Zakelijke USD Creditcard
Zakelijke USD Creditcard
Weet iemand een Belgische bank die zakelijke USD Creditcards aanbiedt?
Mag op zich ook een Amerikaanse bank zijn, waar wij als Belgen makkelijk klant kunnen worden.
Het grootste gedeelte van mijn betalingen via creditcard zijn in USD, en bij KBC kan ik enkel een EUR creditcard krijgen, met elke keer wisselkoerskosten als gevolg.
Alvast bedankt!
Mag op zich ook een Amerikaanse bank zijn, waar wij als Belgen makkelijk klant kunnen worden.
Het grootste gedeelte van mijn betalingen via creditcard zijn in USD, en bij KBC kan ik enkel een EUR creditcard krijgen, met elke keer wisselkoerskosten als gevolg.
Alvast bedankt!
Re: Zakelijke USD Creditcard
Misschien een domme vraag, maar heb je dan ook een USD rekening om die kredietkaart mee te betalen? Want zo niet verschuif je het probleem van de wisselkosten toch gewoon?
Ik ken niet meteen Belgische banken die dat aanbieden (al ben ik ook minder vertrouwd met de zakelijke producten die aangeboden worden). Ik weet dat AmEx in het verleden wel International Currency Cards aanbood in USD, als dat nog bestaat is dat mss een optie?
Een Amerikaanse kaart krijgen als Belg zonder in de VS te wonen en dus zonder credit score lijkt me onbegonnen werk.
Ik ken niet meteen Belgische banken die dat aanbieden (al ben ik ook minder vertrouwd met de zakelijke producten die aangeboden worden). Ik weet dat AmEx in het verleden wel International Currency Cards aanbood in USD, als dat nog bestaat is dat mss een optie?
Een Amerikaanse kaart krijgen als Belg zonder in de VS te wonen en dus zonder credit score lijkt me onbegonnen werk.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Bedankt voor het antwoord.mauron schreef: ↑21 februari 2020, 12:45 Misschien een domme vraag, maar heb je dan ook een USD rekening om die kredietkaart mee te betalen? Want zo niet verschuif je het probleem van de wisselkosten toch gewoon?
Zeker geen domme vraag. Op de wisselkoersmarge die Mastercard aanrekent heeft KBC geen controle (volgens mijn KBC adviseur ondernemen). Dit is dus niet onderhandelbaar. Wisselkoersen tussen rekeningen onderling wel. Momenteel heb ik nog geen USD rekening, maar dat is een stap die ik kan zetten als het nodig is. Een zakelijke kennis in dezelfde business heeft bij KBC New York een USD rekening. Een USD creditcard aan die rekening koppelen is echter niet mogelijk.
Ik heb de International Currency Card eens bekeken, op het eerste zicht niet voor inwoners van de Europese Unie. Ik ga de Belgische AmEx eens contacteren om te horen wat mogelijk is.
Andere tips nog steeds welkom!
Waarom dan geen rekening bij Revolut openen?
Lijkt me perfect voor wat jij wil.
Verder, je kunt natuurlijk ook gewoon een rekening openen in de USA, met bijhorende kredietkaart. Je moet daarvoor geen inwoner zijn- maar let wel, niet veel US banken doen dat.
Ik heb al enige jaren een bankrekening in de USA, en mijn adres is nog altijd in Belgie.
Lijkt me perfect voor wat jij wil.
Verder, je kunt natuurlijk ook gewoon een rekening openen in de USA, met bijhorende kredietkaart. Je moet daarvoor geen inwoner zijn- maar let wel, niet veel US banken doen dat.
Ik heb al enige jaren een bankrekening in de USA, en mijn adres is nog altijd in Belgie.
Belgische banken bieden per rekening een compartiment aan. Een BE rekening kan perfect een USD/GBP/EUR segment hebben onder zelfde rekeningnummer.
USD kredietkaart lijkt echter moeilijk.
USD kredietkaart lijkt echter moeilijk.
Bij Amex kan dit alleen niet via de Belgische Amex geloof ik. https://www.americanexpress.com/icc/car ... -card.html
Da's inderdaad waar ik aan dacht. Alleen lijkt dat niet meer te verkrijgen in de EU als ik de voorwaarden lees: "Please note, ICC cards are not offered to residents of the USA, Singapore, the European Union (UK exempt) and some other excluded countries"sam schreef: ↑2 maart 2020, 10:33 Bij Amex kan dit alleen niet via de Belgische Amex geloof ik. https://www.americanexpress.com/icc/car ... -card.html
Ohh dat wist ik niet. Misschien HSBC? Die doen ook veel met valuta rekeningen.