Leven van portfolio jonge leeftijd
TIP
Re: Leven van portfolio jonge leeftijd
Is die 700€ netto? Aan vastgoed verhuren zijn vaak ook heel wat kosten verbonden: onderhoud, belastingen, leegstand, eventueel problemen met huurders die niet betalen ...TrX schreef: ↑13 februari 2020, 20:44 Persoonlijk zou ik eerder voor vastgoed gaan, vanaf jonge leeftijd hierop inzetten.
4 appartementen verhuren aan 700 € per maand is ruim voldoende om er van te leven.
Dus ongeveer 800k-850k kapitaal nodig om dit te bereiken.
Voordeel is dat vastgoed niet volatiel is, althans in België. De beurs kan wel eens wat mindere jaren kennen.
Wat ik graag eens zou weten , Hoe zit het met het kindergeld voor iemand die renteniert en als statuut ingezetene of verblijvende in belgie heeft ?
Heeft deze persoon hierop nog recht voor zijn kinderen ?
Op het internet vind je hierover niks terug .
Heeft deze persoon hierop nog recht voor zijn kinderen ?
Op het internet vind je hierover niks terug .
Om recht te hebben op Belgische kinderbijslag of kraamgeld dient één van de ouders van de kinderen of een persoon die deel uitmaakt van het gezin van de kinderen (bv. partner van de ouder, grootouder, tante,…), onderworpen te zijn aan de Belgische sociale zekerheid.
Dat betekent dat die persoon in België moet werken en/of een gelijkgestelde Belgische uitkering (bv. Belgische werkloosheidsuitkering, ziekte-uitkering, pensioen, loopbaanonderbrekingsuitkering,…) ontvangt. Verder moet het kind opgevoed worden in België
Dat betekent dat die persoon in België moet werken en/of een gelijkgestelde Belgische uitkering (bv. Belgische werkloosheidsuitkering, ziekte-uitkering, pensioen, loopbaanonderbrekingsuitkering,…) ontvangt. Verder moet het kind opgevoed worden in België
Gewaarborgde kinderbijslag ?
Wat als je geen recht hebt op de gewaarborgde gezinsbijslag?
Als je geen recht hebt op de gewaarborgde gezinsbijslag, bekijk dan of je recht hebt op de ‘equivalent gewaarborgde gezinsbijslag’. Dit is een verhoging van het bedrag van de financiële steun uitgekeerd door het OCMW als maatschappelijke dienstverlening, tot het bedrag van de gewaarborgde gezinsbijslag. Voorwaarden zijn :
je hebt recht op maatschappelijke dienstverlening
FAMIFED weigerde je aanvraag voor gewaarborgde gezinsbijslag
je hebt één of meerdere minderjarige kinderen ten laste
de begunstigde van de maatschappelijke dienstverlening is niet je minderjarig kind zelf
Als je geen recht hebt op de gewaarborgde gezinsbijslag, bekijk dan of je recht hebt op de ‘equivalent gewaarborgde gezinsbijslag’. Dit is een verhoging van het bedrag van de financiële steun uitgekeerd door het OCMW als maatschappelijke dienstverlening, tot het bedrag van de gewaarborgde gezinsbijslag. Voorwaarden zijn :
je hebt recht op maatschappelijke dienstverlening
FAMIFED weigerde je aanvraag voor gewaarborgde gezinsbijslag
je hebt één of meerdere minderjarige kinderen ten laste
de begunstigde van de maatschappelijke dienstverlening is niet je minderjarig kind zelf
https://brussel.famifed.be/nl/gezinnen/ ... en-inkomen
Volgens wat ik eruit kan opmaken heeft een rentenier toch nog recht op kinderbijslag , Wat ze onder onderzoeken verstaan weet ik niet ? Waarschijnlijk grensbedrag van inkomsten
Volgens wat ik eruit kan opmaken heeft een rentenier toch nog recht op kinderbijslag , Wat ze onder onderzoeken verstaan weet ik niet ? Waarschijnlijk grensbedrag van inkomsten
Een rentenier leeft uitsluitend van zijn eigen kapitaal. Wanneer hij nog andere inkomsten heeft of nodig heeft dan die van zijn kapitaal zoals kinderbijslag, pensioen, werkloosheidsvergoeding, invaliditeitsuitkering of weet ik wat, is hij geen rentenier meer.heeft een rentenier toch nog recht op kinderbijslag
Yaris heeft weer een duidelijk antwoord !? Zoals altijd
Je zou eens moeten tellen hoeveel berichten op een forum duidelijke antwoorden zijn op een gestelde vraag.
@Yaris: het komt ook niet veel voor dat iemand een duidelijke vraag stelt
Nu, de vraagsteller van dat rentenieren op jonge leeftijd lacht zich een breuk dat al die forumleden zijn vraag serieus nemen
Goed om weten. Zijn er soms renteniers in de zaal ? Wat jij Geblin ? En de Walen ?
De Joods-Hongaarse miljardair Kostolany (mijn favoriet, probeer hem al 40 jaar vruchteloos na te volgen) gaf als beroep 'speculant' op. Toen kon je dat nog zeggen zonder in het verdomhoekje geplaatst te worden.
Een rentenier heeft altijd of toch meestal nog een andere bron van inkomsten , al kijk je maar naar de roerende voorheffingen die je kunt terugvorderen op de belastingsvrije som . Voor een gezin zit je hierop al boven de 6000€ op jaarbasis als je maximum kunt aangeven teminste . Tenzij dat Yaris deze niet zou terugvorderen Maar dat staat los van de vraag hoe het zit met het kindergeld .
Roerende voorheffing die je kunt terugvorderen hoort bij de inkomsten uit je kapitaal. Want van de rente of het dividend dat je krijgt heeft de Staat een deel afgenomen, te veel eigenlijk en dat vorder je nu terug.
Is ook extra inkomsten die een werknemer of zelfstandige niet kan van genieten omdat zijn belastingsvrije som gevuld is met zijn loon . Is toch zo'n 500€ op maandbasis . Maar een duidelijk antwoord omtrent de kinderbijslag vind je nergens terug . Ofwel zijn alle renteniers oude mensen zonder kinderen ofwel laten de echte rijke niet in hun kaarten kijken .
Denk dat het het de laatste optie is .
Misschien beter eens vragen aan de koninklijke familie , werken doen ze alvast niet en profiteren kunnen ze als de beste .
Denk dat het het de laatste optie is .
Misschien beter eens vragen aan de koninklijke familie , werken doen ze alvast niet en profiteren kunnen ze als de beste .