Voorbeeld semi-passief superlui beleggingsplan voor kleine bedragen
TIP
Re: Voorbeeld semi-passief superlui beleggingsplan voor kleine bedragen
je bent vergeten te zeggen dat ik vroeger de adviseur was van bill gates, maar dat die mij buiten gegooid heeft omdat ik niet kan tellenNTO schreef: ↑10 februari 2020, 18:57Rombee is het zoveelste nepprofiel van onze huistrol. Een beetje de hofnar van vroeger.
Met dat verschil dat een hofnar vroeger de edellieden een spiegel voorhield en op een grappige manier de waarheid zei.
Onze huistrol is een zielige figuur, die vooral begint te raaskallen als hij teveel alcohol gedronken heeft. Wat op elk moment van de dag kan gebeuren.
We hebben allemaal medelijden met hem, en daarom tolereren we hem. Want hij heeft vroeger grootse dingen gedaan, en is dan aan lager wal geraakt.
Ik koop liever een MSCI world voor mijn zoon.Flame schreef:ETF's via DeGiro op Euronext Amsterdam & Brussel die in de kernselectie voorkomen zijn wel volledig gratis. Maar is dus niet volautomatisch zoals hier wel vereist is.
Mooi initiatief, ga ik bekijken wanneer onze eerste kindje geboren is.
Ok? Deze is beschikbaar via DeGiro kernselectie als ik mij niet vergis.Kevva schreef: ↑15 februari 2020, 00:31Ik koop liever een MSCI world voor mijn zoon.Flame schreef:ETF's via DeGiro op Euronext Amsterdam & Brussel die in de kernselectie voorkomen zijn wel volledig gratis. Maar is dus niet volautomatisch zoals hier wel vereist is.
Mooi initiatief, ga ik bekijken wanneer onze eerste kindje geboren is.
IWDA op Amsterdamse beurs zit in kernselectie inderdaad
IE00B4L5Y983
IE00B4L5Y983
Mag ik een DeGiro-account openen op naam van mijn zoon? Mijn zoon is voor de duidelijkheid nog een kind en geeft geen besef van beleggen. Ik zou willen investeren in ETF's.
Moet ik dat DeGiro-account dan ook opnieuw melden bij NBB onder mijn naam en elk jaar aanduiden dat ik 2 NEDERLANDSE rekeningen heb. (In personenaangifte).
Moet ik dat DeGiro-account dan ook opnieuw melden bij NBB onder mijn naam en elk jaar aanduiden dat ik 2 NEDERLANDSE rekeningen heb. (In personenaangifte).
Wat denk je zelf dat het antwoord op je vraag is ?
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
Je kan proberen, maar het zal niet gaan: identiteitskaart nodig 18+. Antwoord op tweede vraag is dus nvt.Kevva schreef: ↑23 februari 2020, 01:29 Mag ik een DeGiro-account openen op naam van mijn zoon? Mijn zoon is voor de duidelijkheid nog een kind en geeft geen besef van beleggen. Ik zou willen investeren in ETF's.
Maar ik mag er wel 2 onder mijn naam hebben?
Geef je alle rekeningen aan op je belastingaangifte of is 1x aangeven voldoende? Je moet toch het land vermelden hé. Dat is in dit geval Nederland maar als je 3 rekeningen hebt moet je dat dan 3x invullen?
Wat zijn de gegevens die je moet invullen bij het registreren van een buitenlandse rekening? Rekeningnummer misschien?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik ben nog maar begonnen in 2019 met beleggen bij DeGiro, dus heb enkel nog maar de melding gemaakt van mijn 2 rekeningen bij de NBB. Moet dan kijken wat er bij de belastingsaangifte zelf nodig is. Ik dacht, omdat de beurstaks door DeGiro automatisch wordt afgehouden, je niets bijzonders meer moest doen op de belastingsaangifte zelf, maar dat zal ik dan bekijken.
Nee, zelf hoef je niets te doen. Het enige dat moet gebeuren is ALLE rekening melden bij NBB.Flame schreef: ↑24 februari 2020, 13:38 Ik ben nog maar begonnen in 2019 met beleggen bij DeGiro, dus heb enkel nog maar de melding gemaakt van mijn 2 rekeningen bij de NBB. Moet dan kijken wat er bij de belastingsaangifte zelf nodig is. Ik dacht, omdat de beurstaks door DeGiro automatisch wordt afgehouden, je niets bijzonders meer moest doen op de belastingsaangifte zelf, maar dat zal ik dan bekijken.
+ Elk jaar op je belastingaangifte een vinkje zetten dat je beschikt over een buitenlandse rekening en dan moet je typen in welk land die rekening gevestigd is 'NEDERLAND' dus voor DeGiro.
Maar stel dat je 2 of 3 rekeningen hebt onder eigen naam bij DeGiro, moet je dat dan ook 2 of 3 keer invullen of is 1x voldoende?
Zijn er ervaringsdeskundigen die weten wat de gevolgen kunnen zijn voor het niet aangeven van buitenlandse rekeningen?
Persoonlijk heb ik er in UAE, Qatar en UK (door er als expat gewerkt te hebben), echter nooit aangegeven sinds ik hier terug gedomicilieerd ben.
Paar jaar terug kreeg je nog gewoon een verwittiging, maar of ze dat nu nog doen weet ik niet.
Ik heb netjes degiro aangegeven, maar realiseer me juist dat ik men bitstamp account totaal vergeten ben. En dat is blijkbaar ook een rekening. Snel doen voor de nieuwe aangifte in de bus valt.
Ik heb netjes degiro aangegeven, maar realiseer me juist dat ik men bitstamp account totaal vergeten ben. En dat is blijkbaar ook een rekening. Snel doen voor de nieuwe aangifte in de bus valt.