Leven van portfolio jonge leeftijd
TIP
Re: Leven van portfolio jonge leeftijd
Theorie en praktijk, een wezenlijk verschil...
Welk verschil? Je moet natuurlijk wel
- je spaarinspanning volhouden;
- in aandelen beleggen;
- voldoende spreiden;
- de aandelen 30 jaar bijhouden.
Verschil ??
Als het zo makkelijk is, waarom doet iedereen dit dan niet, en zou iedereen nu miljonair zijn..
Als het zo makkelijk is, waarom doet iedereen dit dan niet, en zou iedereen nu miljonair zijn..
-
- Hero Member
- Contacteer:
Zonder risico lukt inderdaad niet. Dat is ook niet nodig met 300 000€ én een kleine economische voetafdruk (en enkel dan). Je kan dan tegen een stootje.ludo schreef: ↑14 februari 2020, 02:07Leg uit hoe tussen 3 en 4,5% brutto rendement kan behalen dag van vandaag??? zonder risco op kapitaal verlies.fropskottel schreef: ↑14 februari 2020, 01:21
Rentenieren met 300k€ kan je conservatief geschat 500 à 750€ per maand opleveren.
- kapitaliserende etf's à 2 à 3% bruto= netto
- vastgoed tegen bulletkrediet (al dan niet in België)
- ...
Omdat ze de stappen van het plan niet volgen.
Beginnend met stap1: je spaarinspanning volhouden;
Merk op dat er in de formule geen bedragen staan, je moet zeker geen miljonair zijn om financieel onafhanklijk te worden: met een inkomen van 1000 Euro, uitgaven van 700 en beleggen van 300 kom je er even makkelijk als met 10000 inkomen, 7000 uitgaven en 3000 beleggen.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Er zijn toch voldoende aandelen en holdings die hun dividend jaarlijks verhogen. Als je deze in portfolio hebt, kan een dividend van 3% netto prima.fropskottel schreef: ↑16 februari 2020, 19:13Zonder risico lukt inderdaad niet. Dat is ook niet nodig met 300 000€ én een kleine economische voetafdruk (en enkel dan). Je kan dan tegen een stootje.
- ...
Ieder gelooft wat hij zelf wil natuurlijk.. Maar wil het nog altijd wel eens in de praktijk zien gebeuren..
Op papier kan alles, maar in de praktijk ? Een boekhouder maakt je bedrijf ook winstgevend, maar in de praktijk ben je eigenlijk failliet.
Laat het weten als je erin geslaagd bent miljoniair te zijn...
Op papier kan alles, maar in de praktijk ? Een boekhouder maakt je bedrijf ook winstgevend, maar in de praktijk ben je eigenlijk failliet.
Laat het weten als je erin geslaagd bent miljoniair te zijn...
iemand die daar in geslaagd is ,zal het zeker niet laten weten
Ik ken wel mensen die daar in geslaagd zijn , om het zo te zeggen.
Ze moeten niet onderdoen voor een lotto-winnaar
je moet natuurlijk in het begin niet op restaurant gaan enz
Ik ken wel mensen die daar in geslaagd zijn , om het zo te zeggen.
Ze moeten niet onderdoen voor een lotto-winnaar
je moet natuurlijk in het begin niet op restaurant gaan enz
Wie een van de vier stappen in mijn stappenplan niet volgt zal niet slagen.
- Oudere Jongere
- Hero Member
- Contacteer:
Die discipline is nodig de eerste jaren. Na een paar jaar wordt het een gewoonte.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Jazeker. Ludo had alleen "risicoloos" als extra criterium toegevoegd. Dan is het onmogelijk. Niemand gaat je nu 3% netto garanderen. Alleen kan je wel wat risico verdragen als je op 300k€ cash zit, dus dat hoeft in se geen probleem te zijn.BRT schreef: ↑16 februari 2020, 19:18Er zijn toch voldoende aandelen en holdings die hun dividend jaarlijks verhogen. Als je deze in portfolio hebt, kan een dividend van 3% netto prima.fropskottel schreef: ↑16 februari 2020, 19:13
Zonder risico lukt inderdaad niet. Dat is ook niet nodig met 300 000€ én een kleine economische voetafdruk (en enkel dan). Je kan dan tegen een stootje.
- ...
Sorry, met koppijn wakker geworden, dan ben ik altijd nog een graadje norser dan gewoonlijk.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.