De toepassing van de Bogleheads Investement Principles in Belgie
TIP
Re: De toepassing van de Bogleheads Investement Principles in Belgie
Opgelet met SWRD, heeft 25% vastrentende effecten en je betaalt dus bij verkoop met meerwaarde Reynders taks. Althans dat heb ik zonet ervaren via Bolero
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
SWRD =? SPDR® MSCI World UCITS ETF (EUR)
Dit is toch volledig aandelen, fysische replicatie?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Swrd = sppw. Het bevat bijna alleen aandelen maar ook het fonds Tortoise Energy Evolution Fund Institutional Class. Zie daily holdings op https://www.ssga.com/ie/en_gb/instituti ... tf-sppw-gy
SPDR® MSCI World UCITS ETF
Replicatiemethode: Optimised Sampling
Maar of dat de reden is ?
EDIT: IWDA gebruikt ook optimised sampling
Replicatiemethode: Optimised Sampling
Maar of dat de reden is ?
EDIT: IWDA gebruikt ook optimised sampling
Aandelenportefeuille netto met 1222% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +2,6% (tem 28 jun '24)
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
Zelf met de futures en het fonds kom je nog niet aan 25%. Komt normaal binnen de week in orde. Heb dat bij bolero ook al eens voorgehad met een fonds van amundi. Bij fondsen die niet in België erkend zijn, zoals swrd, houden ze eerst die reynders taks in. Nadien als ze de isin en samenstelling nakijken doen ze een rechtzetting.
Edit: bij morgningstar is swrd bij "aandelen wereldwijd large cap gemengd" ingedeeld, mogelijk ook een reden. https://www.morningstar.be/be/etf/snaps ... 0P0001H0BF