Holdings
TIP
Re: Holdings
Je kunt toch gewoon een kooporder met limiet ingeven?
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ask aan 110 is ook vandaag een iceberg, voor de rest is alles glashelder. (zie site)doorwinterd schreef: ↑4 februari 2020, 12:39 Wie interesse heeft in 36% korting op deze portefeuille: Belreca
Op dit ogenblik een iceberg verkoper aan 110€
(% afgerond)
14% ACKERMANS V.HAAREN 7,290,000.00
12% ROCHE GS 6,133,895.13
9% DANONE 4,797,403.20
8% SOLVAY 4,321,800.00
7% TUBIZE-FIN 3,600,000.00
6% ALIAXIS 3.227.900
6% ROYAL DUTCH SHELLA 3,199,674.64
6% HEINEKEN 3,018,890.00
6% MELEXIS 2,967,800.00
6% LOTUS BAKERIES 2,880,000.00
5% MCKESSON CORP 2,485,611.71
5% BAY.MOTOREN WERKE AG ST 2,461,260.00
4% BEKAERT 2,336,040.00
4% BOSKALIS WESTMIN 2,169,000.00
3% VRANKEN-POMMERY 1,720,400.00
Verder moet iedereen uiteraard voor zichzelf uitmaken of het in deze periode aan deze koers/korting een interessante portefeuille lijkt. (gelijkaardige voorbeelden zijn welkom)
40% korting op Tubize dat met 40% korting noteert is wel grappig.
info (oude post)
kwalitatieve portefeuille
een 40% korting op intrinsieke waarde (opgelopen terwijl andere holdingkortingen slonken)
familiale holding
deugdelijk bestuur - lage kostenstructuur
20 jaar stijgend netto-dividend (3x stabiel)
weinig liquide, soms groter blok (350k juni, 230k maart), voldoende voor kleine beleggers
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Dat lijkt me het probleem van de laatste jaren, foutieve informatie voor particulieren terwijl de cap/float te klein is voor grote(re) investeerders. Holding met die inhoud mag met korting noteren maar 40% is wel erg veel.VTEC schreef: ↑4 februari 2020, 13:06 Citaat uit de WE editie van De Tijd :
"De transparantie is groot: de integrale portefeuille staat op de webstek. Ook alle transacties in 2019: nul. Prachtig. Net als Warren Buffett zijn we fan van luie beheerders, die geduldig wachten op zeldzame échte koopkansen en niet de noodzaak voelen bij elke zaagtand aan het traden te slaan en kosten op te stapelen. Belreca rapporteerde over 2019 2,7 miljoen euro nettowinst. De netto-actiefwaarde dikte aan tot 40,6 miljoen of 128,6 euro per aandeel. U stapt bij de huidige koers van 110 euro dus met korting in een uitgekiende langetermijnportefeuille."
je korting % is dus wel wat overdreven en is < 20%
Hier nog zo eentje;
"Belreca hoort traditiegetrouw tot een van de snelste rapporteerders van het koersenbord. Maar behalve het wettelijk noodzakelijke krijgt de kleine belegger geen extra informatie. We weten niet wat precies in de portefeuille zit. Met een korting van slechts 14 procent tegenover de intrinsieke waarde zijn er interessantere holdings op de beurs te vinden." SERGE MAMPAEY 12 oktober 2019
terwijl alles van port. tem intrinsieke waarde op de website staat en tot het jaareinde de 5 transacties.
Restant verborgen verkooporder werd vandaag opgepeuzeld.
Vandaag ook verder ingestapt. Gediversifieerd, geen schulden, stijgend dividend en ferme discount.
M.i. is dit ook een ideaal aandeel voor als het tot een correctie komt op de beurzen. Stabiele waarde?
M.i. is dit ook een ideaal aandeel voor als het tot een correctie komt op de beurzen. Stabiele waarde?
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Dik een jaar geleden kocht Cambodge nog pak Société Industrielle et Financière de l'Artois aan 6800€, nu vakkundig naar beneden gekneed tot goed 4000€
Arto bezit naast berg cash ter waarde van meer dan halve beurscap heel wat Bolloré via Financière de l'Odet en de monoholdings erboven, rechtstreeks en oa via haar participatie in Plantations des Terres Rouges.
Na delisting PTER en SAFA één van de volgende kandidaten, samen met oa Fore.
Opgelet, lage float, soms hoge spread, staat nog boven 1miljard dus +Franse beurstaks bij aankoop.
Arto bezit naast berg cash ter waarde van meer dan halve beurscap heel wat Bolloré via Financière de l'Odet en de monoholdings erboven, rechtstreeks en oa via haar participatie in Plantations des Terres Rouges.
Na delisting PTER en SAFA één van de volgende kandidaten, samen met oa Fore.
Opgelet, lage float, soms hoge spread, staat nog boven 1miljard dus +Franse beurstaks bij aankoop.
Hoi,
Had aan een aantal mensen laten weten dat ik nog eens op het forum zou komen indien er grondige wijzigingen in mijn portefeuille zouden plaatshebben. Wel hier ben ik dan nog eens.
Ik heb mijn cash aan het werk gezet de afgelopen weken en dagen!
Volgende aankopen werden verricht.
1) Belreca (met dank aan de tipgever hier op het forum! Heb een zeer groot pakket ingeslagen)
2) Sonae
3) Wendel
4) Verschillende pakketten Camellia
5) Fairfax Africa Holdings
6) Luxempart (1 van mijn kroonjuwelen van vroeger, groot pakket ingeslagen)
7) Cresud
Symphony International Holdings
9) een hele reeks holdings uit het Bollore imperium!
10) En als kers op de taart palmolie aandelen.
Aan de verkoperskant noemenswaardig een zeer groot pakket Italmobiliare en Caltagirone.
Merk op al deze holdings werden gekocht met een korting van meer dan 35% op de NAV of ruim onder boekwaarde! Misschien enkel Wendel en Luxempart halen die korting net niet op mijn aankoopkoers maar het zal alleszins niet ver uit de buurt liggen. Van peperdure holdings zoals Brederode, Sofina en ander geweld zoals Prosus blijf ik af.
groeten laeka
Had aan een aantal mensen laten weten dat ik nog eens op het forum zou komen indien er grondige wijzigingen in mijn portefeuille zouden plaatshebben. Wel hier ben ik dan nog eens.
Ik heb mijn cash aan het werk gezet de afgelopen weken en dagen!
Volgende aankopen werden verricht.
1) Belreca (met dank aan de tipgever hier op het forum! Heb een zeer groot pakket ingeslagen)
2) Sonae
3) Wendel
4) Verschillende pakketten Camellia
5) Fairfax Africa Holdings
6) Luxempart (1 van mijn kroonjuwelen van vroeger, groot pakket ingeslagen)
7) Cresud
Symphony International Holdings
9) een hele reeks holdings uit het Bollore imperium!
10) En als kers op de taart palmolie aandelen.
Aan de verkoperskant noemenswaardig een zeer groot pakket Italmobiliare en Caltagirone.
Merk op al deze holdings werden gekocht met een korting van meer dan 35% op de NAV of ruim onder boekwaarde! Misschien enkel Wendel en Luxempart halen die korting net niet op mijn aankoopkoers maar het zal alleszins niet ver uit de buurt liggen. Van peperdure holdings zoals Brederode, Sofina en ander geweld zoals Prosus blijf ik af.
groeten laeka
Belreca holdings
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
75% aandelen, 15% obligaties, 10% cash
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
Kan iemand mij uitleggen waarom ik moet warmlopen voor dit handjevol aandelen van enkele beursreuzen in de vorm van een extreem illiquide holding? Kan je deze kleine portefeuille, indien je ze al zou willen, niet gewoon nabootsen? Voor de korting hoef je het niet te doen want dat is slechts een boekhoudkundige fictie in mijn ogen (het brengt niets op).
Brengt niks op ?, ze doen het gemiddeld prima, en daarnaast kan de discount ook aanzienlijk verminderen zoals de laatste jaren bij Brederode en Sofina (bij HBM Healthcare is het zelfs omgeslagen van een discount van 30% naar een kleine agio), dat heb je dan als bonus.troglodytes schreef: ↑9 februari 2020, 22:56 Kan iemand mij uitleggen waarom ik moet warmlopen voor dit handjevol aandelen van enkele beursreuzen in de vorm van een extreem illiquide holding? Kan je deze kleine portefeuille, indien je ze al zou willen, niet gewoon nabootsen? Voor de korting hoef je het niet te doen want dat is slechts een boekhoudkundige fictie in mijn ogen (het brengt niets op).
Vergelijking met Brederode en Sofina is wel bij de haren getrokken omdat beide een grote private equity portefeuille hebben én liquide zijn (SOF zit zefls in de BEL20).
Korting van Belreca is wél meer dan boekhoudkundige fictie; stel dat de vennootschap morgen wordt geliquideerd, dan zal de meerwaarde naar boven komen.
Korting van Belreca is wél meer dan boekhoudkundige fictie; stel dat de vennootschap morgen wordt geliquideerd, dan zal de meerwaarde naar boven komen.
@laeka
Als je holdings selecteert op discount (>35%) dan valt het op dat First Pacific Holding niet in je lijstje voorkomt. Heb je een specifieke reden voor? Buiten het feit dat ze vandaag wat gerommel hebben met de Filipijnse president over de water contracten die een van hun bedrijven had. Goed om je mening ook te lezen.
Als je holdings selecteert op discount (>35%) dan valt het op dat First Pacific Holding niet in je lijstje voorkomt. Heb je een specifieke reden voor? Buiten het feit dat ze vandaag wat gerommel hebben met de Filipijnse president over de water contracten die een van hun bedrijven had. Goed om je mening ook te lezen.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Haal je bij 'gewoon nabootsen' zonder korting ook 2% netto div (bij 30% rv) + 1% onder de vorm van cash die in de holding blijft?troglodytes schreef: ↑9 februari 2020, 22:56 Kan iemand mij uitleggen waarom ik moet warmlopen voor dit handjevol aandelen van enkele beursreuzen in de vorm van een extreem illiquide holding? Kan je deze kleine portefeuille, indien je ze al zou willen, niet gewoon nabootsen? Voor de korting hoef je het niet te doen want dat is slechts een boekhoudkundige fictie in mijn ogen (het brengt niets op).
Optisch interessant lijkt de korting die tussen het bod op Belreca in '99/ kvh in '02 is opgelopen van waarschijnlijk amper iets tot 40%.
Verder zijn er een hoop pro's en contra's te bedenken die veelal persoonlijk zijn.
Een kleinere portefeuille met weinig tijd, lt horizon, die wat wil spreiden, rv (deels) recupereert, zichzelf minder kennis toebedeelt en het risicoprofiel past kan dit interessant vinden.
Iemand die via eigen stock picking in goede en slechte tijden jaar na jaar de indexen klopt met anderhalve vinger in zijn of haar neus kan dit beter blijven doen.
Inderdaad superkortingen maar dit was vroeger ook al het geval. Maar..wat een brolmanagement is me dat daar zeg! Goodman Fielder is met monsterverliezen verkocht. Metro Pacific Investment en Long distance telecom (koersen gedecimeerd). Enige lichtpunt diene Indofood. en voor de rest zit er nog nog veel brol in de portefeuille.Phjo01 schreef: ↑10 februari 2020, 10:45 @laeka
Heb dat wel in portefeuille hoor maar bijkopen doe ik niet ook niet aan deze superkortingen. Pas op he als je nu gokt kan je misschien heel veel winnen maar ik blijf eraf.
Noem jij de prestaties van de laatste 3 jaar, van de onderliggende waarden, primaJoost1000 schreef: ↑10 februari 2020, 07:53 Brengt niks op ?, ze doen het gemiddeld prima, en daarnaast kan de discount ook aanzienlijk verminderen zoals de laatste jaren bij Brederode en Sofina (bij HBM Healthcare is het zelfs omgeslagen van een discount van 30% naar een kleine agio), dat heb je dan als bonus.
Mijn gewone spaarboek doet alvast beter....
Warren Buffet: "Rule No. 1: Never lose money. Rule No. 2: Never forget rule No. 1. "