De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Oops, de lange opwaartse rit gemist, heb ik de indruk. Een gebrek aan ervaring lijkt me eerder aan de orde. Ik heb 80 procent van mijn posities 'for free'. Geduld, Sintorama, nadat je wellicht keuzes maakte, en beleggen wordt het telraam van de adolescent. Goeie moed, en hopelijk kan je twintig procent lager bekomen wat je amper enkele maanden geleden voor 't grijpen had....
Doordenkertje, alhoewel...
Huh? Wat is dit nu voor een woordenbrij.Zermatt schreef: ↑24 februari 2020, 15:44Oops, de lange opwaartse rit gemist, heb ik de indruk. Een gebrek aan ervaring lijkt me eerder aan de orde. Ik heb 80 procent van mijn posities 'for free'. Geduld, Sintorama, nadat je wellicht keuzes maakte, en beleggen wordt het telraam van de adolescent. Goeie moed, en hopelijk kan je twintig procent lager bekomen wat je amper enkele maanden geleden voor 't grijpen had....
Doordenkertje, alhoewel...
Zermatt heeft een aanzienlijke virtuele winst. Vandaag lijdt hij enkele procenten verlies. Niet erg, hij staat terug op de plaats van oktober 2019. Had hij vorige week verkocht en zou hij straks terug bijkopen dan zou zijn virtuele winst mss 10% hoger geweest zijn. Maakt niks uit voor Zermatt.
pakketje sioen en immobel bijgekocht
De MSCI world staat nu op zo'n 57,50
Dit is 5% lager dan het record van vorige week - een mooie "dip".
De laatste keer dat deze index lager stond was op 3 Februari. De winst van deze volledige maand is nu weg.
Ter referentie:
Om in correctie (-10%) te gaan moet dit verder zakken tot 54,50 . De stand van begin December.
Beermarkt (-20%) begint vanaf 48.45. De stand van begin maart vorig jaar.
Dit is 5% lager dan het record van vorige week - een mooie "dip".
De laatste keer dat deze index lager stond was op 3 Februari. De winst van deze volledige maand is nu weg.
Ter referentie:
Om in correctie (-10%) te gaan moet dit verder zakken tot 54,50 . De stand van begin December.
Beermarkt (-20%) begint vanaf 48.45. De stand van begin maart vorig jaar.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Aandelen op winst en een aantal op beperkt verlies (max - 5%) verkocht. Ga ervan uit dat de daling zich nog wel enkele dagen voortzet.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
'Het valt op dat er niet alleen veel kopers zijn van goud maar ook veel verkopers. 'Sommige beleggers nemen winst en daarom is er geen schaarste''
Toch raar. Wie verkoopt er nu ? Wat doen ze met de opbrengst ? Koopgelegenheid ?
Toch raar. Wie verkoopt er nu ? Wat doen ze met de opbrengst ? Koopgelegenheid ?
Vergeet niet, in elke transactie is er een koper en een verkoper;
Voor elke koper is er een verkoper, voor elke verkoper is er een koper.
Zowel op de aandelenmarkt als op de goudmarkt.
De volgende dagen zal het duidelijk worden wie vandaag gelijk heeft.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
idd, maar als men zegt 'verkopers' dan bedoelt men 'kandidaat verkopers' tegen de marktprijs. Vandaar de verzwakking van de goudprijs in de loop van de dag denk ik.
De vraag is nu: zijn de verkopers van hun overtollige voorraad verlost ? Zo ja, dan kan de prijs morgen weer omhoog.
De vraag is nu: zijn de verkopers van hun overtollige voorraad verlost ? Zo ja, dan kan de prijs morgen weer omhoog.
Mijn goud ETF jammer genoeg in oktober verkocht toen ik cash moest vrijmaken.
Gelukkig wel nog wat fysiek goud.
Gelukkig wel nog wat fysiek goud.
75% aandelen, 15% obligaties, 10% cash
Zit ook met nog wat goud waar ik vanaf wil. Nu is waarschijnlijk een goede gelegenheid. Of misschien wachten totdat Corona België bereikt heeft
van ranst, zegt , dat er een pandemie mogelijk is, dus het coronavirus, is al over zijn hoogtepunt, aangezien, van ranst altijd, ongelijk heeft.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Jawadde ...
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
-
- Hero Member
- Contacteer:
Voor alle duidelijkheid die "Van Ranst'' was viroloog geen vinoloog! * wink*
Het adviseren van bankfondsen vond ik wat minder. Een belegging in een of
andere Belgisch holding brengt toch meer op.
Het adviseren van bankfondsen vond ik wat minder. Een belegging in een of
andere Belgisch holding brengt toch meer op.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Geluk is ook voor rare mensen hé