Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Besluit: hopelijk komt er snel nog eens een Mexicaanse griep
Opmerkelijk toch hoeveel mensen de toekomst voorspellen, door naar grafieken van het verleden te kijken.
Ze moeten toch echt eens The Black Swan lezen, in plaats van alleen maar boeken en artikels te lezen, die hun favoriete theorie verheerlijken.
Om de waarde van grafieken uit het verleden te illustreren: op basis van de grafieken die tonen hoeveel computers er op de wereld bestonden, tussen 1800 en 1938, en waarmee we retroactief de toekomst voorspellen, zijn er vandaag op de wereld: 0 computers. 0 computers. Geen enkele. Zero.
(de machine van Babbage was geen echte computer).
Idem voor GSM's, smart phones, radio's, ... bestaan allemaal niet.
Idem voor AIDS doden, SARS doden, Corona-doden. Dat aantal is altijd al 0 geweest. Waarom zou het in de toekomst (gezien in 1935) anders zijn.
Kijk immers naar de grafiek...
Ze moeten toch echt eens The Black Swan lezen, in plaats van alleen maar boeken en artikels te lezen, die hun favoriete theorie verheerlijken.
Om de waarde van grafieken uit het verleden te illustreren: op basis van de grafieken die tonen hoeveel computers er op de wereld bestonden, tussen 1800 en 1938, en waarmee we retroactief de toekomst voorspellen, zijn er vandaag op de wereld: 0 computers. 0 computers. Geen enkele. Zero.
(de machine van Babbage was geen echte computer).
Idem voor GSM's, smart phones, radio's, ... bestaan allemaal niet.
Idem voor AIDS doden, SARS doden, Corona-doden. Dat aantal is altijd al 0 geweest. Waarom zou het in de toekomst (gezien in 1935) anders zijn.
Kijk immers naar de grafiek...
Voor Australië lijkt me dat net iets makkelijker dan hier ... Australië is namelijk een eiland mocht je dat niet weten, er zijn geen grenzen met omringende landen ... als je hier hetzelfde zou willen doen dan moet je een muur bouwen rond ons landje, kuststrook inbegrepen.
Jaarlijks sterven in België 1000 mensen aan de griep. Bij Corona zijn er op heden 280 doden gevallen en dat is dan nog eens wereldwijd!
Waar maken de beurzen zich druk om? Het aantal doden in het verkeer is nog X-aantal keer hoger.
Corona is een heftige griep maar de meesten zijn na 2 weken wel volledig genezen! Ik zou zo een vliegtuig durven opstappen richting Wuhan. Veel schrik zou ik niet hebben en als ik het al zou oplopen, who cares! Dat geneest vanzelf wel!
Waar maken de beurzen zich druk om? Het aantal doden in het verkeer is nog X-aantal keer hoger.
Corona is een heftige griep maar de meesten zijn na 2 weken wel volledig genezen! Ik zou zo een vliegtuig durven opstappen richting Wuhan. Veel schrik zou ik niet hebben en als ik het al zou oplopen, who cares! Dat geneest vanzelf wel!
Zondag 2 februari 2020
Wereldwijd: 13950
China: 13781 gevallen
Buiten China: 169 in 26 landen
Doden: 304
Europa: 21
-Frankrijk: 6
-Duitsland: 8
-Finland: 1
-Italië: 2
-VK: 2
-Zweden: 1
-Spanje: 1
Wereldwijd: 13950
China: 13781 gevallen
Buiten China: 169 in 26 landen
Doden: 304
Europa: 21
-Frankrijk: 6
-Duitsland: 8
-Finland: 1
-Italië: 2
-VK: 2
-Zweden: 1
-Spanje: 1
In Whenzou, toch wel een belangrijke industriële stad, moet ondertussen al niet meer gewerkt worden tot 17 februari. Voor de naburige miljoenensteden (waaronder ook Wuhan) zal een soortgelijk beleid van toepassing zijn.
Los van de ernst van dit virus, waarover ik als leek zal zwijgen, zal dit toch een zeer grote economische impact hebben.
Ik ben benieuwd naar de reactie als de beurs in China na een kleine twee weken terug open gaat deze nacht.
Los van de ernst van dit virus, waarover ik als leek zal zwijgen, zal dit toch een zeer grote economische impact hebben.
Ik ben benieuwd naar de reactie als de beurs in China na een kleine twee weken terug open gaat deze nacht.
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Laatste update: 1/1/2024
Jawadde, dit moet wel de domste post zijn die ik hier ooit gelezen heb.Kevva schreef: ↑2 februari 2020, 00:06 Jaarlijks sterven in België 1000 mensen aan de griep. Bij Corona zijn er op heden 280 doden gevallen en dat is dan nog eens wereldwijd!
Ja, door griep sterven er pakweg 1000 Belgen, dat zijn er dan 1000 (waarvan 90% ouder dan 60) op ong. 1 miljoen influenza infecties. De verspreiding is traag en de gevolgen van griep zijn gekend, zo goed zelfs dat er in de meeste gevallen een vaccin klaar is ruim voor de griep zich hier aandient, gezondheidswerkers zijn dus op voorhand beschermd.
Bij dit corona virus ligt dat totaal anders, we staan nog maar aan het begin van de infectie golf, de mortaliteit ligt aanzienlijk hoger, het is een verkoudheidsvirus, dus eentje dat snel en vaak muteert, er zijn geen vaccins, dus gezondheidswerkers worden ook besmet en de besmettelijkheid en verspreiding liggen wellicht hoger dan bij influenza. Indien dit virus dezelfde "vrijheid" zou verkrijgen dan een griepvirus, spreken we over miljoenen doden. zie
Hoe dan ook zal er een economische impact zijn, de quarantaine maatregelen zullen nog verscherpt worden omdat de infectie cijfers en de doden tol nog aanzienlijk zullen stijgen. En dan is het nog maar de vraag hoe goed de andere infectie haarden buiten China onder controle te houden zijn. China slaagt er voorlopig in om miljoenen mensen in quarantaine te houden en tienduizenden zieken op te vangen, of dat in pakweg India of Afrika gaat lukken is twijfelachtig.
-
- Newbie
--- Bericht verwijderd door administrator wegens inbreuk op gebruiksvoorwaarden van dit forum ---
IWDA IWRD TGET TRET VUSA
@Marcoborro: Dan Brown, Inferno
-
- Newbie
--- Bericht verwijderd door administrator wegens inbreuk op gebruiksvoorwaarden van dit forum ---
IWDA IWRD TGET TRET VUSA
Dat klopt niet, het is dankzij de geneeskunde en het nemen van maatregelen dat virussen het juist moeilijk hebben zich over de ganse populatie te verspreiden. Er zijn de jongste jaren tal van nieuwe virussen opgedoken die het potentieel hadden om de populatie uit te dunnen, voorlopig hebben ze zich nog niet massaal kunnen verspreiden.Marcoborro schreef: ↑2 februari 2020, 10:16 Virussen en ziektekiemen hebben het alzo heel gemakkelijk om zich te verspreiden.
-
- Newbie
IWDA IWRD TGET TRET VUSA
Wat zegt meneer docteur (van Bonheiden ?) ?
Het is zoals bij het trol-virus: de hersenen drogen stilletjes uit, tot ze helemaal tot stof verpulveren. Dan doet zich een stof-explosie voor waarbij het hoofd als een overrijpe pompoen uiteenspat.Marcoborro schreef: ↑2 februari 2020, 10:37 Wat ik ook nog nérgens gelezen heb, is HOE de mensen die besmet zijn, uiteindelijk sterven; dus hoé sterven ze, en hoélang leven ze nog nadat ze besmet zijn?
Het is een proces van jaren. Op de ontmoeting met Carmignac in de Concert Noble een paar jaar geleden, werd een geval van het trol-virus gedetecteerd. De person in kwestie houdt nog steeds stand.
-
- Newbie
De beurzen gaan zakken. En dat is niet door trolling zoals jij beweerd paul maar door overwogen keuzes. Jammer dat jij zo conservatief denkt over verkopen. Label degene die hun verstand gebruiken als trol in de hoop dat er geen zullen volgen. Knap werk.