aan welke bespaartips hebben jullie het meeste?
Re: aan welke bespaartips hebben jullie het meeste?
Ge kunt ook alleen maar gaan werken, en buitenshuis geen enkel aktiviteit meer doen.
Geen vrienden uitnodigen, maar alleen op bezoek gaan als het ni te ver gelegen is,of ze moeten u komen ophalen en terug thuis brengen...
Wat een besparing zou dan niet zijn...
man man man...
Je leeft vandaag,morgen ben je misschien dood...
Geen vrienden uitnodigen, maar alleen op bezoek gaan als het ni te ver gelegen is,of ze moeten u komen ophalen en terug thuis brengen...
Wat een besparing zou dan niet zijn...
man man man...
Je leeft vandaag,morgen ben je misschien dood...
Of zoek heel rijke vrienden die het graag breed laten hangen. Gratis drank, eten en ... a volontéJW1 schreef: ↑12 februari 2020, 15:08Eigenlijk is dat een hele goeie tip. De vrienden hoeven niet noodzakelijk arm te zijn maar een gelijkaardige "zuinige" levensfilosofie maakt dat je samen "zuinige" activiteiten kan doen.Henkie1984 schreef: ↑12 februari 2020, 14:38 Beste besparingstip: zoek arme vrienden. Dan heb je niet te pochen met auto's, etentjes en andere brol.
Besparing is makkelijk 50% van uw inkomen
Er is bijvoorbeeld niets zo erg dan vrienden die elk uitstapje in een restaurant willen afsluiten
Tip: kook zelf ipv uit te gaan eten
Tip: koop vooral basisproducten om eten mee te bereiden - het is ook nog veel gezonder dan de meeste bereide maaltijden
Van 't zelfde hier: de kost van de auto, de woning en de kinderen op kot doet alle overige uitgaven en besparingen verbleken.
Maar zoals werd opgemerkt, gaat deze draad over besparingstips en dat wordt hier geinterpreteerd als de kleine percentjes, dus het is best leuk om te lezen.
Ikzelf giet het kookwater niet weg. Ik laat het in de pot, deksel erop en 't is mijn plaatselijke chauffage voor een uur (behalve in de zomer, dan kan het niet snel genoeg de gootsteen in). Ik spaar er misschien een halve cent mee uit, maar het beperkt ook de opwarming van de aarde. Een andere tip in dat genre is, wederom sezoensgebonden: zet de frisdrank eerst een tijd buiten in de koude en pas dan in de koelkast. Dit heeft in eerste instantie natuurlijk het omgekeerde effect (wat de opwarming van de aarde betreft) maar je kan niet alles hebben.
Laatst gewijzigd door dreaZ op 12 februari 2020, 18:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Het spijt me werkelijk jullie te moeten terechtwijzen, maar het uitgangspunt is totaal verkeerd.
Hoe vaak moeten de ECB en het IMF ons nog op het hart drukken NIET te besparen maar integendeel het geld over de BALK te gooien ? Op deze manier kan de economie er NOOIT bovenop komen.
De naam van deze webstek voorspelt overigens ook niet veel goeds. Dringend een betere naam.
Nog een geluk dat het Nederlands van Lagarde maar zo en zo is, anders zou ze (hij ?) jullie bij de oren komen trekken !
--- Ben geen troll ---
Hoe vaak moeten de ECB en het IMF ons nog op het hart drukken NIET te besparen maar integendeel het geld over de BALK te gooien ? Op deze manier kan de economie er NOOIT bovenop komen.
De naam van deze webstek voorspelt overigens ook niet veel goeds. Dringend een betere naam.
Nog een geluk dat het Nederlands van Lagarde maar zo en zo is, anders zou ze (hij ?) jullie bij de oren komen trekken !
--- Ben geen troll ---
10 euro per maand besparen zou de moeite niet zijn ? Hier wel ...
Als ik tien uitgaven kan vinden (doenbaar tov de gulle spendeerder !) waar ik 10 euro per maand op bespaar dan doe ik per jaar 1200 euro minder op.
Daar kan ik dan weer een auto mee kopen als ik dat tien jaar op een hoopje leg en een Dacia neem.
Of ik betaal er elk jaar een stuk van mijn vakantie mee.
Of ik ga bijna elke week er eens mee eten..
Het is uiteraard mogelijk dat de leden hier een hoger bedrag te spenderen hebben per maand dan den deze maar 10 euro per maand is een goede besparing en zonder twijfel de moeite waard om ze te doen.
Wat een geluk dat ik hier nog mag posten ! Als dat er niet was zou ik mijn tijd spenderen aan iets wat geld kost in plaats van dit forum dat geld helpt besparen.
Ok, ok,ok.
De bespaartip waar ik het meeste aan heb? Ga niet op vakantie!
Thuis slaap ik in het beste bed, weet ik wat ik eet en check ik in-en uit wanneer ik wil. Scheelt me toch meer dan 10 euro per maand, ruw geschat.
Ik hoef niet pers se de Eiffeltoren met eigen ogen gezien te hebben. Een trektocht door Mongolië zegt me ook niks, net zoals een city-trip naar Pilzen.
Mis ik dan iets? Volgens velen wel. Al zal ik het nooit begrijpen.
De bespaartip waar ik het meeste aan heb? Ga niet op vakantie!
Thuis slaap ik in het beste bed, weet ik wat ik eet en check ik in-en uit wanneer ik wil. Scheelt me toch meer dan 10 euro per maand, ruw geschat.
Ik hoef niet pers se de Eiffeltoren met eigen ogen gezien te hebben. Een trektocht door Mongolië zegt me ook niks, net zoals een city-trip naar Pilzen.
Mis ik dan iets? Volgens velen wel. Al zal ik het nooit begrijpen.
Hier proberen wij juist om zoveel mogelijk te besparen om geen vakanties te moeten laten vallen.
Vroeger hadden we beiden een goede job en hoefden we niet zuinig te leven.
Nu moeten we noodgedwongen keuzes maken, en voor ons geldt nog altijd: reizen is het laatste dat we willen afschaffen.
Besparen op andere zaken is dus de laatste jaren een gewoonte geworden, en dat valt best mee.
Vroeger hadden we beiden een goede job en hoefden we niet zuinig te leven.
Nu moeten we noodgedwongen keuzes maken, en voor ons geldt nog altijd: reizen is het laatste dat we willen afschaffen.
Besparen op andere zaken is dus de laatste jaren een gewoonte geworden, en dat valt best mee.
Iedereen zal wel zijn eigen klemtonen leggen in zijn budget zeker ?
Wat voor mij een 'zotte kost' lijkt, 10.000 euro uitgeven aan een hobby, lijkt voor een ander een noodzakelijke uitgave.
Ik zou niet gauw besparen op reizen, ik wil een poetsvrouw houden met dienstencheques, ik wil graag goed en gezond eten en af en toe uit eten gaan.
Dat staat op mijn lijstje van dingen waar ik niet zwaar ga op besparen. Dat lijstje mag best voor iedereen verschillend zijn.
Anderen gaan die dingen misschien stom vinden maar iedereen beslist zelf met zijn eigen portemonnee.
Een kapper kan ik missen. Mijn telecomabonnementen komen aan de helft van de prijs van wat een doorsnee Telenetfan uitgeeft. Ik geef geen geld uit aan kleren en verkies om ze af te dragen tot er gaten in vallen (zeker veel op te besparen), ik koop geen kleren meer bij de duurdere speciaalzaak. Bij broeken bestel ik ze bv online en heb ik er 3 voor de prijs van (vroeger) maar 1.
Ieder zijn zin..
Extra tip : Koop broeken / kleren niet langer bij die ene speciaalzaak die tegen de soldenwetgeving protesteert maar gewoon online bij een postorderbedrijf genre Bonprix / Zalando. Koop alleen de kleren die je nodig hebt. Niet alle kleren die je mooi vindt. Zie kleren als een gebruiksvoorwerp en verslijt ze ook.
Dat laatste gaat trouwens ook op voor een auto.
Wat voor mij een 'zotte kost' lijkt, 10.000 euro uitgeven aan een hobby, lijkt voor een ander een noodzakelijke uitgave.
Ik zou niet gauw besparen op reizen, ik wil een poetsvrouw houden met dienstencheques, ik wil graag goed en gezond eten en af en toe uit eten gaan.
Dat staat op mijn lijstje van dingen waar ik niet zwaar ga op besparen. Dat lijstje mag best voor iedereen verschillend zijn.
Anderen gaan die dingen misschien stom vinden maar iedereen beslist zelf met zijn eigen portemonnee.
Een kapper kan ik missen. Mijn telecomabonnementen komen aan de helft van de prijs van wat een doorsnee Telenetfan uitgeeft. Ik geef geen geld uit aan kleren en verkies om ze af te dragen tot er gaten in vallen (zeker veel op te besparen), ik koop geen kleren meer bij de duurdere speciaalzaak. Bij broeken bestel ik ze bv online en heb ik er 3 voor de prijs van (vroeger) maar 1.
Ieder zijn zin..
Extra tip : Koop broeken / kleren niet langer bij die ene speciaalzaak die tegen de soldenwetgeving protesteert maar gewoon online bij een postorderbedrijf genre Bonprix / Zalando. Koop alleen de kleren die je nodig hebt. Niet alle kleren die je mooi vindt. Zie kleren als een gebruiksvoorwerp en verslijt ze ook.
Dat laatste gaat trouwens ook op voor een auto.
Bespaartips zijn allemaal goed en wel, maar het is zeer moeilijk dit aan en zelfs af te leren.
Mijn grootmoeder is allesbehalve arm, maar toch gaat de stekker van de internet modem eruit als er niet op internet gegaan wordt, ligt er op het bord wat er het goedkoopst in de winkel was,... Uiteindelijk komt ze zo toe met een pensioentje van net geen €1000.
Aan de andere kant ken ik mensen die iedere maand klagen dat ze geld te weinig hebben. Wel hebben ze een kuisvrouw, komt hello fresh hun eten brengen, heeft er eentje een kredietkaart dat 6€ per maand kost (overtuigd omdat het er een coole kaart uitzag),...
Mijn grootmoeder is allesbehalve arm, maar toch gaat de stekker van de internet modem eruit als er niet op internet gegaan wordt, ligt er op het bord wat er het goedkoopst in de winkel was,... Uiteindelijk komt ze zo toe met een pensioentje van net geen €1000.
Aan de andere kant ken ik mensen die iedere maand klagen dat ze geld te weinig hebben. Wel hebben ze een kuisvrouw, komt hello fresh hun eten brengen, heeft er eentje een kredietkaart dat 6€ per maand kost (overtuigd omdat het er een coole kaart uitzag),...
Onderzoek toont ook aan dat we ons gelukkiger voelen wanneer de mensen waarmee je je omringt niet rijker zijn dan jezelf. Dubbele win dus!Henkie1984 schreef: ↑12 februari 2020, 14:38 Beste besparingstip: zoek arme vrienden. Dan heb je niet te pochen met auto's, etentjes en andere brol.
Besparing is makkelijk 50% van uw inkomen
Zeg jij nu dat je door frisdranken in de winter buiten te plaatsen de aarde opwarmt?dreaZ schreef: ↑12 februari 2020, 17:57 Een andere tip in dat genre is, wederom sezoensgebonden: zet de frisdrank eerst een tijd buiten in de koude en pas dan in de koelkast. Dit heeft in eerste instantie natuurlijk het omgekeerde effect (wat de opwarming van de aarde betreft) maar je kan niet alles hebben.
En dat is de essentie. Het gaat niet om die 10 eur. Het gaat om de talloze kleine dingen te combineren en dit gedurende hele lange tijd vol te houden. Small increments, sustained over time.
Hoeveel mensen met een meer dan behoorlijk inkomen zijn er niet, die op het einde van de maand niets meer overhouden. Waar is het geld naar toe? "Geen idee. Geen grote uitgaven gedaan...".
Ik zou ze de kost niet willen geven!
Hier verwar je "vakantie" met "reizen".
Vakantie = niet moeten werken, kost niets.
Reizen = vreemde landen bezoeken.
Voo wie graag reist heb ik een gouden tip: zoek en job waarbij je vaak mag reizen. Dit zijn jobs die weinig gegeerd zijn, en doorgaans zeer goed betaald. Je hoeft daarvoor niet bij een reisorganisatie te werken, gewoon een internationaal bedrijf in uw kennisgebied/sector zoeken.
Ik ben het over bijna alles eens ...Maar de tijd dat ik voor het werk vaak in het buitenland zat heb ik daar weinig aan gehad.
Ik heb een job gezocht die je beschrijft alhoewel niet zo dik betaald en merkte bijna altijd dat er net tijd genoeg was om te arriveren, uit te pakken, werken, slapen, eten, wat contacten leggen ... en dan weer naar huis (doodmoe).
Ik zal waarschijnlijk niet de beste job gekozen hebben.
Ik heb een job gezocht die je beschrijft alhoewel niet zo dik betaald en merkte bijna altijd dat er net tijd genoeg was om te arriveren, uit te pakken, werken, slapen, eten, wat contacten leggen ... en dan weer naar huis (doodmoe).
Ik zal waarschijnlijk niet de beste job gekozen hebben.