De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
De oververhitte beurzen zijn vandaag een beetje afgekoeld. Goed zo. Het lijkt erop dat de markten zich eindelijk zorgen beginnen maken over de economische impact van het coronavirus.
De correctie van vandaag brengt ons terug op het niveau van ... dinsdag.
Zou me niet verwonderen als de rally morgen gewoon terug verdergaat.
Zou me niet verwonderen als de rally morgen gewoon terug verdergaat.
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Laatste update: 1/1/2024
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ralph Hamers vertrekt, en volgens de headhunter moet een onkreukbaar iemand, zoals Ralph zelf hem vervangen.
Gisterenavond was er een flash crash vanaf het moment dat de RISING WEDGE doorbroken werd.
De algo's staan daar ook op afgestemd. Iedereen reageert tegelijk dus. Als ze alle stops op aandelen uitgenomen hebben, gaan ze dan tijdelijk weer omhoog (Ze draaien weer) omdat alles toch al verkocht is door die stops en door paniekeurs. Zo pakken de algo's de mensen hun geld af. Met een computer gaat dit heel snel.
Het kwam dan uit, dat een grote partij, gisteren er voor zorgde dat de stijgende wig doorbroken werd, wegens hun expiratie belangen van vandaag op expiratiedag in Wall street.
De algo's staan daar ook op afgestemd. Iedereen reageert tegelijk dus. Als ze alle stops op aandelen uitgenomen hebben, gaan ze dan tijdelijk weer omhoog (Ze draaien weer) omdat alles toch al verkocht is door die stops en door paniekeurs. Zo pakken de algo's de mensen hun geld af. Met een computer gaat dit heel snel.
Het kwam dan uit, dat een grote partij, gisteren er voor zorgde dat de stijgende wig doorbroken werd, wegens hun expiratie belangen van vandaag op expiratiedag in Wall street.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Is 1% niet te weinig om over een (flash) crash te praten? We zijn inmiddels al bijna volledig hersteld.
Het is juist omdat het vlug herstelde dat dit de naam "flash crash" meekrijgt.
Het daalde gisteren op een moment tot -2,5 % op de Nasdaq en SPY.
De grote kleppers stonden tijdelijk op -4 a-5%.
Het posten van grafieken via "bijlagen" gaat helaas niet meer, door een technisch probleem op deze website.
Anders zou ik je mooi de val uit de Rising wedge kunnen tonen.
Bij parabolische stijgingen moet (bij swingtrading) je constant je monitor met intraday grafiek in de gaten hebben om te zien wanneer het parabolisch patroon doorbroken wordt. Hierboven was er alweer 1 die denkt aan voorspellingen. Nee het is live kijken. Bij een parabolisch patroon weet je 100% zeker dat het doorbroken wordt, maar nog niet wanneer. Als de muziek stopt moet je zien dat je op een stoel zit.
LOL. Als er patronen waren die nooit doorbroken werden zou iedereen rijk worden met beleggen.
Mijn GVV's doen het relatief goed nog. Het zijn mijn Amerikanen die het slecht doen de laatste dagen. Momenteel beschouw ik de GVV's als een soort van hedge tegen Amerikaanse volatiliteit.
Dankzij de rode beurzen de afgelopen dagen zijn er een paar pakketjes in de bus gevallen: Home Invest, Ageas en ING. Drie aandelen die goed zijn voor recurrente inkomsten. Bij verdere daling gaan er nog meer aankooporders getriggered worden.
Benieuwd wat volgende week brengt. Goed weekend iedereen!
Lijken me de drie toppers die je actueel moet mijden. Succes desalniettemin.sintorama schreef: ↑21 februari 2020, 17:09 Dankzij de rode beurzen de afgelopen dagen zijn er een paar pakketjes in de bus gevallen: Home Invest, Ageas en ING. Drie aandelen die goed zijn voor recurrente inkomsten. Bij verdere daling gaan er nog meer aankooporders getriggered worden.
Trumpje zal de beurzen wel even terug boven hun wigje doen vlammen