Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Als de verkiezingen maar niet in het gedrang komen.
Dat lijkt zo maar in realiteit is die haard in Italië wellicht al weken geleden ontstaan. Het is pas wanneer meerdere mensen met longontsteking in een ziekenhuis belanden dat er een link met covid-19 gemaakt wordt. De eerste dagen tot weken van een besmetting zijn de symptomen gelijk aan een gewone verkoudheid of griep, niks opvallend tijdens het griepseizoen. Het is best mogelijk, waarschijnlijk zelfs, dat er her en der nog infectie haarden zijn die voorlopig nog onder de radar blijven.
Eens iets heel anders :
Een ex collega vertelde me dat zijn vrouw redelijk in paniek was door het nieuws en dat ze gaan inkopen was bij colruyt..
Dingen als bloem, etc. Een oorlogsrantsoen.
Toen ik bij Colruyt kwam antwoordde me daar op mijn vraag of dat nog vaak gebeurde de laatste dagen :
Flessen water, bloem, spaghetti, rijst, etc vliegen de deur uit.
Niemand wil het gezegd hebben maar er zijn al mensen aan het hamsteren geslagen hier.
Een ex collega vertelde me dat zijn vrouw redelijk in paniek was door het nieuws en dat ze gaan inkopen was bij colruyt..
Toen ik bij Colruyt kwam antwoordde me daar op mijn vraag of dat nog vaak gebeurde de laatste dagen :
Niemand wil het gezegd hebben maar er zijn al mensen aan het hamsteren geslagen hier.
Als het hier uitbreekt zal de paniek hier ook toeslaan, zonder twijfel. Met dank aan de media die in alles en nog wat de mensen bang maken want dat verkoopt goed natuurlijk.
Stormen moeten een naam krijgen en worden weken op voorhand aangekondigd als de apocalyps, een griepje wordt een vreselijke pandemie, enz.
Stormen moeten een naam krijgen en worden weken op voorhand aangekondigd als de apocalyps, een griepje wordt een vreselijke pandemie, enz.
Wedden dat ze de schuld nog op het klimaat steken?
Dus toch goed nieuws voor de Colruyt aandelen.haelewyn schreef: ↑25 februari 2020, 01:48 Eens iets heel anders :
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Delhaize zal er ook wel winst bij hebben zeker ?
En wie weet kan Carrefour voor de eerste keer in jaren iets goeds vertellen..
ALS hun personeel niet massaal gaat thuisblijven om niet met potentiële infecties te maken te krijgen.
Van kennissen in China hoor ik dat ze het daar zo oplossen in de betrokken meest getroffen provincie :
Goederen worden per 10 huishoudens online besteld en de chauffeur zet het ergens neer waarna men het herverdeelt.
Of (eerder gezegd denk ik) : 1 persoon mag elke 3 dagen naar de winkel met masker en met afstanden in acht te houden etc
En wie weet kan Carrefour voor de eerste keer in jaren iets goeds vertellen..
ALS hun personeel niet massaal gaat thuisblijven om niet met potentiële infecties te maken te krijgen.
Van kennissen in China hoor ik dat ze het daar zo oplossen in de betrokken meest getroffen provincie :
Goederen worden per 10 huishoudens online besteld en de chauffeur zet het ergens neer waarna men het herverdeelt.
Of (eerder gezegd denk ik) : 1 persoon mag elke 3 dagen naar de winkel met masker en met afstanden in acht te houden etc
Een pandemie kan hier nooit een probleem zijn. Onze regering(en) lossen dat wel op met een nieuwe belasting en wat absurde wetten
Op Tenerife is een hotel in quarantaine gesteld. Ook 110 Belgen zitten vast. Als je als toerist niet in een hotel vastzit doordat je reisorganisatie failliet gaat zit je vast door een virus. Je zult wel afleren op vakantie te gaan. Ik denk dat het toerisme dit jaar wereldwijd een ferme knauw gaat krijgen.
Bwah, als je natuurlijk hutje mutje bij elkaar gaat kruipen is de kans groter dat je besmet geraakt. Ik ga in mei naar Wales, lekker eenzaam op een berg gaan zitten.
Met privévliegtuig?
Nee hoor, met de auto en Eurotunnel. Je hoeft daarvoor uit je wagen niet te komen. Binnen rijden, halfuurtje dutten en weer buiten rijden.
Misschien volgend jaar. Ik was voor het werk in de Alpen de voorbije 2 weken, en op mijn terugweg was het filerijden, de ene Nederlandse en Belgische nummerplaat na de andere in de richting van de bergen. Deze week iedereen gezellig après-skiën opeengepakt in de bar, de week erop terug naar school en naar het werk, en dan in de 2 weken daarna een ontploffing van het aantal besmettingen. En dan vragen mensen zich af hoe dat toch maar komt. Want ja, we kunnen ook ons verlof afzeggen, maar dat doen we niet...
In de internationale instelling waar ik zat, overal no-handshake policy, verplicht bank tussenlaten in klasruimten, overal ontsmettingsgel,...Hier in België? Mijn collega's komen nog allemaal met gestrekte hand op mij af, als ik dan zeg "sorry maar ik ga geen hand geven, ik denk dat ik verkouden ben" zeggen ze "ooooh niet erg" en schudden ze toch
Dat handen geven op het werk doen wij hier al lang niet meer. Niets ergers om bacteriën en virussen over te dragen dan handen schudden.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Op vrt werd daarnet gezegd door de viroloog dat quarantaine bij ons niet mogelijk is gezien onze bevolkingsdichtheid. Héél goed voorbereid.... héél goed...
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!