De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Het ziet ernaar uit dat de paniek vandaag weer even voorbij is. Goud dipt en de beurzen hervatten hun rally.
Dead cat? Dit kan toch niet gewoon even een tijdelijke dip geweest zijn en alles is terug normaal alsof het virus vanzelf zal stoppen met spreiden.
Vanaf er opnieuw nieuws is van een extra uitbraak, zal exact hetzelfde gebeuren maar harder.
Vanaf er opnieuw nieuws is van een extra uitbraak, zal exact hetzelfde gebeuren maar harder.
Ja stel je voor, een griepvirus dat vanzelf ophoudt.
Kuuuuuuupen mannekes! Meer dan genoeg aandelen te vinden met reusachtige risicopremies.
Kuuuuuuupen mannekes! Meer dan genoeg aandelen te vinden met reusachtige risicopremies.
Het aandeel dat gisteren het minste zakte in mijn portefeuille, hoop ik deze week te kunnen bijkopen…dit principe paste ik al dikwijls toe...
Warren Buffet: "Rule No. 1: Never lose money. Rule No. 2: Never forget rule No. 1. "
Koop je niet beter het aandeel bij dat het meest gezakt is? Dat heeft een groter stijgingspotentieel.
Europa is vandaag gestart met een kleine stijging maar is inmiddels al opnieuw overgegaan naar de andere kant.
De futures van de indexen in Amerika voorspellen nog altijd een sterke opening (alhoewel die ook al gezakt zijn tegenover een paar uur geleden).
Daar maak je verkeerde conclusies. Ik kocht vorig jaar aandelen, het jaar daarvoor ook, het jaar daarvoor ook, het jaar daarvoor ook,... de eerste aandelen kocht in in 2009. De meeste aandelen kocht ik dus met veel meer dan 20% korting tov de stand van vandaag. Daarom dat ik (nog) niet direct geneigd ben om extra bij te kopen. Ik blijf rustig mijn trackers en sommige aandelen verder vetmesten, maar grote aankopen stel ik uit tot we een echte correctie krijgen, en dat is niet wat ik nu zie. Dit is voorlopig slechts een dipje.Zermatt schreef: ↑24 februari 2020, 15:44 Oops, de lange opwaartse rit gemist, heb ik de indruk. Een gebrek aan ervaring lijkt me eerder aan de orde. Ik heb 80 procent van mijn posities 'for free'. Geduld, Sintorama, nadat je wellicht keuzes maakte, en beleggen wordt het telraam van de adolescent. Goeie moed, en hopelijk kan je twintig procent lager bekomen wat je amper enkele maanden geleden voor 't grijpen had....
Doordenkertje, alhoewel...
Schokkende bewegingen, ideaal voor speculanten. Wie nu bij de pinken is kan zijn schaapjes op het droge brengen.
Typisch: goudprijs die bij paniek als een raket omhoog schiet. Wie gistermiddag op een daling speculeerde kan nu zijn winst uittellen. Herhaal dat een paar keer en je bent een nieuwe Soros.
Ook te veel onzekerheden, waaronder griep, Turkije en Israel (zie Debka). Hamsteren in Italie.
Maar voor deze jongen hoeft het niet (meer), net zoals voor Zeezout. Bespaart je veel zenuwen en ergernis. Blijf dus zitten.
Typisch: goudprijs die bij paniek als een raket omhoog schiet. Wie gistermiddag op een daling speculeerde kan nu zijn winst uittellen. Herhaal dat een paar keer en je bent een nieuwe Soros.
Ook te veel onzekerheden, waaronder griep, Turkije en Israel (zie Debka). Hamsteren in Italie.
Maar voor deze jongen hoeft het niet (meer), net zoals voor Zeezout. Bespaart je veel zenuwen en ergernis. Blijf dus zitten.
Ik zit hier nog altijd aan de zijlijn met de cash die vrijdag heb vrijgekregen door enkele verkopen. Ik denk eraan om deze gewoon in VWCE te dumpen ipv individuele aandelen.
Gebaseerd op jouw regel kopen we best deze (allemaal ex aequo op plaats 1):
1. Lernout & Hausie
1. Lehman Brothers
1. Worldcom
1. Enron
1. Parmalat
1. Polly Peck
1. Barings
1. Long Term Capital Management
Je kunt natuurlijk even goed een lijst maken met aandelen die WEL terug gestegen zijn.
Inderdaad, die zijn er….
Maar bij elke dip, zakken die weer harder weg, waardoor ze tenslotte, slechter blijven presteren….
Warren Buffet: "Rule No. 1: Never lose money. Rule No. 2: Never forget rule No. 1. "
Als dat waar is dan zou je simpelweg een tracker kunnen maken met alle aandelen in behalve degene die gedaald zijn tov een bepaalde referentiedatum, en die tracker zou dan automatisch beter moeten doen dan een brede index. Wat niet het geval is.
US 10-year Treasury momenteel 1,37%
En dan kan je nog betwijfelen of dit een 'safe haven' is.
Refinitiv:
En dan kan je nog betwijfelen of dit een 'safe haven' is.
Refinitiv:
Aandelenportefeuille netto met 1222% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +2,6% (tem 28 jun '24)
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash