Leven van portfolio jonge leeftijd
TIP
Re: Leven van portfolio jonge leeftijd
Een jonge rentenier is eigenlijk een contradictio in terminis. Want waar haalt die zijn kapitaal vandaan (tenzij bij een erfenis van rijke ouders)? Dus een rentenier zal normaal niet te maken krijgen met kinderbijslag.
@Sparspaar: Nee, (nog) geen rentenier. Het bedrag dat ik voor ogen heb om te kunnen stoppen met werken heb ik nog niet bereikt. Theoretisch gezien zou ik wel kunnen leven van mijn huidig dividendinkomsten, maar ik wil toch wat meer zekerheid inbouwen. Nu vermoedelijk zal ik wel blijven werken( ik heb het geluk van een job te doen die ik graag doe). Als ik het beoogde kapitaal heb bereikt ben ik toch ook wel van plan om eens te kijken om alles fiscaal te optimaliseren via een mss via een vennootschap te werken.
Het is wel een interessante discussie. Ook al werk je niet meer en heb je geen uitkering nodig, je moet toch in regel blijven met een aantal zaken om miserie te voorkomen.
Mvg,
Geblin
Het is wel een interessante discussie. Ook al werk je niet meer en heb je geen uitkering nodig, je moet toch in regel blijven met een aantal zaken om miserie te voorkomen.
Mvg,
Geblin
jonge rentenier of wel oud aan kinderen begonnen
Als je echt rijk genoeg bent zou dat ook geen probleem mogen zijn. Zeker in EU zij de ziekenhuisrekeningen een schijntje bij wat ze in de VS aanrekenen, zelfs als je geen mutualiteit hebt.Geblin schreef: ↑15 februari 2020, 12:59 @Sparspaar: Nee, (nog) geen rentenier. Het bedrag dat ik voor ogen heb om te kunnen stoppen met werken heb ik nog niet bereikt. Theoretisch gezien zou ik wel kunnen leven van mijn huidig dividendinkomsten, maar ik wil toch wat meer zekerheid inbouwen. Nu vermoedelijk zal ik wel blijven werken( ik heb het geluk van een job te doen die ik graag doe). Als ik het beoogde kapitaal heb bereikt ben ik toch ook wel van plan om eens te kijken om alles fiscaal te optimaliseren via een mss via een vennootschap te werken.
Mvg,
Geblin
Het is simpel he. Als je U over een factuur van 20k zorgen moet maken ben je geen renteniet.
@Geblin
En halftijds werken ?
Ben daar zelf op mijn 53ste mee begonnen en wou dat ik dat reeds vroeger gedaan had. Zo vanaf 40 laat ons zeggen. Je bent op het werk een andere mens.
En halftijds werken ?
Ben daar zelf op mijn 53ste mee begonnen en wou dat ik dat reeds vroeger gedaan had. Zo vanaf 40 laat ons zeggen. Je bent op het werk een andere mens.
Als je per ongeluk een aandeel hebt gekozen dat inmiddels 600x in waarde is gestegen, dan is dat wel mogelijk ja. 5000 x 600 = ?
bedankt, mijn batterij was plat
Als je niet kijkt op een factuur van 20000€ dan zal je nooit geen rentenier worden .
Dat ben ik 100% zeker toch niet als je zelf je vermogen hebt moeten samenstellen .
Kunnen bij willen zijn 2 aparte zaken
Maar antwoord op de vraag weet niemand hier blijkbaar ?
Dat ben ik 100% zeker toch niet als je zelf je vermogen hebt moeten samenstellen .
Kunnen bij willen zijn 2 aparte zaken
Maar antwoord op de vraag weet niemand hier blijkbaar ?
Wat was de vraag alweer? Sorry, maar er zijn al zes pagina's met reacties gepost. Dan ga ik niet zoeken welke vraag van wie je bedoelt.
1 gek kan meer vragen stellen dan 20 wijze mensen kunnen beantwoorden.
Om nog te zwijgen van een gek met 20 onwijze profielen.
Daar ben ik het niet mee eens. In de ogen van velen is een rentenier iemand die steenrijk is en aan het zwembad op zijn villa in Italië met een glas wijn in de hand van het leven ligt te genieten. Nee, een rentenier is gewoon iemand die van zijn kapitaal kan leven. Dat kan evengoed iemand zijn die in een sociale woning woont, geen auto heeft en toekomt met 1.500 euro per maand. Die zal zich wel zorgen maken om een factuur van 20.000 euro.
Laatst gewijzigd door Yaris op 16 februari 2020, 10:50, 1 keer totaal gewijzigd.