Corona-virus.
-
- Newbie
Re: Corona-virus.
--- Bericht verwijderd door administrator wegens inbreuk op gebruiksvoorwaarden van dit forum ---
IWDA IWRD TGET TRET VUSA
+1
Wie herinnert zich nog de Aziatische griep van '57 - '58 ?
Ben toen 2 weken lang doodziek geweest en dan nog in een internaat. Zonder enige verzorging.
Ergste periode in mijn leven.
'De "Aziatische griep" was een pandemische uitbraak van het aviaire influenzavirus (zie ook Influenzavirus A), dat zijn oorsprong had in China in 1957. Het verspreidde zich wereldwijd in datzelfde jaar en duurde tot 1958. Geschat wordt dat wereldwijd tussen de 1 en 4 miljoen mensen zijn omgekomen door het virus tijdens deze pandemie.'
https://nl.wikipedia.org/wiki/H2N2
Laatst gewijzigd door SparSpaar op 3 februari 2020, 19:07, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Newbie
--- Bericht verwijderd door administrator wegens inbreuk op gebruiksvoorwaarden van dit forum ---
IWDA IWRD TGET TRET VUSA
Wil iedereen aanraden eens te googelen op AZIATISCHE GRIEP.
Stemt allesbehalve optimistisch, zeker gezien de wereldwijde reislust van vandaag.
Zeer speculatief toegevoegd:
Periodiciteit van 60 jaar ? en 1958 + 60 = ongeveer 2019 (met de groeten aan Yaris)
Stemt allesbehalve optimistisch, zeker gezien de wereldwijde reislust van vandaag.
Zeer speculatief toegevoegd:
Periodiciteit van 60 jaar ? en 1958 + 60 = ongeveer 2019 (met de groeten aan Yaris)
De medische wetenschap is in die tijd ook al 60 jaar gevorderd. Groeten terug.
Zonnige groeten allemaal, uit Wuhan
Het is wel een vreemd fenomeen dat iedere westerling die naar China gaat daar ziek wordt, toch iedereen dat ik weet. Ikzelf ben nagenoeg nooit ziek, maar daar had ik het toch ook iedere keer te pakken. Laatste keer goed 5 jaar geleden, grieperige symptomen en iedere westerling in mijn omgeving had het zitten. Ik vind het vooral vreemd omdat ik in Oost- en Zuidoost-Azie, Afrika en Zuid-Amerika nooit een dag ziek ben geweest, laat staan grieperig geweest zou zijn. Ik was er wel voor het werk, dus meestal ver uit de buurt van de toeristen. Is het dan omdat mensen er zo kort op mekaar zitten in de metro of de airco's? Iemand anders soortgelijke ervaringen of net het omgekeerde?
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
-
- Newbie
IWDA IWRD TGET TRET VUSA
wist niet dat virussen microben zijn, in thailand misschien wel
We noemden het onderling ook altijd de Chinese griep. Maar eigenlijk noemden we alles wat plaatselijk opgelopen werd de plaatselijke griep. Van die andere griepen heb ik nooit las gehad, maar die Chinese wel dus.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Zou in verband hiermee een algemeen vraagje willen stellen.
Heb je dat zelf ook: na een vakantie in een ver land wekenlang doodmoe zijn ?
Heb dat alleszins reeds vaak gehoord.
Zou het aan het drinkwater of voedsel liggen ? Besmetting in het vliegtuig ? Iemand een idee ?
De jetlag?
Wekenlang doodmoe? Nee. Wel dat de jetlag met de jaren erger en erger werd, daar kon ik soms wel een week of langer van afzien en dan in beide richtingen.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Een virus wordt niet tot de levende organismen gerekend aangezien het enkel wat erfelijk materiaal bevat omgeven door een wand. Het heeft geen voedsel, water of lucht nodig, enkel een cel van een specifieke gastheer waar het erfelijk materiaal van het virus in geïnjecteerd wordt, waarna die cel virussen begint te produceren. Enkel de Eukaryota, Bacteria en Archaea behoren tot de levende wezens. Ter info.Marcoborro schreef: ↑3 februari 2020, 18:40 Het coronavirus zal even snel verdwijnen als het gekomen is, imers het is niet dodelijk, en het kan zich niet handhaven op paketten gedurende 2 weken.
Een virus is tenslote een levend wezen, dat voedsel, water en lugt nodig heeft.
Maak jullie aub niet zo druk!