Koopwaardige aandelen
TIP
Re: Koopwaardige aandelen
Die analisten zijn inderdaad wel vaak om mee te lachen.
Zo las ik het volgende artikel van Pascale Nachtergaele.(FONDSBEHEERDER BIJ BANK NAGELMACKERS)
In haar top 3 staat op 3 :
3 ORPEA
112,70 euro
Het Franse Orpea is een vooraanstaande speler in de Europese woonzorgsector en opereert in een markt die immuun is voor economische en geopolitieke onzekerheden. Nu zijn er expansieplannen in Latijns-Amerika. Het management mikt op een omzetgroei van 10%. De groep profiteert van het gunstige renteklimaat, want ze is eigenaar van 47% van het vastgoed. (jre)
Daar ik wel interesse hierin had heb ik dit even doorgespeeld aan een vriend die onafhankelijk analist is en dan vooral in vastgoed.
Zijn korte reactie :
Niet aan koers/winst van 27 en met schuld van 8,5 keer de ebitda.
Zo zie je maar hoe verschillend die meningen zijn.
Zo las ik het volgende artikel van Pascale Nachtergaele.(FONDSBEHEERDER BIJ BANK NAGELMACKERS)
3 ORPEA
112,70 euro
Het Franse Orpea is een vooraanstaande speler in de Europese woonzorgsector en opereert in een markt die immuun is voor economische en geopolitieke onzekerheden. Nu zijn er expansieplannen in Latijns-Amerika. Het management mikt op een omzetgroei van 10%. De groep profiteert van het gunstige renteklimaat, want ze is eigenaar van 47% van het vastgoed. (jre)
Daar ik wel interesse hierin had heb ik dit even doorgespeeld aan een vriend die onafhankelijk analist is en dan vooral in vastgoed.
Zijn korte reactie :
Zo zie je maar hoe verschillend die meningen zijn.
Weer heel wat anders wat ik ook in het VFB magazine tegenkwam van Danny Reweghs was om een positie in zilver te nemen via First Majestic Silver.(Canadees zilvermijnbedrijf)
3. First Majestic Silver: dit is een nieuwe naam bij Inside Beleggen. De zilvermijngroep heeft een beurswaarde van meer dan 1 miljard dollar met de hoogste blootstelling aan de zilverpijs in 2020 (67%). De zilverprijs staat historisch laag.
3. First Majestic Silver: dit is een nieuwe naam bij Inside Beleggen. De zilvermijngroep heeft een beurswaarde van meer dan 1 miljard dollar met de hoogste blootstelling aan de zilverpijs in 2020 (67%). De zilverprijs staat historisch laag.
Van de zes mijnen die First Majestic heeft draaien er 4 met verlies ofzo. 1 cash-neutraal, en maar 1 is winstgevend. Dus is vooral een proxy op de zilverprijs, meer dan wat anders.
Wheaton precious metals lijkt me dan een veiligere keuze om een zilverpositie te nemen. Ze baten zelf geen mijnen uit maar halen inkomsten uit royalty's. Maw geen uitbatings- en locale geopolitieke risico's.
Zelfde voor goud ... franco nevada lijkt me ook daar de veiligere optie.
Btw heb geen van beide in portefeuille op moment. Wel gehad.
WPM en FNV zijn mijn schilden in barre beurstijden. Heb ze allebei gratis in portefeuille na verdubbeling van koers. Bovendien geven ze nog een schamel, maar gezien de sector, een vrij stabiel en aanvaardbaar dividend. Tenzij je port eng is en je genoodzaakt bent keuzes te maken, kan ik me niet voorstellen waarom je deze bunkers hebt buitengegooid...Nichiren schreef: ↑10 februari 2020, 13:20 Wheaton precious metals lijkt me dan een veiligere keuze om een zilverpositie te nemen. Ze baten zelf geen mijnen uit maar halen inkomsten uit royalty's. Maw geen uitbatings- en locale geopolitieke risico's.
Volgens mij is Sofina al een een tijdje hun belang in Orpea aan het afbouwen, dus het zou wel eens kunnen dat die vriend het bij het rechte eind heeft.karine schreef: ↑9 februari 2020, 10:43 Die analisten zijn inderdaad wel vaak om mee te lachen.
3 ORPEA
Zijn korte reactie :
Aan de andere kant, Aedifica noteert ook astronomisch hoog en blijft voorlopig gewoon doorstijgen (vandaag recordkoers van €128 bereikt).
Het lijkt mij dat goud en zilver voornamelijk dienen om zekerheid in te bouwen in een beleggingsportefeuille. Naar mijn gevoel werkt dit het best als je fysiek goud en zilver koopt. Met aandelen van goud- en zilvermijnen bouw je juist weer een speculatief element in. Het zou natuurlijk wél best kunnen dat die aandelen nu koopwaardig zijn.karine schreef: ↑9 februari 2020, 10:48 Weer heel wat anders wat ik ook in het VFB magazine tegenkwam van Danny Reweghs was om een positie in zilver te nemen via First Majestic Silver.(Canadees zilvermijnbedrijf)
Alweer mooie resultaten van VGP, Care Property Invest en Aedifica. Deze 3 blijven maar geven.
Miko deed het vandaag ook iets beter na een tijdje niet veel meer te doen. Recticel is tegenwoordig niet echt meer een winnaar in mijn portefeuille, maar blijf ik wel houden.
Miko deed het vandaag ook iets beter na een tijdje niet veel meer te doen. Recticel is tegenwoordig niet echt meer een winnaar in mijn portefeuille, maar blijf ik wel houden.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Vandaag 2 ondernemers (zijn broers van mekaar) overtuigd om in te stappen in VGP. Ze hebben alvast 2K stuks opgepikt Ik verwacht meer koersgeweld de komende maandenBeewee schreef: ↑10 februari 2020, 17:54 Alweer mooie resultaten van VGP, Care Property Invest en Aedifica. Deze 3 blijven maar geven.
Gisteren Novacyt kooporder ingezet.
+47% vandaag.
Staan het verst in het onderzoek naar een middel tegen het coronavirus.
+47% vandaag.
Staan het verst in het onderzoek naar een middel tegen het coronavirus.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
2K stuks, dat gaat al over een mooi bedrag.Groeiaandelenfavoriet2014 schreef: ↑10 februari 2020, 18:02Vandaag 2 ondernemers (zijn broers van mekaar) overtuigd om in te stappen in VGP. Ze hebben alvast 2K stuks opgepikt Ik verwacht meer koersgeweld de komende maandenBeewee schreef: ↑10 februari 2020, 17:54 Alweer mooie resultaten van VGP, Care Property Invest en Aedifica. Deze 3 blijven maar geven.
28 februari de jaarcijfers. Benieuwd wat de koers dan gaat doen. Denk dat ik voor de 28ste ook nog een extra pakketje ga inslaan.
Holland Colours ook alweer met een forse groei & nog steeds schappelijke waardering! Geven wel geen outlook...
Zeker het bekijken waard.
Geen positie in, altijd 'net niet' geweest om een positie in te nemen.
Zeker het bekijken waard.
Geen positie in, altijd 'net niet' geweest om een positie in te nemen.
Waarom overtuigde je die 2 ondernemers niet om in Care Property Invest en/of Aedifica.te stappenGroeiaandelenfavoriet2014 schreef: ↑10 februari 2020, 18:02Vandaag 2 ondernemers (zijn broers van mekaar) overtuigd om in te stappen in VGP. Ze hebben alvast 2K stuks opgepikt Ik verwacht meer koersgeweld de komende maandenBeewee schreef: ↑10 februari 2020, 17:54 Alweer mooie resultaten van VGP, Care Property Invest en Aedifica. Deze 3 blijven maar geven.
Het risico op verlies t.o.v. de opbrengst was bij VGP (de afgelopen 3 jaar) zowat 50% lager als het beursgemiddelde en 3.5 en 3.2 lager als bij de andere....
Warren Buffet: "Rule No. 1: Never lose money. Rule No. 2: Never forget rule No. 1. "
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ten eerste, verdiep je aub in wat er speelt bij VGP vooraleer je met statistieken komt aandraven. De koers was vroeger volatiel door de lage free float van 7% dus je cijfer met lage Sharpe kan de vuilbak in; nu is die veel stabieler met name dankzij het erg positieve nieuws over de jaarresultaten voor 2019. Ten tweede: Aedifica en Care Property zijn qua waardering en groei in mijn ogen bijlange niet zo interessant als VGP (53% groei in de recurrente inkomsten, zonder kapitaalverhoging; kan van Aedifica niet gezegd worden). Ten derde, het management van VGP bezit 60% van de aandelen, of zo'n 1.2 miljard aan beurswaarde. FYI: de 2 ondernemers hebben vandaag weer een pakket van 2.5K stuks opgevist Koers staat dit jaar +17.3%, ben benieuwd of er andere vastgoedaandelen zijn die nog beter (gaan) doen. Heb er het volste vertrouwen in dat ze dit jaar de 130+ aantikken.jonie schreef: ↑11 februari 2020, 19:15Waarom overtuigde je die 2 ondernemers niet om in Care Property Invest en/of Aedifica.te stappenGroeiaandelenfavoriet2014 schreef: ↑10 februari 2020, 18:02
Vandaag 2 ondernemers (zijn broers van mekaar) overtuigd om in te stappen in VGP. Ze hebben alvast 2K stuks opgepikt Ik verwacht meer koersgeweld de komende maanden
Het risico op verlies t.o.v. de opbrengst was bij VGP (de afgelopen 3 jaar) zowat 50% lager als het beursgemiddelde en 3.5 en 3.2 lager als bij de andere....
In de achteruitkijkspiegel kijken is leuk, maar gaat Aedifica's aandelenkoers de komende jaren zo goed blijven presteren of moet je tevreden zijn met een toekomstige 8%-10% versus 25% over de afgelopen jaren? Beurskoersen volgen de groei van de cash flows en dan trek ik resoluut de VGP-kaart.....
VGP staat ook in mijn interesselijst.Groeiaandelenfavoriet2014 schreef: ↑11 februari 2020, 22:11
Ten eerste, verdiep je aub in wat er speelt bij VGP vooraleer je met statistieken komt aandraven. De koers was vroeger volatiel door de lage free float van 7% dus je cijfer met lage Sharpe kan de vuilbak in; nu is die veel stabieler met name dankzij het erg positieve nieuws over de jaarresultaten voor 2019. Ten tweede: Aedifica en Care Property zijn qua waardering en groei in mijn ogen bijlange niet zo interessant als VGP (53% groei in de recurrente inkomsten, zonder kapitaalverhoging; kan van Aedifica niet gezegd worden). Ten derde, het management van VGP bezit 60% van de aandelen, of zo'n 1.2 miljard aan beurswaarde. FYI: de 2 ondernemers hebben vandaag weer een pakket van 2.5K stuks opgevist Koers staat dit jaar +17.3%, ben benieuwd of er andere vastgoedaandelen zijn die nog beter (gaan) doen. Heb er het volste vertrouwen in dat ze dit jaar de 130+ aantikken.
In de achteruitkijkspiegel kijken is leuk, maar gaat Aedifica's aandelenkoers de komende jaren zo goed blijven presteren of moet je tevreden zijn met een toekomstige 8%-10% versus 25% over de afgelopen jaren? Beurskoersen volgen de groei van de cash flows en dan trek ik resoluut de VGP-kaart.....
Als ik je betoog hier lees, dan lees ik tussen de regels dat je smoorverliefd aan het worden bent op VGP en dat is niet zonder gevaar, want dan wordt men nogal eens verblind als het ooit de verkeerde kant zou opgaan.
Niet gaan "zweven" zou ik zeggen.