Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Ja dat zat ik ook zo te denken. Een dorpje in Italië afsluiten kun je doen met 4 politieagenten en twee nadarafsluitingen. Hoe ze hier iets gaan afsluiten is me een raadsel. Het is één lintbebouwing.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Vergelijking met de klassieke griep - kwestie van ergens een referentiekader te hebben
https://www.livescience.com/new-coronav ... h-flu.html
https://www.livescience.com/new-coronav ... h-flu.html
Die Chinese steden heeft hij nog niet gezien... De ene wolkenkrabber van 30 verdiepingen naast de andere.
En als al dat volk op een dag eens naar buiten komt is er buiten plaats te weinig.
Eerlijk gezegd, viroloog of niet...ik vind het lulkoek !
Het enige beletsel dat ik hier zie tov China is dat er ginder meer daadkracht is. Hier niets.
Maar dat kan je toch niet zeggen als politicus of als iemand die uit politici hun hand eet. En vooral nu niet.
Er komen 'gouden tijden' aan (?).
En als al dat volk op een dag eens naar buiten komt is er buiten plaats te weinig.
Eerlijk gezegd, viroloog of niet...ik vind het lulkoek !
Het enige beletsel dat ik hier zie tov China is dat er ginder meer daadkracht is. Hier niets.
Maar dat kan je toch niet zeggen als politicus of als iemand die uit politici hun hand eet. En vooral nu niet.
Er komen 'gouden tijden' aan (?).
Je gelooft het of niet maar er was een d*mmekl**t in mijn familie die dat zelfs al in de mond nam!
Zelfs die 3 windjes zijn de schuld van het klimaat en meteen werd Trump er bij betrokken. Van 'Waarom negeert die man alles toch?'
Ik denk niet dat Trump wakker ligt van een paar windjes van 100km/u in Vlaanderen en ook niets te maken heeft met Corona!
(Of laat het ons toch hopen )
Allemaal verkeerd ! Het is de fout van de nazi-beesten van het VB en hun buitenlandse opdrachtgevers.
Je kunt het in elk geval al niet verwijten aan de Federale RegeringSpruitekop schreef: ↑25 februari 2020, 13:49Op vrt werd daarnet gezegd door de viroloog dat quarantaine bij ons niet mogelijk is gezien onze bevolkingsdichtheid. Héél goed voorbereid.... héél goed...
Ik had dat wel gedacht dat quarantaine niet lukt hier.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ik zit safe:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Nu ook al twee coronabesmettingen in Tirol, eerste besmetting in Zwitserland.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Als de rook is gaan liggen zullen we wellicht beschaamd zijn dat we in deze mediastorm meegelopen zijn.
Want als het echt een nieuwe plaag van Egypte was, dan zouden er nu toch al massa's doden gevallen zijn ?
We hebben hier in Belgie weliswaar reeds een Pest Voor Vlaanderen, maar zo erg is het toch nog niet ? Het was zelfs niet nodig er een cordon rond te zetten want het is vanzelf uitgedoofd.
Want als het echt een nieuwe plaag van Egypte was, dan zouden er nu toch al massa's doden gevallen zijn ?
We hebben hier in Belgie weliswaar reeds een Pest Voor Vlaanderen, maar zo erg is het toch nog niet ? Het was zelfs niet nodig er een cordon rond te zetten want het is vanzelf uitgedoofd.
Nog iemand ideeën om wat te gaan preppen ?
Eten en drinken kopen : Hou jezelf in tijden van uitbraak uit de winkels of openbaar vervoer.
Koop bv dingen waarmee je veel kan doen met een kleine hoeveelheid en die lang bewaren. Voor mij is dat spaghetti... Een pak of 10 is me wel even genoeg voor een tijdje.
Veel tomatensaus, fruit in blik, groenten in blik.
Misschien een paar pakken bloem om brood te maken.
Andere zaken : Plastic handschoenen, mondmaskers (niet echt vlot meer verkrijgbaar), handgel / alcogel, of doe een miniflesje met vodka mee. Dat ontsmet ook. Isobetadine.. ?
Strepsils ontsmetten de keel een beetje ?
Bleekwater ontsmet normaal gezien ook wel erg goed en kost maar anderhalve euro voor 5 liter die je dan ook nog lekker kan verdunnen.
Iemand nog een idee ?
Eten en drinken kopen : Hou jezelf in tijden van uitbraak uit de winkels of openbaar vervoer.
Koop bv dingen waarmee je veel kan doen met een kleine hoeveelheid en die lang bewaren. Voor mij is dat spaghetti... Een pak of 10 is me wel even genoeg voor een tijdje.
Veel tomatensaus, fruit in blik, groenten in blik.
Misschien een paar pakken bloem om brood te maken.
Andere zaken : Plastic handschoenen, mondmaskers (niet echt vlot meer verkrijgbaar), handgel / alcogel, of doe een miniflesje met vodka mee. Dat ontsmet ook. Isobetadine.. ?
Strepsils ontsmetten de keel een beetje ?
Bleekwater ontsmet normaal gezien ook wel erg goed en kost maar anderhalve euro voor 5 liter die je dan ook nog lekker kan verdunnen.
Iemand nog een idee ?
Hier gaat het ook niet verder dan een denkoefening en 'be prepared'.
Van Ebola had ik meer schrik.
Dat zal allemaal ook wel wat persoonlijk zijn.
Om dan maar eens realistisch op je vraag te antwoorden :
Bleekwater kan in een zekere verdunning (en zonder dat ik dat aanraad) gebruikt worden om water te ontsmetten. Niet nodig in deze context maar ik vermoed dat je tegelijk een klein beetje je keel mee ontsmet als je dat goedje noodgedwongen moet opdringen.
Wat ik je niet echt toewens..
Intercontinentaal vliegen, jong en gezond etc ... Je zal het wel overleven waarschijnlijk, eender hoe.
In mijn geval : als Corona langskomt denk ik dat er een grote kans is dat ik Pukkie een plezier ga doen en dat die afspraak aan het Zuidstation dan ook niet meer hoeft
https://lv.vlaanderen.be/nl/voorlichtin ... houderij-3
https://www.gezondheid.be/index.cfm?fus ... rt_id=6537
http://www.info-ebola.be/procedures/Rei ... 150423.pdf
Van Ebola had ik meer schrik.
Dat zal allemaal ook wel wat persoonlijk zijn.
Om dan maar eens realistisch op je vraag te antwoorden :
Bleekwater kan in een zekere verdunning (en zonder dat ik dat aanraad) gebruikt worden om water te ontsmetten. Niet nodig in deze context maar ik vermoed dat je tegelijk een klein beetje je keel mee ontsmet als je dat goedje noodgedwongen moet opdringen.
Wat ik je niet echt toewens..
Intercontinentaal vliegen, jong en gezond etc ... Je zal het wel overleven waarschijnlijk, eender hoe.
In mijn geval : als Corona langskomt denk ik dat er een grote kans is dat ik Pukkie een plezier ga doen en dat die afspraak aan het Zuidstation dan ook niet meer hoeft
https://lv.vlaanderen.be/nl/voorlichtin ... houderij-3
https://www.gezondheid.be/index.cfm?fus ... rt_id=6537
http://www.info-ebola.be/procedures/Rei ... 150423.pdf
Voorlopig is er nog niks aan de hand. Als mensen in je omgeving beginnen sterven (aan corona) en je mensen kent die ook weer mensen kennen die eraan overleden zijn, dan zitten we misschien met een probleem.SparSpaar schreef: ↑25 februari 2020, 20:28 Als de rook is gaan liggen zullen we wellicht beschaamd zijn dat we in deze mediastorm meegelopen zijn.
Van één ding zijn we wel zeker, de media en de berichtgeving zijn totaal onbetrouwbaar.
Het is misschien een storm in een glas water en dan heeft de media weer flink haar best gedaan om alles uit de context te trekken en op te blazen. De roverheden hebben op die manier weer munitie om de vrijheden van het individu sterk te beperken (kwestie van ons daar langzaam maar zeker heel gewend aan te maken), zie de dwaze quarantaines nadat mensen met talloze anderen in contact kwamen op weg naar hun quarantaine!
Of het is misschien veel meer dan ze melden, dat kan ook. Wat is de toestand in China? Hoeveel doden berichten ze en hoeveel zijn het er in werkelijkheid? Hoeveel mis-diagnoses zijn er? Want er sterven alle dagen mensen aan de meest uiteenlopende infecties. We kunnen misschien een aantal corona-doden toewijzen aan een aantal andere infecties en zo een plaatje kleuren dat ons goed uitkomt of we verzwijgen ze gewoon? Paniek vermijden heet dat dan, mogen we eens goed lachen?
Preppen had iedereen al lang moeten doen. In feite moet je gewoon altijd klaar zijn, er is niet veel voor nodig om tijdelijk bepaalde producten niet meer in de supermarkt te vinden. Voorraad voedsel met lange houdbaarheidsdatum en aanvullen naarmate men de oudste consumeert. Brandstof, een oud fornuis met van die gasflesjes van 10,5kg, en zo een paar op voorraad. Kan ook dienen als verwarming met een warmtestraler in geval van nood. Een bron van water en de kennis om dat water drinkbaar te maken, moest dat nodig blijken. Een paar druppels bleekwater, een koffiefilter en aan de kook brengen doen in de meeste gevallen wonderen. En de wijsheid om je lot te accepteren bij een vervuiling of besmetting die je niet kan verwijderen. Of in het algemeen de wijsheid je lot te accepteren when the shit hits the fan. SHTF scenario's zijn in het algemeen te vermijden of sterk te beperken door je overheden geen vrij spel te geven!
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.