Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Kun je je racistisch gestook niet op een Alt Right website doen? Daar zul je meer gehoor vinden met jouw "intelligente" opmerkingen?
Nu ja, als jij representatief bent voor het übermensch-ideaal, dan ziet het er niet goed uit voor de über-mensch.
Misdadigers zijn dus geen blanken ? Blanken schijten dus niet in het zwembad ? Is dat geen racistisch besluit dat je maakt ?
En waar is de post van Spar racistisch? Spreekt hij ergens over een ander kleurtje? Ik zie het niet. Voor je iemand anders beschuldigt van racisme kijk eerst eens in eigen boezem. Maar we weten al lang dat racisme blijkbaar enkel in één richting geldt natuurlijk.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Dat is dus werkelijk FAKE en 'sussend' nieuws.
Op dit moment wordt aangegeven dat er 40.573 besmettingen zijn, 910 doden en 3.498 genezen personen.
(Bron)
Als je 910/40573 doet kom je op '0.017993', dus 1.80%. dat is dus foutief!!
Je moet het aantal doden niet afzetten tov het aantal besmettingen (dat kan je enkel doen op het eind van de epidemie zoals bij SARS en MERS). Hier moet je het aantal doden afzetten tov het aantal besmettingen 3 weken geleden, en dan kom je op een geheel anders percentage mortaliteit uit. (ong. 17%)
Het is niet omdat je vandaag besmet bent dat je ook vandaag sterft. De duur van de ziekte zou 2à3 weken zijn alvorens totaal herstel, de meeste doden vallen na 3 weken. Het zijn dus die 2 cijfers die je tegen elkaar moet afzetten, maar dan komt er meer paniek. Dus: effe een 'Armand Pientje' doen en het probleem anders afspiegelen om paniek te vermijden.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Ook dat is natuurlijk fake news. Je vergelijkt de geregistreerde besmettingen met het aantal geregistreerde mortaliteiten. Je bent juist met terug te gaan qua mortaliteit tot enige tijd geleden. Maar voortgaan op het aantal geregistreerde besmettingen is zinloos. We hebben totaal geen zicht op hoeveel effectieve besmettingen er zijn. Veel mensen blijven gewoon thuis om uit te zieken.
Afgaande op de mortaliteit binnen Europa lijkt het toch alvast helemaal niet richting 17% te gaan.
Afgaande op de mortaliteit binnen Europa lijkt het toch alvast helemaal niet richting 17% te gaan.
Klopt. Het is geen sinecure om een juiste mortaliteit van een ziekte te berekenen. Zeker in zo een vroeg stadium. We zullen nooit weten hoeveel besmette personen er precies waren. Er worden ongetwijfeld allerlei modellen gebruikt om die te 'voorspellen'. Misschien waren er 3 weken geleden al meer dan 50.000 besmette personen?
Om het even op flessen te trekken: stel dat 99% van de besmette personen nauwelijks of geen symptomen ontwikkelt, dan zou er met 'systeem Spruitekop' nog steeds een mortaliteit zijn van 17%, terwijl amper 1% zelfs nog maar ziek wordt.
Mocht de mortaliteit echt 17% zijn, dan zul je al met een heel straf complotverhaal moeten komen om dat verborgen te kunnen houden. Het zal niet volstaan om een persberichtje te versturen met sussende cijfers![Cheesy :D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cheesy.gif)
Om het even op flessen te trekken: stel dat 99% van de besmette personen nauwelijks of geen symptomen ontwikkelt, dan zou er met 'systeem Spruitekop' nog steeds een mortaliteit zijn van 17%, terwijl amper 1% zelfs nog maar ziek wordt.
Mocht de mortaliteit echt 17% zijn, dan zul je al met een heel straf complotverhaal moeten komen om dat verborgen te kunnen houden. Het zal niet volstaan om een persberichtje te versturen met sussende cijfers
![Cheesy :D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cheesy.gif)
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Beroepshalve kan ik wel zeggen dat de leveringen vanuit China gewoon 'opdrogen'. Vaak zelfs geen contact meer met China zodat we d'er ook geen leveringstermijn kunnen op zetten. ![Roll Eyes ::)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/rolleyes.gif)
Ook privé zit ik bij Aliexpress met een 'dispute' waar niet op gereageerd wordt, dat is uit mijn ervaringen niet hun gewoonte.
![Roll Eyes ::)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/rolleyes.gif)
Ook privé zit ik bij Aliexpress met een 'dispute' waar niet op gereageerd wordt, dat is uit mijn ervaringen niet hun gewoonte.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Dat er een serieuze economische impact zal zijn omdat een groot deel van China platligt is een feit. China is ook een pak belangrijker in de wereldeconomie dan ten tijden van SARS. Ik denk dat dat nog onderschat wordt.
Maar dat staat los van de mortaliteitsratio.
Maar dat staat los van de mortaliteitsratio.
Die impact zullen we pas bij de kwartaalcijfers zien. Een serieuze correctie is dan niet ondenkbaar, maar feit blijft dat dit slechts tijdelijke fenomenen zijn, en geen fundamentele zaken.
Ik lees dat de prijs van mondmaskers maal 200 gegaan is, dus proficiat voor wie daarin belegd heeft.
Ik lees dat de prijs van mondmaskers maal 200 gegaan is, dus proficiat voor wie daarin belegd heeft.
Even vloeken in de kerk: in de winter van 1958 was er geen cordon sanitair tegen de Aziatische griep.
4 Miljoen doden, dat wel, maar men aanvaardt dat.
Maar eens de griep in de lente uitgewoed ging het leven verder.
Heb hem ook gehad en was na afloop doodmoe (veel drinken om de giften uit je lijf te laten gaan zegt men).
Was er nadien immuun voor.
Waarom doet China dat ? Het kan nu jaren aanslepen.
4 Miljoen doden, dat wel, maar men aanvaardt dat.
Maar eens de griep in de lente uitgewoed ging het leven verder.
Heb hem ook gehad en was na afloop doodmoe (veel drinken om de giften uit je lijf te laten gaan zegt men).
Was er nadien immuun voor.
Waarom doet China dat ? Het kan nu jaren aanslepen.
VRT EN VTM nieuws spraken gisteren anders ook al over een mortaliteit van net geen 2%.Spruitekop schreef:Dat is dus werkelijk FAKE en 'sussend' nieuws.
Op dit moment wordt aangegeven dat er 40.573 besmettingen zijn, 910 doden en 3.498 genezen personen.
(Bron)
Als je 910/40573 doet kom je op '0.017993', dus 1.80%. dat is dus foutief!!
Je moet het aantal doden niet afzetten tov het aantal besmettingen (dat kan je enkel doen op het eind van de epidemie zoals bij SARS en MERS). Hier moet je het aantal doden afzetten tov het aantal besmettingen 3 weken geleden, en dan kom je op een geheel anders percentage mortaliteit uit. (ong. 17%)
Het is niet omdat je vandaag besmet bent dat je ook vandaag sterft. De duur van de ziekte zou 2à3 weken zijn alvorens totaal herstel, de meeste doden vallen na 3 weken. Het zijn dus die 2 cijfers die je tegen elkaar moet afzetten, maar dan komt er meer paniek. Dus: effe een 'Armand Pientje' doen en het probleem anders afspiegelen om paniek te vermijden.
Toegevoegd met ‘wat beduidend lager ligt dan de 7% die SARS indertijd maakte’
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Heb nog 4 bestellingen open staan, tijd die verkoper heeft om te versturen wordt wekelijks automatisch verlengd door Aliexpress zonder mijn tussenkomst.Spruitekop schreef: ↑10 februari 2020, 14:32 Ook privé zit ik bij Aliexpress met een 'dispute' waar niet op gereageerd wordt, dat is uit mijn ervaringen niet hun gewoonte.
Bestellingen die normaliter ten laatste vorige week verstuurd moesten zijn, krijgen nu plots nog 19 dagen...
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
In de cijfers gaan we het dus NIET zien, als bepaalde producten onderhevig gaan zijn aan hyperinflatie en andere niet meer beschikbaar zijn kan het zijn dat de nationale cijfers nog goed meevallen.sintorama schreef: ↑10 februari 2020, 15:20 Die impact zullen we pas bij de kwartaalcijfers zien. Een serieuze correctie is dan niet ondenkbaar, maar feit blijft dat dit slechts tijdelijke fenomenen zijn, en geen fundamentele zaken.
Op bedrijfsniveau ga je dat zeker wel merken. Foxconn ligt dicht (op 1 fabriek na waar ze op een capaciteit van 10% zitten). Aangezien Apple elke iPhone die het kan maken verkoopt, zul je dit zeker merken in de kwartaalcijfers.Spruitekop schreef: ↑10 februari 2020, 21:34 In de cijfers gaan we het dus NIET zien, als bepaalde producten onderhevig gaan zijn aan hyperinflatie en andere niet meer beschikbaar zijn kan het zijn dat de nationale cijfers nog goed meevallen.
Vanochtend nog iemand op de radio die beweerde dat heel veel besmette mensen niet eens symptomen hebben en zich niet ziek voelen. Dat is een nadeel in de zin dat ze ondertussen andere mensen besmetten, maar dat is goed nieuws in de zin dat de ziekte veel minder erg is dan momenteel ingeschat.