Holdings
TIP
Re: Holdings
Sonae ?Phjo01 schreef: ↑15 februari 2020, 10:45 Sinds de verrijzenis van Laeka heb ik met plezier de Berichten hier gelezen. Heeft misschien ook te maken dat ik een deel van Laeka‘s lijstje zelf in portefeuille heb. Soit ...
Er is een aandeel in dat lijstje dat ik niet kende en waar ik me in het verdiepen ben een beetje. Heeft alleszins een aantal kenmerken die mij aantrekken:
- discount > 50%
- family owned ( > 50% van de aandelen in handen van de familie)
- jaarlijks groeiend dividend
@ Laeka: Bij deze dank voor het delen van je lijstje
Jep
Het gedeelte « shopping malls » in portefeuille ( Sonae Sierra) doet me twijfelen. Alhoewel mogelijks de Zuid Europese shoppingcultuur nog niet zo sterk op online is gericht. De uitstap van de referentie aandeelhouder in Sonae Sierra kan je zien als de vlucht voorruit maar hoeft natuurlijk niet zo te zijn. Met een margin of ( discount) van meer dan 50% mag er al wel iets minder goed lopen.
Ik ben Sonae ook aan het bekijken. Nieuwe holdings zijn altijd wel welkom om toe te voegen aan mijn portfolio. Hal trust staat momenteel op mijn kooplijstje, dit is ook wel een mooie holding voor de lange termijn.
Mvg,
Geblin
Mvg,
Geblin
Bij HAL is de vraag wat gaan ze met de opbrengsten van een mogelijke verkoop van Grandvision doen, onder andere het belang in SBM fors uitbreiden naar 30-50% ?
HAL de laatste tijd is het precies ook veel minder qua performance kan ook niet eeuwig blijven bestaan en doorstijgen ondanks de forse uitbreiding in cash.
Inderdaad een interessante vraag. Ik denk dat het nu te laat is om nog SBM bij te kopen en dat HAL eerder in iets heel nieuws zal stappen. Dat kan dan een leuke trigger gaan worden voor het aandeel.
Wat Hal zal doen met de binnenkomende cash is inderdaad het grootste vraagteken. In het verleden hebben ze wel steeds goed op de centjes gelet dus dit zal vermoedelijk terug het geval zijn. Afhankelijk van wat ze doen met cash kan dit inderdaad een mooie trigger zijn, jammergenoeg staan veel dingen duur gewaardeerd.
Momenteel vind ik nog weinig aandelen die ik wil kopen aan de huidige prijzen.
Mvg,
Geblin
Mvg,
Geblin
Ben ik helemaal met je eens !!Geblin schreef: ↑16 februari 2020, 10:59 Wat Hal zal doen met de binnenkomende cash is inderdaad het grootste vraagteken. In het verleden hebben ze wel steeds goed op de centjes gelet dus dit zal vermoedelijk terug het geval zijn. Afhankelijk van wat ze doen met cash kan dit inderdaad een mooie trigger zijn, jammergenoeg staan veel dingen duur gewaardeerd.
Mvg,
Geblin
Gr. Joost
Er bestaat precies nog een holding op de beurs op Euronext Brussel met palmoliebelangen in. nl Mopoli.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Socfin he....
Probeer nu maar eens Camellia te kopen. Handel ligt precies stil.