aan welke bespaartips hebben jullie het meeste?
Re: aan welke bespaartips hebben jullie het meeste?
nog een tipje:
Doe je haar zelf af met een tondeuze. Bovendien : geen tijdverlies bij de kapper en je kan het afdoen wanneer het past
Ik heb waarschijnlijk nog veel tips die ik gewoon dagelijks toepas.
Ik ben spaarzaam van nature dus ik weet niet waaraan andere hun geld verbrassen :-)
Doe je haar zelf af met een tondeuze. Bovendien : geen tijdverlies bij de kapper en je kan het afdoen wanneer het past
Ik heb waarschijnlijk nog veel tips die ik gewoon dagelijks toepas.
Ik ben spaarzaam van nature dus ik weet niet waaraan andere hun geld verbrassen :-)
Laatst gewijzigd door Jamesken op 12 februari 2020, 08:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb geen directe parkeerkosten, via Cambio heb ik ten eerste steeds een parkeerplaats + voor mijn regio zit er een 'gratis' parkeren kaart op de vooruit geplakt van de wagen. Ik heb denk ik 1maal betaald om te parkeren in jaren, omdat ik toen geen zin had om 30 minuten rond te rijden om parking te vinden (te zot voor woorden is het)!geebee schreef: ↑11 februari 2020, 09:16
Een ander voorbeeld : parkeergeld betaal ik nooit, ik ga ofwel in een blauwe zone gaan staan, ofwel neem ik een fiets mee in de koffer en ga in een gratiszone staan waarna ik het laatste deel fiets, als er geen ontkomen is aan parkeerkosten dan ga ik niet naar die bepaalde stad ...
Ik heb een glimlach op mijn gezicht wanneer ik de mensen slaafs zie aanschuiven aan de parkingautomaat om te dokken.
Die auto is een moneymaker voor de overheid... als je die al uit je kostenrekening krijgt + al de andere tips die hier reeds vermeld zijn dan begint dat aardig aan te tikken.
Ik probeer ook "Small increments sustained over time" toe te passen.
En dan nu de vraag: wat doe je dan met al die bespaarde centen?
Laatst gewijzigd door Jamesken op 12 februari 2020, 13:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Ach zo! Zou dat dan de reden zijn waarom tegenwoordig bij de jongere generaties mannen er zoveel met (onsexy) kortgeschoren haar rondlopen?
Als vrouw hou ik toch meer van mannen met een mooie kop haar (en ik weet dat ook veel jonge vrouwen daar zo over denken). En zóveel tijd verliest mijn man nu ook niet door om de paar maand eens naar de plaatselijke Turkse kapper te gaan voor een verzorgde kapbeurt van 15€.
Bespaartip voor vrouwen: ik ga nooit naar de kapper en knip mijn lange haren af en toe zélf wat bij. En bij Kruidvat vindt men voor weinig geld alles wat men nodig heeft om de haren mooi te verzorgen.
Ach zo! Zou dat dan de reden zijn waarom tegenwoordig bij de jongere generaties vrouwen er zoveel met (middeleeuws) ongeschoren lang haar rondlopen ? Net weggelopen uit Het Lam Gods.Nefertari schreef: ↑12 februari 2020, 12:08
Ach zo! Zou dat dan de reden zijn waarom tegenwoordig bij de jongere generaties mannen er zoveel met (onsexy) kortgeschoren haar rondlopen?
... ik ga nooit naar de kapper en knip mijn lange haren af en toe zélf wat bij. En bij Kruidvat vindt men voor weinig geld alles wat men nodig heeft om de haren mooi te verzorgen.
wat een dure kapper! Hier naast het werk betaal je 8 Euro voor een kapbeurt!
Laatst gewijzigd door patent op 12 februari 2020, 14:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Allemaal goed en wel die bespaartips, maar wat spaar je er maandelijks mee uit? In procenten uitgedrukt hoop ik dat het over meer dan 5% van je netto inkomen gaat. Het meeste geld gaat hier naar de woning ( zowel hypotheek als verbeteringswerken), de algemene inkopen en de auto's. Waarom zou ik een baard laten groeien als er 3 auto's in de garage staan? Het jaar dat ik aan mijn spaargeld moet komen, gaat er 1 wagen de deur uit. Het zou al raar moeten lopen dat die tweede er om dezelfde reden uit moet, maar dan is het zo maar. De derde wagen blijft, no matter what.
Pukkie, dat moet je voor jezelf uitmaken of je al dan niet iets hebt aan de tips. Deze thread is voor het delen van tips.
@Jamesken.
Ik vroeg me gewoon af of de sop de kool wel waard is. En dan in het bijzonder die zaken zoals kapper en scheermesjes. Over hoeveel geld spreken we dan maandelijks? 10 Euro?
Ik vroeg me gewoon af of de sop de kool wel waard is. En dan in het bijzonder die zaken zoals kapper en scheermesjes. Over hoeveel geld spreken we dan maandelijks? 10 Euro?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Beste besparingstip: zoek arme vrienden. Dan heb je niet te pochen met auto's, etentjes en andere brol.
Besparing is makkelijk 50% van uw inkomen
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
En als je dan een nieuwe Rolex wil kopen nadat je de eerste verkocht hebt, ga je pakken meer betalen, of dan toch maar een goedkoper merk???sintorama schreef: ↑11 februari 2020, 11:09Toch wel. De meerwaarde die het oplevert wordt dan weliswaar teniet gedaan door de gebruikssporen, maar dat is min of meer een nuloperatie. Een 10 jaar oude Rolex mag gebruikssporen hebben om nog steeds aan een prijs verkocht te worden die hoger is dan de aanschafprijs + inflatie. Enfin we wijken af, het was maar een (extreem) voorbeeld om een principe aan te tonen.
Whats the use of it???
Eigenlijk is dat een hele goeie tip. De vrienden hoeven niet noodzakelijk arm te zijn maar een gelijkaardige "zuinige" levensfilosofie maakt dat je samen "zuinige" activiteiten kan doen.Henkie1984 schreef: ↑12 februari 2020, 14:38 Beste besparingstip: zoek arme vrienden. Dan heb je niet te pochen met auto's, etentjes en andere brol.
Er is bijvoorbeeld niets zo erg dan vrienden die elk uitstapje in een restaurant willen afsluiten
Tip: kook zelf ipv uit te gaan eten
Tip: koop vooral basisproducten om eten mee te bereiden - het is ook nog veel gezonder dan de meeste bereide maaltijden
die zijn dan weer niet noodzakelijk arm, aangezien ze hun geld niet op doen aan bazaar :-)Henkie1984 schreef: ↑12 februari 2020, 14:38 Beste besparingstip: zoek arme vrienden. Dan heb je niet te pochen met auto's, etentjes en andere brol.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Correct, zoek "simpele" mensen die zich snel verwend voelen
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Ik weet niet naar welke details uit het Lam Gods je refereert, maar:
ik behoor jammer genoeg niet meer tot de jongere generaties vrouwen. Zodoende mag ik mij soms eens middeleeuws gedragen, toch?