VGP
TIP
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: VGP
De visie over VGP (vroeger, nu en later): integraal artikel in De Tijd:
Te lezen via incognito (gewoon url kopiëren en plakken)
https://www.tijd.be/dossier/weekboekbel ... 04708.html
Te lezen via incognito (gewoon url kopiëren en plakken)
https://www.tijd.be/dossier/weekboekbel ... 04708.html
-
- Hero Member
- Contacteer:
The best is yet to come voor wie kan rekenen: 34 miljoen euro extra leases in 2018. Op de AV, tijdens interview, heeft Van Geet gezegd: 17 miljoen leases in de eerste 4 maanden van 2019. Da's al een versnelling. Over de eerste 10 maanden van 2019: 42.5 miljoen euro; ruwweg hetzelfde stijgingsritme als over de eerste 4 maanden van 2019. De laatste twee maanden van vorig jaar: 10.8 miljoen euro extra leases. Kortom: conservatief geschat ligt de jaarlijkse aangroei nu op minstens 70 miljoen euro; da's een meer dan een verdubbeling tov 2018... Op conto van VGP aan 50% JV betekent dit dat VGP 3x zo hard groeit als WDP die qua market cap 2.5x zo groot is. Binnen 5j is VGP qua huurinkomsten aan 50% JV groter dan WDP en die voorspelling had ik twee jaar geleden ook al gemaakt, alleen ik dacht dat het 8j-9j ging duren. Het feit dat de huurtermijnen steeds worden verlengd naar 9+ j zegt ook veel, gangbare looptijd is 5j à 6j.
Laatst gewijzigd door Groeiaandelenfavoriet2014 op 1 februari 2020, 11:32, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ze lopen nu wel erg snel uit. Had al een pakketje van voor de break out maar zou meer willen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Pot is voorlopig vol nu met laatste grote aankoop op €94. Maar voor de toekomst sluit ik verdere aankopen niet uit, afhankelijk van hoeveel positieve verrassingen er nog komen. De Tijd heeft er alvast een groot weekendartikel aan besteedwoodpeckerbird schreef: ↑1 februari 2020, 11:31 Ze lopen nu wel erg snel uit. Had al een pakketje van voor de break out maar zou meer willen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Antwerpen, België, 4 februari 2020 - VGP NV ('VGP' of 'de Groep'), een toonaangevende pan-Europese ontwikkelaar, manager en eigenaar van kwalitatief hoogstaand logistiek en semi-industrieel vastgoed, is verheugd te kunnen aankondigen dat Ahold Delhaize gekozen heeft voor VGP Park Nijmegen als locatie voor haar nieuwe Albert Heijn Home Shop Center (HSC).
Het nieuwe pand dat momenteel in ontwikkeling is, maakt deel uit van de eerste bouwfase van VGP Park Nijmegen. Het nieuwe HSC dat Breeam Very Good gecertificeerd zal zijn, zal circa 21.000 m2 aan magazijnruimte bieden. Daarnaast voorziet het in een kantoorruimte van 2.700 m2 . In het nieuwe Home Shop Center zullen circa 1.000 nieuwe mensen aan de slag gaan die 40.000 bestellingen per week zullen verzamelen en bezorgen bij klanten in de regio Oost-Nederland.
Het nieuwe pand dat momenteel in ontwikkeling is, maakt deel uit van de eerste bouwfase van VGP Park Nijmegen. Het nieuwe HSC dat Breeam Very Good gecertificeerd zal zijn, zal circa 21.000 m2 aan magazijnruimte bieden. Daarnaast voorziet het in een kantoorruimte van 2.700 m2 . In het nieuwe Home Shop Center zullen circa 1.000 nieuwe mensen aan de slag gaan die 40.000 bestellingen per week zullen verzamelen en bezorgen bij klanten in de regio Oost-Nederland.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Bied blijft mooi vol boven de 100, rente stevig lager door corona-angst en ook nog eens dovish comments van Jay Powell. Ideale klimaat voor de saaiere rendementsaandelen. Op naar de 110 tegen april
@Groeiaandelenfavoriet2014 In je onderschrift staat dat VGP je favoriet is maar waarin zit je anders nog belegd als ik mag vragen of zet je volop in op VGP? Is VGP overigens conjunctuurgevoelig daar ze blijkbaar vooral in bedrijfspanden zitten?
-
- Hero Member
- Contacteer:
85% zit in low-volatility aandelen met uitstekend momentum, waaronder next era energy, AWK, WM, AMT, V, MA, ADP, APD, MSFT... (via opties) en WDP, Elia, TINC, Moury Construct...
15% in minder stabiele zaken als Jensen, Sioen, Ter Beke, Shopify (via lange call opties, zoals uitgelegd op mijn website)...
VGP is wel by far de grootste positie, ook wel door de vele koerswinst en hoogst verwachte rendement (met benedengemiddeld bedrijfsrisico).
-
- Hero Member
- Contacteer:
Boem door de 110
Een goed dagbegin idd, net zoals cofinimmo die verder doorstijgen
-
- Hero Member
- Contacteer:
Reeds stevig volume en nieuw record op 113
Is er een reden waarom VGP vandaag wat zakt ? Koers 109 momenteel (-1,36 %).
Vroeg me hetzelfde af. Ik zou eerder denken, wat bijkopen? Zie geen reden waarom het bergaf zou gaan vanaf nu.
Zeg... Anderhalve percent dalen na de verschroeiende rit van de voorbije weken, het mag wel eens zeker?
Jazeker, ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om te kopen :-).