Rechtsbijstand - Verzekering.
TIP
Weet welk ziekenfonds echt bij u past! Vergelijk gratis de verschillende ziekenfondsen.
Re: Rechtsbijstand - Verzekering.
Volgens mijn collega die autoschade doet zou hij voor het moment Euromex kiezen. DAS is iets aan het verbeteren de laatste maanden, maar nog altijd niet goed.
Zes maanden geleden zou hij AXA/LAR gezegd hebben, maar die doen nu de laatste weken weer moeilijk.
(en met ARAG werken we nog altijd niet)
Misschien is het volgend jaar weer anders...
Ik zit nog altijd bij DAS maar heb ze nog nooit zelf nodig gehad
Zes maanden geleden zou hij AXA/LAR gezegd hebben, maar die doen nu de laatste weken weer moeilijk.
(en met ARAG werken we nog altijd niet)
Misschien is het volgend jaar weer anders...
Ik zit nog altijd bij DAS maar heb ze nog nooit zelf nodig gehad
Vrijdag een brief van Euromex ontvangen met de mededeling dat ik mijn verzekeringen (o.a. familiale en all-risk mobiliteit) kan laten veranderen in een polis waarbij ik 40% belastingvermindering ontvang. (max.eur 124 per jaar).
“Justitie moet toegankelijk zijn voor iedereen.
Door de rechtsbijstandverzekering fiscaal aftrekbaar te maken, hopen we dat mensen zich op die manier kunnen beschermen. Iedereen kan immers in aanraking komen met justitie en in sommige zaken kunnen de kosten snel oplopen. Door een verzekering af te sluiten, kunnen mensen een hoge factuur achteraf vermijden.”
Koen Geens
https://www.mijnfiscaalvoordeel.be/nl
Iemand reeds hierop ingeschreven ? En stijgt de polis prijs niet als men dit laat aanpassen naar de nieuwe formule ?
“Justitie moet toegankelijk zijn voor iedereen.
Door de rechtsbijstandverzekering fiscaal aftrekbaar te maken, hopen we dat mensen zich op die manier kunnen beschermen. Iedereen kan immers in aanraking komen met justitie en in sommige zaken kunnen de kosten snel oplopen. Door een verzekering af te sluiten, kunnen mensen een hoge factuur achteraf vermijden.”
Koen Geens
https://www.mijnfiscaalvoordeel.be/nl
Iemand reeds hierop ingeschreven ? En stijgt de polis prijs niet als men dit laat aanpassen naar de nieuwe formule ?
De belastingvermindering is gelijk aan 40 pct. van het in aanmerking te nemen bedrag. § 2. De belastingvermindering wordt verleend op basis van een door de verzekeraar uitgereikt jaarlijks attest waarin wordt bevestigd dat de overeenkomst voldoet aan alle in hoofdstuk 2 van de wet van 22 april 2019 tot het toegankelijker maken van de rechtsbijstandsverzekering vermelde voorwaarden.
Best kijk je eerst je andere polissen na, Auto - brand - familiale, want kan zijn dat je daar al betaald voor rechtsbijstandsverzekering,anders ben je dubbel verzekerd.
Best kijk je eerst je andere polissen na, Auto - brand - familiale, want kan zijn dat je daar al betaald voor rechtsbijstandsverzekering,anders ben je dubbel verzekerd.
de rechtsbijstand die fiscaal aftrekbaar zijn, zijn heel uitgebreide verzekeringen. Dat is niet te vergelijken met een rechtsbijstand die in een familiale verzekering is inbegrepen.
Er is dekking voor contractuele geschillen, incl bouwgeschillen, administratief recht, fiscaal recht, zakenrecht, erfrecht, familierecht (echtscheiding oa), ...
Als je nu enkel een basisrechtsbijstand hebt (privéleven) zal uw premie gigantisch stijgen en zelf na de belastingaftrek zal je nog steeds meer betalen (bent natuurlijk ook voor meer verzekerd)
Er is dekking voor contractuele geschillen, incl bouwgeschillen, administratief recht, fiscaal recht, zakenrecht, erfrecht, familierecht (echtscheiding oa), ...
Als je nu enkel een basisrechtsbijstand hebt (privéleven) zal uw premie gigantisch stijgen en zelf na de belastingaftrek zal je nog steeds meer betalen (bent natuurlijk ook voor meer verzekerd)
@nuyttie Ik heb nog geen info gevraagd aan mijn makelaar, maar wat u schrijft vrees ik ook. Dat ik ondanks de belastingaftrek meer zal betalen dan voordien. Ik heb geen behoefte aan meer verzekerd te zijn. Ik zal dat voorstel waarschijnlijk negeren, maar misschien eerst toch wat meer inlichtingen vragen, dat is gratis !
nog even doorbomen op mijn negatieve ervaring met DAS. Mijn makelaar heeft mij laten weten dat hij met gans zijn portfolio is overgestapt naar EUROMEX.
Kent u al iemand die overgestapt is naar een fiscaal aftrekbare rechtsbijstandspolis?
Ik overweeg om een rechtsbijstandverzekering aan te gaan, maar ik zou niet weten bij wie.
Kan ik van dit voorbeeld concluderen dat DAS klote is? Zijn er nog mensen met slechte ervaringen bij DAS?
Ik vind persoonlijk dat Fortis klote is en ben daar weggegaan na de Franse uitverkoop. Maar velen blijven er klant, dus zal het wel zo slecht nog niet zijn?
>Personal stories are never good evidence for any general trend
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik heb onlangs euromex en das overwogen. Enkele telefoontjes over algemene voorwaarden later en een stevige sessie kleine letters lezen later, kom ik tot de conclusie dat die aparte RB polissen spitstechnologie zijn. Ze zitten zo goed in elkaar dat je al heel veel premie moet betalen om goed verzekerd te zijn. Niet moeilijk, dit is de speeltuin van juristen, natuurlijk doen ze hun best om hun eigen AV zo lucratief mogelijk te maken.
Ik blijf bij mijn 'inbegrepen' rechtsbijstandspolissen. Bijvoorbeeld ontdekt dat ik standaard bij AXA brand een RB polis LAR flex heb die ook... Contractuele bouwgeschillen dekt. Dat voor 57 eur. Onklopbaar.
Uit mijn begrip van de AV van Das kwam dan weer dat je heel moeilijk een beroep kan doen op een tegen expert bij brand. Voor mij essentieel... Voor hen pas vanaf 3000 eur schade en zij oordelen of er wel een conflict is.
Ik blijf bij mijn 'inbegrepen' rechtsbijstandspolissen. Bijvoorbeeld ontdekt dat ik standaard bij AXA brand een RB polis LAR flex heb die ook... Contractuele bouwgeschillen dekt. Dat voor 57 eur. Onklopbaar.
Uit mijn begrip van de AV van Das kwam dan weer dat je heel moeilijk een beroep kan doen op een tegen expert bij brand. Voor mij essentieel... Voor hen pas vanaf 3000 eur schade en zij oordelen of er wel een conflict is.
-
- Newbie
- Contacteer:
"Ik blijf bij mijn 'inbegrepen' rechtsbijstandspolissen. Bijvoorbeeld ontdekt dat ik standaard bij AXA brand een RB polis LAR flex heb die ook... Contractuele bouwgeschillen dekt. Dat voor 57 eur."
Ik heb ook een brandverzekering bij Axa, en een DAS polis, nu zitten we met een bouwgeschil maar zowel Axa als DAS sturen hun kat.
Ik heb ook een brandverzekering bij Axa, en een DAS polis, nu zitten we met een bouwgeschil maar zowel Axa als DAS sturen hun kat.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Dit gaat over de rechtsbijstand lar flex, de rechtsbijstand die meestal bij AXA brandverzekeringen zit. Heb je die? Contact opnemen met Lar en niet met AXA.
-
- Newbie
- Contacteer:
Net gekeken. Die zit er bij ons niet in. Goede tip naar volgend jaar toe.
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Ik heb bij DAS enkel goede ervaringen en ben, mede dankzij hun, al enkele keren uit de 'shit' geholpen.
Met euromex had ik ook enkele ervaringen, ook steeds positief.
Bij ARAG ben ik nooit aangesloten geweest.
Met euromex had ik ook enkele ervaringen, ook steeds positief.
Bij ARAG ben ik nooit aangesloten geweest.
Hier bij DAS, na 10 jaar betalen, 1 zaak aangebracht. Een paar weken later aangetekende brief in de bus dat men het verzekeringscontract verbrak. Voor die éne zaak was ik natuurlijk wel nog verzekerd, maar dat liep met een sisser af zodat daar zelfs geen tussenkomst van DAS nodig was.
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Ik geloof u op uw woord, maar ben verontwaardigd dat DAS zo gereageerd heeft.MoreOrLess schreef: ↑4 september 2020, 19:25 Hier bij DAS, na 10 jaar betalen, 1 zaak aangebracht. Een paar weken later aangetekende brief in de bus dat men het verzekeringscontract verbrak. Voor die éne zaak was ik natuurlijk wel nog verzekerd, maar dat liep met een sisser af zodat daar zelfs geen tussenkomst van DAS nodig was.