Hospitaalplan CM of collectieve hospitalisatieverzekering bij Ethias?
-
- Newbie
- Contacteer:
Hospitaalplan CM of collectieve hospitalisatieverzekering bij Ethias?
Hallo iedereen...
Ik heb al een tijd een CM hospitaalplan. Maar via het werk, kan ik ook inschrijven op een collectieve hospitalisatieverzekering van Ethias. https://onderwijs.vlaanderen.be/sites/d ... 4%2019.pdf
Bij CM betaal ik 112€
Bij Ethias kan je kiezen 88€ (basisformule) of 150€ (uitgebreide formule)
Ik heb zelf de voorwaarden proberen te vergelijken, maar ik kom er niet echt aan uit. Voorlopig denk ik dat de basisformule van Ethias wel minder dekt dan die van de CM, maar de uitgebreide formule van Ethias dekt dan méér dan die van de CM.
Is er iemand die hier meer van weet? Sommige terminologie is nogal vakspecifiek, en ik ben niet echt thuis in al die medische termen.
Mijn doel zou zijn om gewoon de formule te nemen met de meeste dekking. Is de verzekering van Ethias dan beterkoop of niet?
Thnx
Ik heb al een tijd een CM hospitaalplan. Maar via het werk, kan ik ook inschrijven op een collectieve hospitalisatieverzekering van Ethias. https://onderwijs.vlaanderen.be/sites/d ... 4%2019.pdf
Bij CM betaal ik 112€
Bij Ethias kan je kiezen 88€ (basisformule) of 150€ (uitgebreide formule)
Ik heb zelf de voorwaarden proberen te vergelijken, maar ik kom er niet echt aan uit. Voorlopig denk ik dat de basisformule van Ethias wel minder dekt dan die van de CM, maar de uitgebreide formule van Ethias dekt dan méér dan die van de CM.
Is er iemand die hier meer van weet? Sommige terminologie is nogal vakspecifiek, en ik ben niet echt thuis in al die medische termen.
Mijn doel zou zijn om gewoon de formule te nemen met de meeste dekking. Is de verzekering van Ethias dan beterkoop of niet?
Thnx
Re: Hospitaalplan CM of collectieve hospitalisatieverzekering bij Ethias?
Niet twijfelen, en die van Ethias nemen !
Die dekt zo ongeveer alles. Ik werk zelf ook in het onderwijs, en heb ze ook al 20 jaar.
De meeste verzekeringen dekken 1 maand voor een ingreep en 2 tot 3 maanden erna. Bij Ethias is dat in deze polis 2 maanden ervoor en 6 maanden erna.
Die dekt zo ongeveer alles. Ik werk zelf ook in het onderwijs, en heb ze ook al 20 jaar.
De meeste verzekeringen dekken 1 maand voor een ingreep en 2 tot 3 maanden erna. Bij Ethias is dat in deze polis 2 maanden ervoor en 6 maanden erna.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Inderdaad Ethias, en bovendien kan je ook besparen op je CM aansluiting, die ook niet gratis is en overstappen naar HZIV, welke gratis is. Cm bijdrage voor aanvullende tegemoetkomingen enkel interessant indien je er ook regelmatig gebruik kan van maken
-
- Newbie
- Contacteer:
Voorlopig heb ik mijn jaarpolis al betaald bij CM, reeds eens een kleine ingreep gehad, en dat was allemaal correct geregeld. Toch maar eens kijken naar die van Ethias dan. Vooral de formule waarbij je een eenpersoonskamer hebt vind ik aangenaam. Ooit bij iemand op bezoek geweest die een ernstige ingreep had gehad, en die lag met 4 op de kamer met constant bezoek. Ook niet alles...
-
- Hero Member
- Contacteer:
Iets of wat een zijsprongetje. Wat mij tot nu toe weerhouden heeft van overschakelen naar hziv is iets dat ik nooit heel goed gecontroleerd heb: ondersteuning in het buitenland. Mijn partner en ik zitten toch wel enkele weken per jaar in de EU-lidstaat waar zij geboren is.
Kan iemand er zijn licht over laten schijnen of dit werkelijk een verschil uitmaakt?
https://www.cm.be/diensten-en-voordelen ... lde-kosten lijkt niet zo erg veel extra te bieden, of vergis ik me nu?
Update:
Ik heb het zelf wat verder nagekeken:
- Jaarcontract reisbijstand bij ethias gesloten. Voor 64€/jaar zijn we allebei niet enkel in Europa en omstreken, maar wereldwijd verzekerd en een stuk uitgebreider.
- Via Hziv kan je perfect ook de EZVK/EHIC-kaart krijgen.
- Hziv-kantoor ligt hier geen kilometer vandaan, dichter dan de dichtste cm-brievenbus.
Prijsverschil is voor ons beiden samen 178.8€ per jaar. Dat halen we er nooit uit. Binnenkort mijn teergeliefde maar eens voorstellen om te verhuizen...
Kan iemand er zijn licht over laten schijnen of dit werkelijk een verschil uitmaakt?
https://www.cm.be/diensten-en-voordelen ... lde-kosten lijkt niet zo erg veel extra te bieden, of vergis ik me nu?
Update:
Ik heb het zelf wat verder nagekeken:
- Jaarcontract reisbijstand bij ethias gesloten. Voor 64€/jaar zijn we allebei niet enkel in Europa en omstreken, maar wereldwijd verzekerd en een stuk uitgebreider.
- Via Hziv kan je perfect ook de EZVK/EHIC-kaart krijgen.
- Hziv-kantoor ligt hier geen kilometer vandaan, dichter dan de dichtste cm-brievenbus.
Prijsverschil is voor ons beiden samen 178.8€ per jaar. Dat halen we er nooit uit. Binnenkort mijn teergeliefde maar eens voorstellen om te verhuizen...
-
- Newbie
- Contacteer:
Beste, bedankt!
Dit ga ik eens navragen!
Heb je bij Ethias zo een soort "betaalkaart" voor in het ziekenhuis direct alle formaliteiten rechtststreeks naar de de verzekering te sturen?
Dit ga ik eens navragen!
Heb je bij Ethias zo een soort "betaalkaart" voor in het ziekenhuis direct alle formaliteiten rechtststreeks naar de de verzekering te sturen?
Je hebt bij Ethias wel een kaart om je aan te melden bij een opname.
Dan worden de formaliteiten naar je verzekering gestuurd, maar soms moet een arts eerst nog iets invullen op de papieren die ook uit het toestel komen.
Facturen moet je wel eerst voorschieten, maar ik heb nog nooit problemen gehad. Ze doen ook niet moeilijk, tot hiertoe.
Dan worden de formaliteiten naar je verzekering gestuurd, maar soms moet een arts eerst nog iets invullen op de papieren die ook uit het toestel komen.
Facturen moet je wel eerst voorschieten, maar ik heb nog nooit problemen gehad. Ze doen ook niet moeilijk, tot hiertoe.
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Niet twijfelen en die van Ethias nemen.
Mijn vrouw heeft na een ongeval eens zes weken in het ziekenhuis gelegen en DKV moest 12000 € opleggen, incluis eenpersoonskamer. De cm dekt geen eenpersoonskamer, dus als je dat belangrijk vindt, zeker geen cm nemen. Wij hebben DKV als collectieve polis van mijn werkgever.
Ik dacht dat het plafondbedrag van de cm rond de 12500 € is en er komt 7500 € bij wanneer er sprake is van1 van de 27 zware erkende ziekten.
Bij dkv en Ethias is er geen plafondbedrag!
Mijn vrouw heeft na een ongeval eens zes weken in het ziekenhuis gelegen en DKV moest 12000 € opleggen, incluis eenpersoonskamer. De cm dekt geen eenpersoonskamer, dus als je dat belangrijk vindt, zeker geen cm nemen. Wij hebben DKV als collectieve polis van mijn werkgever.
Ik dacht dat het plafondbedrag van de cm rond de 12500 € is en er komt 7500 € bij wanneer er sprake is van1 van de 27 zware erkende ziekten.
Sowieso is er ook nog de Maximumfactuur. Als men geen eenpersoonskamer wenst is de combinatie van een collectieve hospitalisatie-verzekering en die maximumfactuur in het grootste deel van de opnames voldoende.
Wel opletten dat er geen wachtperiode is van 6maanden.
Iets staat mij daar van voor, voor ziektes ivm dat je niet snel nadat je ziek wordt je gaat aansluiten.
Iets staat mij daar van voor, voor ziektes ivm dat je niet snel nadat je ziek wordt je gaat aansluiten.
Graag juiste info ivm cm-hospitaalplan aub: voor eenpersoonskamer wordt tot €55 kamersupplement per dag vergoed en honorariumsupplementen tot +100% (wel franchise van €100).relativity schreef: ↑17 augustus 2020, 20:14 Niet twijfelen en die van Ethias nemen.
https://www.cm.be/media/Infodocument-CM ... -30904.pdf
En het plafondbedrag bij cm-hospitaalplan is een pak hoger dan hierboven beweerd, nl. €22000
Bij cm heb je, mits een kleine extra premie, ook nog een dagvergoeding. Die vergoeding krijg je in geval van hospitalisatie en bij een langere periode van hospitalisatie krijg je dan toch al een niet onaardig extra bedrag.
Meer info: https://www.cm.be/verzekeringen/cm-hospitaalfix
Het is dus o.a. hiermee dat je moet vergelijken!
-
- Newbie
- Contacteer:
De collectieve verzekering van Ethias voor personeel in het onderwijs bied een ruime dekking MAAR wat als je niet meer in het onderwijs werkt?
Je hebt volgens mij recht om de verzekering zonder nieuwe wachttijd en vragenlijst op individuele basis verder te zetten maar als je op dat moment een bestaande aandoening hebt, zal die premie niet laag zijn want je zit beetje geblokkeerd want Ethias weet dat je niet zomaar van verzekeraar kan veranderen omdat je een bestaande aandoening hebt en de nieuwe verzekeraar zal weigeren of ook zeer hoge premie aanrekenen door de bestaande aandoening.
Klopt dit of ben ik mis met deze redenering?
Je hebt volgens mij recht om de verzekering zonder nieuwe wachttijd en vragenlijst op individuele basis verder te zetten maar als je op dat moment een bestaande aandoening hebt, zal die premie niet laag zijn want je zit beetje geblokkeerd want Ethias weet dat je niet zomaar van verzekeraar kan veranderen omdat je een bestaande aandoening hebt en de nieuwe verzekeraar zal weigeren of ook zeer hoge premie aanrekenen door de bestaande aandoening.
Klopt dit of ben ik mis met deze redenering?
Voor wie?fuat.tercan schreef: ↑28 februari 2024, 23:21 De collectieve verzekering van Ethias voor personeel in het onderwijs bied een ruime dekking MAAR wat als je niet meer in het onderwijs werkt?
Personeelsleden van het onderwijs kunnen intekenen op deze verzekering en betalen de premies, voor zichzelf en voor hun inwonende gezinsleden. Na pensionering kan je stilzwijgend aangesloten blijven.