Holdings
TIP
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: Holdings
Zo kan je los van de procentuele wegingen alles gaan scheeftrekken.jonie schreef: ↑10 februari 2020, 11:59Noem jij de prestaties van de laatste 3 jaar, van de onderliggende waarden, primaJoost1000 schreef: ↑10 februari 2020, 07:53 Brengt niks op ?, ze doen het gemiddeld prima, en daarnaast kan de discount ook aanzienlijk verminderen zoals de laatste jaren bij Brederode en Sofina (bij HBM Healthcare is het zelfs omgeslagen van een discount van 30% naar een kleine agio), dat heb je dan als bonus.
Mijn gewone spaarboek doet alvast beter....
Bv Melexis mag dan in je lijstje -11% staan op 3 jaar, hun participatie is van aug'19 dus dat is +30% op een half jaar.
Als jouw spaarboek het beter doet dan ben je een geluksvogel;jonie schreef: ↑10 februari 2020, 11:59Noem jij de prestaties van de laatste 3 jaar, van de onderliggende waarden, primaJoost1000 schreef: ↑10 februari 2020, 07:53 Brengt niks op ?, ze doen het gemiddeld prima, en daarnaast kan de discount ook aanzienlijk verminderen zoals de laatste jaren bij Brederode en Sofina (bij HBM Healthcare is het zelfs omgeslagen van een discount van 30% naar een kleine agio), dat heb je dan als bonus.
Mijn gewone spaarboek doet alvast beter....
HBM in 3 jaar van CHF 107 naar CHF 240,
Brederode in 3 jaar van 44 naar 82,
Sofina in 3 jaar van 127 naar 216,
dit alles nog zonder de dividenden.
Succes ook dit jaar met jouw spaarboek.
Belreca in 3 jaar van 100 naar 110;Dacht dat het dat was wat Jonie bedoelde.Maar goed ,is nog altijd beter dan een spaarboekje natuurlijk.
Buy and Hold(ing) belegger:Berkshire Hathaway,Brederode,GBL,Ackermans,Hal Trust,Sofina,Dieteren,Alphabet.
Welkom terug Laeka! Ik hoop dat je weer vaker zult langskomen op het forum.laeka schreef: ↑9 februari 2020, 10:20 Hoi,
Had aan een aantal mensen laten weten dat ik nog eens op het forum zou komen indien er grondige wijzigingen in mijn portefeuille zouden plaatshebben. Wel hier ben ik dan nog eens.
Ik heb mijn cash aan het werk gezet de afgelopen weken en dagen!
Volgende aankopen werden verricht.
1) Belreca (met dank aan de tipgever hier op het forum! Heb een zeer groot pakket ingeslagen)
Merk op al deze holdings werden gekocht met een korting van meer dan 35% op de NAV of ruim onder boekwaarde! Misschien enkel Wendel en Luxempart halen die korting net niet op mijn aankoopkoers maar het zal alleszins niet ver uit de buurt liggen. Van peperdure holdings zoals Brederode, Sofina en ander geweld zoals Prosus blijf ik af.
groeten laeka
Ik zie zelf niet zoveel in Belreca omdat hun prestaties niet direkt bovengemiddeld lijken te zijn, maar ik vind dat jouw focus op onderwaardering zeker een plaats verdient op dit forum. Bij gelegenheid heeft deze aanpak in elk geval in het verleden zeer mooie prestaties opgeleverd.
Ik ben ook blij dat Laeka terug is. Hij brengt kleur op dit forum.
Als Laeka meldt dat hij alweer een pakket van een aandeel dat 9.000€ noteert, ingeslagen heeft, dan zie ik hem aan het stuur van zijn Bentley of Rolls Royce, met een dikke sigaar. Zoals Marc Coucke of Willy Naessens die hier dikwijls passeren.
Niet enkel in Amerika kan men het maken, ook de Vlamingen kunnen dat !
Die focus op onderwaardering is niet altijd garantie voor succes.Kijk eens naar de 5 jaren grafiek van Camellia,Wendel ,Belreca,GBL of Bollore.Zegt genoeg denk ik dan.dreamy schreef: ↑10 februari 2020, 16:57Welkom terug Laeka! Ik hoop dat je weer vaker zult langskomen op het forum.laeka schreef: ↑9 februari 2020, 10:20 Hoi,
Had aan een aantal mensen laten weten dat ik nog eens op het forum zou komen indien er grondige wijzigingen in mijn portefeuille zouden plaatshebben. Wel hier ben ik dan nog eens.
Ik heb mijn cash aan het werk gezet de afgelopen weken en dagen!
Volgende aankopen werden verricht.
1) Belreca (met dank aan de tipgever hier op het forum! Heb een zeer groot pakket ingeslagen)
Merk op al deze holdings werden gekocht met een korting van meer dan 35% op de NAV of ruim onder boekwaarde! Misschien enkel Wendel en Luxempart halen die korting net niet op mijn aankoopkoers maar het zal alleszins niet ver uit de buurt liggen. Van peperdure holdings zoals Brederode, Sofina en ander geweld zoals Prosus blijf ik af.
groeten laeka
Ik zie zelf niet zoveel in Belreca omdat hun prestaties niet direkt bovengemiddeld lijken te zijn, maar ik vind dat jouw focus op onderwaardering zeker een plaats verdient op dit forum. Bij gelegenheid heeft deze aanpak in elk geval in het verleden zeer mooie prestaties opgeleverd.
Buy and Hold(ing) belegger:Berkshire Hathaway,Brederode,GBL,Ackermans,Hal Trust,Sofina,Dieteren,Alphabet.
https://www.firstpacific.com/wp-content ... -02-07.pdf
P28
Hoe interpreteer je dat Brandes Investment partners plotseling 14% van de Fred float in handen heeft terwijl dit slechts 7,8% was 3 maanden eerder?
P28
Hoe interpreteer je dat Brandes Investment partners plotseling 14% van de Fred float in handen heeft terwijl dit slechts 7,8% was 3 maanden eerder?
Klopt volledig hoor wat je zegt over Belreca! Maar efkes terug gaan in de tijd ik ken mensen die Brederode kochten net voor de val van Fortis Ing enz... die moesten tot vorig jaar wachten vooraleer ze terug break even stonden als ik me niet vergis.dreamy schreef: ↑10 februari 2020, 16:57
Vroeger had ik enkel belgische holdings zoals Henex, Moustier sur Sambre, Nord Sumatra, Socfin, Almancora, Financiere de Obourg, Financiere de tubize, Npm, Sapec, Gbl, Sofina, Brederode, Auximines, Texaf, Compagnie du bois sauvage en misschien heb ik er nog een paar vergeten! Wat schiet er van de lijstje nog over??? Het gros is van de beurs gehaald door een bod en de rest is allemaal bij mij de deur uit.
Nu dus terug 1 tje aangekocht. Belreca. Door flagrante fouten in de tijd bij bespreking van het jaarresultaat meldde de schrijver dat de NAV 128 euro bedroeg en de korting maar 14% bedroeg en er niets veranderd was in de portefeuille! Grove nonsens dus want de NAV bedroeg 170.95 eurokes. Al 17 jaar stijgt het dividend en bedraagt nu dus 3.20 euro. Dat krijg je er ook bij. en zeg nu zelf Wat er nu inzit aan aandelen kan me wel bekoren zoiets als een tubize dat met een korting van 40% noteert en dat je dan nog eens kunt kopen met bijna 40% korting via belreca daar kan ik mee leven hoor. Al eens gezien wat die de laatste weken aan het doen zijn! En een Ackermans is de grootste weging begint ook terug aan te trekken. En de rest in de portefeuille kan ik ook mee leven hoor misschien niet met diene Danone dat zou ik liever verwijderd zien.
En voor wie er niet in geloofd is er natuurlijk nog het spaarboekje he!
Nogmaals bedankt aan de tipgever en aan de tijd die het mogelijk maakte om deze holding te kopen aan braderieprijzen.
Moeilijk te zeggen hoor er zijn er altijd die kopen en verkopen he. Feit is dat in een nooit geziene beurshausse het aandeel enorm gedaald is. Voor een goed begrip ik kocht vorig jaar wel bij maar het blijft hoog risico hoor.Phjo01 schreef: ↑10 februari 2020, 23:50 https://www.firstpacific.com/wp-content ... -02-07.pdf
P28
Goodman Fielder verkopen met monsterverliezen om schulden af te betalen getuigt niet van meesterzetten he.
Ik heb tijdens de afgelopen 12 maanden ook een (kleine) positie opgebouwd in Luxempart. De meeste dividenden die ze ontvangen hebben komen uit verzekeraar Foyer, deze is marktleider in Luxemburg, een land met een enorme bevolkingsgroei en slechts een beperkte concurrentie op de verzekeringsmarkt. Ik zie dit dividend de volgende jaren enorm aandikken. Verder gaan ze zich steeds vaker richten tot het segment van private equity, dat mogelijk resulteert in een lagere décote.
Ik heb deze holding voor het eerst hier aangekaart rond de 28 euro geloof ik. Dividend steeg de laatste jaren ook al ieder jaar fors. Was er een tijdje geleden uitgestapt (ge kunt ook niet alles tegelijk hebben he) toen de korting terugliep maar nu dus terug in doordat de decote terug aan het oplopen was.Pompa schreef: ↑11 februari 2020, 10:04 Ik heb tijdens de afgelopen 12 maanden ook een (kleine) positie opgebouwd in Luxempart. De meeste dividenden die ze ontvangen hebben komen uit verzekeraar Foyer, deze is marktleider in Luxemburg, een land met een enorme bevolkingsgroei en slechts een beperkte concurrentie op de verzekeringsmarkt. Ik zie dit dividend de volgende jaren enorm aandikken. Verder gaan ze zich steeds vaker richten tot het segment van private equity, dat mogelijk resulteert in een lagere décote.
Zocht recent iets in Europa had daar buiten Bollore zo goed als niks meer. Laeka is nog altijd verzot op holdings die beleggen in vnl. Zuid OOst Azië en Afrika. En mijn oog was gevallen op oa Luxempart. en dit dan aangevuld met Sonae, Wendel en Belreca.
Le Foyer is hun kroonjuweel he. De laatste newsletter al gelezen in december?
Klopt als een bus. Bij Camellia en Bollore duurt het allemaal iets langer dan verwacht. En iemand die Sofina, Brederode in portefeuille had vorig jaar zal veel meer verdiend hebben dan ik ondanks mijn vele trades. Maar ik kan u wel zeggen dat Bollore mij rijk gemaakt heeft in het verleden.
Heb dit u al eens gemeld he een tijdje terug dat de boekwaarde van Bollore in het verleden toen ze op hun top stonden sneller steeg dan Berkshire Hathaway op 10 jaar gezien. Stond te lezen in de belegger.
Belreca: er is nagenoeg geen handel in dit aandeel en er zijn slechts een handvol aandelen van Belreca. Kan mij niet voorstellen dat grote aandeelhouders hiervoor belangstelling hebben.
Vanwaar komt eigenlijk die plotse belangstelling in Belreca? Er wordt met geen woord over gerept in jaren, en nu gaat 50% van de berichten over belreca?
De korting (waar ik overigens weinig rekening mee houd) is tov pakweg 2-3 jaar geleden toch niet opgelopen?
De korting (waar ik overigens weinig rekening mee houd) is tov pakweg 2-3 jaar geleden toch niet opgelopen?
-
- Newbie
- Contacteer:
Ik zou hier toch voorzichtig mee zijn, tenzij je ze koopt voor je pensioen of als alternatief voor een spaarboekje waarvan je het geld de komende jaren niet nodig hebt. Belreca heb ik al twintig jaar in mijn bezit, aangekocht rond 70€ als ik mij goed herinner. Nu goed, als er hier een aantal mensen die koers willen opdrijven, voor mij niet gelaten, dan zwier ik ze misschien buiten.