De Beurs vandaag
TIP
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: De Beurs vandaag
B747Hlong,
U bent een rationeel iemand - althans voor mij - u weet waarover u het heeft en daarbovenop blijft u rustig en geeft advies. Ik kan het u niet nadoen. Dus mijn complimenten; aangezien ik niet zo rationeel ben - !
Pukkie 007 ( allemaal vliegtuignamen..) waarom USD verkocht; om daarna weer aan te kopen? Volgens mij verdienen de banken er alleen maar aan. Ik laat alles rustig staan...ik lijk wel op B747hlong! "
Overigens de rente op een USD dollar brengt meer op als de rente van een EURO rekening!
U bent een rationeel iemand - althans voor mij - u weet waarover u het heeft en daarbovenop blijft u rustig en geeft advies. Ik kan het u niet nadoen. Dus mijn complimenten; aangezien ik niet zo rationeel ben - !
Pukkie 007 ( allemaal vliegtuignamen..) waarom USD verkocht; om daarna weer aan te kopen? Volgens mij verdienen de banken er alleen maar aan. Ik laat alles rustig staan...ik lijk wel op B747hlong! "
Overigens de rente op een USD dollar brengt meer op als de rente van een EURO rekening!
-
- Hero Member
- Contacteer:
Uw laatste alinea heeft wat uitleg nodig, in de veronderstelling dat ik ''high sell'' wanneer ''buy ik dan low''?B7H4long schreef: ↑19 februari 2020, 19:51 De wereldwijde aandelen hebben vandaag, na een halve stap terug gisteren, opnieuw een record bereikt (~+1%).
Op het forum en elders worden vele beleggers nerveus. Emoties zijn nefast voor je beleggingssuccess. Het is belangrijk dat je als belegger je voorbereide plan blijft volgen; er is geen reden voor overhaaste/ondoordachte beslissingen.
Voor beleggers die met herbalanceringsbanden werken is het belangrijk om ook daar je plan te blijven volgen. Indien je aandelen gestegen zijn boven de herbalnceringslimiet, is het nu het moment om aandelen te verkopen, en aankopen te doen in je stabiele assets. (sell high - buy low) .
Volgens mij staat er niet veel ''low''.
Momenteel staan alle VS aandelen enorm hoog. Buy low zit er dus niet in.Jozefien1969 schreef: ↑19 februari 2020, 20:12Uw laatste alinea heeft wat uitleg nodig, in de veronderstelling dat ik ''high sell'' wanneer ''buy ik dan low''?B7H4long schreef: ↑19 februari 2020, 19:51 De wereldwijde aandelen hebben vandaag, na een halve stap terug gisteren, opnieuw een record bereikt (~+1%).
Op het forum en elders worden vele beleggers nerveus. Emoties zijn nefast voor je beleggingssuccess. Het is belangrijk dat je als belegger je voorbereide plan blijft volgen; er is geen reden voor overhaaste/ondoordachte beslissingen.
Voor beleggers die met herbalanceringsbanden werken is het belangrijk om ook daar je plan te blijven volgen. Indien je aandelen gestegen zijn boven de herbalnceringslimiet, is het nu het moment om aandelen te verkopen, en aankopen te doen in je stabiele assets. (sell high - buy low) .
-
- Hero Member
- Contacteer:
Dat bedoel ik dus o.a. ook...TrX schreef: ↑19 februari 2020, 20:19Momenteel staan alle VS aandelen enorm hoog. Buy low zit er dus niet in.Jozefien1969 schreef: ↑19 februari 2020, 20:12
Uw laatste alinea heeft wat uitleg nodig, in de veronderstelling dat ik ''high sell'' wanneer ''buy ik dan low''?
"buy low" kan je op twee manieren interpreteren.
1- obligaties etc staan nu "laag (relatief tov de fel gestegen aandelen), als je nu obligaties koopt, dan koop je laag. Als in de toekomst de aandelen een crash doormaken zullen zij laag staan en je stabiele beleggingen zullen hoog staan. Bij het herbalanceren zal je dan obligaties hoog verkopen en aandel en laag kopen.
Al dit herbalanceren doe je om het risiconiveau dat je gekozen hebt (60/40 of 70/30 of wat dan ook) te behouden. Als je het juiste risiconiveau gekozen hebt zal je steeds "goed kunnen slapen".
2- alle vorige maanden/jaren stonden aandelen lager dan vandaag. Al wat je toen gekocht hebt, heb je laag gekocht, en staat nu hoog.
1- obligaties etc staan nu "laag (relatief tov de fel gestegen aandelen), als je nu obligaties koopt, dan koop je laag. Als in de toekomst de aandelen een crash doormaken zullen zij laag staan en je stabiele beleggingen zullen hoog staan. Bij het herbalanceren zal je dan obligaties hoog verkopen en aandel en laag kopen.
Al dit herbalanceren doe je om het risiconiveau dat je gekozen hebt (60/40 of 70/30 of wat dan ook) te behouden. Als je het juiste risiconiveau gekozen hebt zal je steeds "goed kunnen slapen".
2- alle vorige maanden/jaren stonden aandelen lager dan vandaag. Al wat je toen gekocht hebt, heb je laag gekocht, en staat nu hoog.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Een goed gespreide beleggingsportefeuille bevat toch veel meer dan US aandelen?...
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
@Jozefien:
Ik heb een buffer in euri en ééntje in usd. Elk jaar doet er zich wel een gelegenheid voor om een deel om te zetten. De bank mag er iets aan verdienen, zolang ik ook maar 4 cijfers krijg.
Ik heb een buffer in euri en ééntje in usd. Elk jaar doet er zich wel een gelegenheid voor om een deel om te zetten. De bank mag er iets aan verdienen, zolang ik ook maar 4 cijfers krijg.
@B7H4long:
De obligaties zijn de laatste weken ook stevig gestegen hoor. Ik durf ze momenteel zeker niet bijkopen. In tegendeel, mijn verkooporders staan allemaal op het punt om af te gaan.
ps Ik handel in obligaties. Dus geen primaire aankopen en wachten op de vervaldag.
De obligaties zijn de laatste weken ook stevig gestegen hoor. Ik durf ze momenteel zeker niet bijkopen. In tegendeel, mijn verkooporders staan allemaal op het punt om af te gaan.
ps Ik handel in obligaties. Dus geen primaire aankopen en wachten op de vervaldag.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Laatste 2 jaar usd gekocht aan 1,24 en 1,17 en enkele keren verkocht onder de 1,10. Veel verkopen zit er nu wel niet meer in, tenzij ik nog wat usd-obli's ten gelde maak en ook die usd's zou omzetten. Maar het lijkt me nog niet het moment om alles in de usd-port buiten te kieperen.
Het oude profetische gezegde : sell in may and come back in september
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Ik verkoop ook wel eens dollars of euro's als de gelegenheid zich voordoet. Bij Lynx brengen noch de euro rekening, noch de dollarrekening rente op. Voor een valuta omzetting betaal je 5 dollar (of 5 euro), ongeacht de hoogte van het bedrag. Als je buffers voldoende groot blijven om aandelen te kunnen kopen in dollar en euro (zoals Pukkie 007 al aangaf), kan je met de rest "spelen". Voor 10000 dollar verkopen brengt toch al wat op als je de dollar indertijd lager hebt aangekocht dan hij momenteel noteert. Als de dollar bv 3% is gestegen t.a.v. de euro op een jaar tijd, kan je plus minus 3% winst maken.Jozefien1969 schreef: ↑19 februari 2020, 20:08
-
- Full Member
- Contacteer:
-
- Jr. Member
- Contacteer:
"Op een jaar tijd" is maar een voorbeeld. Mooi bijhouden wanneer je dollars en euro's koopt/verkoopt en vooral aan welke koers, en in functie daarvan omzetting doen als de dollar of euro hoog genoeg staat.rudipsycho schreef: ↑19 februari 2020, 23:11 Als de dollar bv 3% is gestegen t.a.v. de euro op een jaar tijd, kan je plus minus 3% winst maken.
Stel dat je een verdeling wenst van 60% aandelen en 40% stabiele beleggingen, met het laatste 1/2 obligaties en de rest spaarboekjes, termijnrekeningen, tak21.pukkie007 schreef: ↑19 februari 2020, 20:46 @B7H4long:
De aandelen zijn sterk gestegen. De obligaties ook iets.
Stel dat je verdeling nu 70/17/13 is.
Bij het herbalanceren. Zal je nu 10% aandelen verkopen, 3% obligaties bijkopen en de rest over je cashrekeningen verdelen. Dit is zeer mechanisch.
Na dit herbalanceren komt je portefeuille terug overeen met je vooraf bepaald risicoprofiel:60/20/20.