stopzetten gift accounts
stopzetten gift accounts
Wat een treurige bedoening is Rabobank geworden. We hebben voor onze kinderen gift accounts geopend, maar uit kostenbesparingen worden deze nu stopgezet. Je moet zelf naar de vervaldata kijken om je verlies aan getrouwheidspremies te beperken. De uitleg op de website (die al de hele dag platligt) is ondermaats. Rabobank pleegt contractbreuk en laat zijn klanten zelf voor de kosten opdraaien. Zeg dan meteen gewoon dat jullie ons geld liever kwijt dan rijk zijn.
Re: stopzetten gift accounts
De naam gift ( vergif ) is niet slecht gekozen
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Sinds het pensioensparen en fondsen van Rabobank naar Keytrade zijn gegaan geen actief klant meer bij Rabobank. Ik weet niet meer wat die bank zijn doel is op de Belgische markt. Hun rentes zijn amper beter als de grootbanken en voor de rest hebben ze geen enkel sterk product meer.
Wel maken ze nog steeds veel (dure) tv reclame en sturen ze meerdere keren per jaar een mailtje om te polsen naar mijn tevredenheid. Nope Rabobank kan ik niet bepaald aanraden.
Wel maken ze nog steeds veel (dure) tv reclame en sturen ze meerdere keren per jaar een mailtje om te polsen naar mijn tevredenheid. Nope Rabobank kan ik niet bepaald aanraden.
Als je alles rechtstreeks overschrijft naar een Rabo Plus Account, blijft de opgebouwde getrouwheidspremie van je Gift Account(s) verder lopen: er is dan géén renteverlies en je hoeft dus niet zélf naar de vervaldata te kijken.
Opgepast: aan deze werkwijze (rechtstreeks naar een andere spaarrekening zonder renteverlies) zijn een aantal voorwaarden verbonden. (zoals: maximaal 3 maal per kalenderjaar; minstens 500 €; )
Wil u overstappen naar de Rabo Plus Account?
Maak dan gebruik van een proportionele overdracht om uw opgebouwde getrouwheidspremie te behouden.
…
Bron "Nuttig om te weten":Maak bij de overstap geen tussenstap
Rabo Plus Account geopend? Schrijf het geld dan rechtstreeks over van uw Rabo Gift Account naar deze rekening. Zet het saldo bijvoorbeeld niet eerst op uw Rabo Zichtrekening, want dan verliest u uw opgebouwde getrouwheidspremie.
https://www.rabobank.be/rabobankbe-bied ... ccount-aan
Bedankt. Er staat echter ook "Wacht tot uw getrouwheidspremies zijn verworven op uw Rabo Gift Account om zeker te zijn dat u geen rente verliest. Check de Rabo Rentecalculator wanneer dat gebeurt. Daarna kunt u gerust overstappen op de Rabo Plus Account." Dat vind ik toch tegenstrijdig, of op zijn minst onduidelijk.
En wat is een proportionele overdracht? Is dat gewoon een overschrijving? Noem het dan zo. En wat is er proportioneel aan als ik meteen alles overschrijf?
En wat is een proportionele overdracht? Is dat gewoon een overschrijving? Noem het dan zo. En wat is er proportioneel aan als ik meteen alles overschrijf?
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Beste kg3010
Kunt u aangeven wat u precies tegenstrijdig vindt? Dan leggen we het u graag uit.
De “proportionele overdracht” is een officiële term en betekent dat u uw opgebouwde periode van getrouwheidspremie overdraagt naar een andere Rabo-spaarrekening op uw naam.
De getrouwheidspremie wordt dan pro rata temporis berekend aan de rentevoet van de oude en de nieuwe spaarrekening. Daarom wordt het een ‘proportionele overdracht’ genoemd.
Bij een proportionele overdracht geldt het rentetarief dat van toepassing is op de dag van de overdracht.
De opgebouwde getrouwheidspremie wordt automatisch overgedragen:
• bij de eerste 3 transacties van minimum 500 euro per jaar,
• tussen Rabo-spaarrekeningen op naam van eenzelfde titularis (bv. van een Rabo Spaarrekening naar een Rabo Plus Account of van Rabo Gift Account naar Rabo Plus Account of naar Rabo Spaarrekening).
Voor een uitgebreidere uitleg verwijzen wij u graag naar onze website: https://www.rabobank.be/veelgestelde-vr ... arrekening
Met vriendelijke groeten,
Het Rabobank.be-team
Kunt u aangeven wat u precies tegenstrijdig vindt? Dan leggen we het u graag uit.
De “proportionele overdracht” is een officiële term en betekent dat u uw opgebouwde periode van getrouwheidspremie overdraagt naar een andere Rabo-spaarrekening op uw naam.
De getrouwheidspremie wordt dan pro rata temporis berekend aan de rentevoet van de oude en de nieuwe spaarrekening. Daarom wordt het een ‘proportionele overdracht’ genoemd.
Bij een proportionele overdracht geldt het rentetarief dat van toepassing is op de dag van de overdracht.
De opgebouwde getrouwheidspremie wordt automatisch overgedragen:
• bij de eerste 3 transacties van minimum 500 euro per jaar,
• tussen Rabo-spaarrekeningen op naam van eenzelfde titularis (bv. van een Rabo Spaarrekening naar een Rabo Plus Account of van Rabo Gift Account naar Rabo Plus Account of naar Rabo Spaarrekening).
Voor een uitgebreidere uitleg verwijzen wij u graag naar onze website: https://www.rabobank.be/veelgestelde-vr ... arrekening
Met vriendelijke groeten,
Het Rabobank.be-team