdverlies is om erop te wachten. Ondertussen raast de beurstrein voort en mis je rendement.
In China raast hij momenteel achteruit.
De beurs van Hong Kong is al een paar dagen weer open, in tegenstelling tot die van Shenzhen.
En, zeer opmerkelijk, de YTD = -6,66%.
666 is het getal van het beest. Als dat geen berevlag is, van een beer met een omgekeerde kaars in zijn berepoot, dan weet ik het ook niet meer.
Twee grafieken van naar aanleiding van posts hierboven:
Dips en correcties since 2009 + tijd near-all-time-high:
Impact virussen op de aandelenmarkten:
Dips en correcties since 2009 + tijd near-all-time-high:
Impact virussen op de aandelenmarkten:
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.