Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Klopt, mijn voorraadkasten en diepvries zijn eigenlijk het hele jaar door tot de nok gevuld. Als het slecht gaat kan ik het wel een maandje uitzingen met hetgeen in mijn kasten zit.GreenDean schreef: ↑26 februari 2020, 08:45
Preppen had iedereen al lang moeten doen. In feite moet je gewoon altijd klaar zijn, er is niet veel voor nodig om tijdelijk bepaalde producten niet meer in de supermarkt te vinden. Voorraad voedsel met lange houdbaarheidsdatum en aanvullen naarmate men de oudste consumeert. Brandstof, een oud fornuis met van die gasflesjes van 10,5kg, en zo een paar op voorraad. Kan ook dienen als verwarming met een warmtestraler in geval van nood. Een bron van water en de kennis om dat water drinkbaar te maken, moest dat nodig blijken. Een paar druppels bleekwater, een koffiefilter en aan de kook brengen doen in de meeste gevallen wonderen.
Niks aan het handje volgens sommigen hier.
Tot je in dit horrorscenario terecht komt
https://www.youtube.com/watch?v=Zp3jH6iYrnw
Tot je in dit horrorscenario terecht komt
https://www.youtube.com/watch?v=Zp3jH6iYrnw
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Nou moe, dit is gewoon een trailertje voor Halloween 2020. Ik denk dus dat het fake is, Pieter.
Men kon het aan het goud al merken: na een eerste paniekaanval zakte de koers als een pudding in.
Speculanten zijn verplicht realistisch: anders gaan ze failliet.
Wij daarentegen laten ons om de tuin leiden door Het Wreedste Nieuws en aanverwante.
Much ado about nothing.
Speculanten zijn verplicht realistisch: anders gaan ze failliet.
Wij daarentegen laten ons om de tuin leiden door Het Wreedste Nieuws en aanverwante.
Much ado about nothing.
Als een pudding?? Van overdrijven gesproken ...
Ik ben heel tevreden met mijn goud ETC
Ik ben heel tevreden met mijn goud ETC
Zijn het niet de Hormonen (Mormonen ?) die dat verplicht moeten doen ?anonymous schreef: ↑26 februari 2020, 09:02Klopt, mijn voorraadkasten en diepvries zijn eigenlijk het hele jaar door tot de nok gevuld. Als het slecht gaat kan ik het wel een maandje uitzingen met hetgeen in mijn kasten zit.GreenDean schreef: ↑26 februari 2020, 08:45
Preppen had iedereen al lang moeten doen. In feite moet je gewoon altijd klaar zijn, er is niet veel voor nodig om tijdelijk bepaalde producten niet meer in de supermarkt te vinden. Voorraad voedsel met lange houdbaarheidsdatum en aanvullen naarmate men de oudste consumeert. Brandstof, een oud fornuis met van die gasflesjes van 10,5kg, en zo een paar op voorraad. Kan ook dienen als verwarming met een warmtestraler in geval van nood. Een bron van water en de kennis om dat water drinkbaar te maken, moest dat nodig blijken. Een paar druppels bleekwater, een koffiefilter en aan de kook brengen doen in de meeste gevallen wonderen.
Als je jonge kindjes thuis hebt: aangepaste kinder/babyvoeding.haelewyn schreef: ↑25 februari 2020, 23:33 Nog iemand ideeën om wat te gaan preppen ?
Eten en drinken kopen : Hou jezelf in tijden van uitbraak uit de winkels of openbaar vervoer.
Koop bv dingen waarmee je veel kan doen met een kleine hoeveelheid en die lang bewaren. Voor mij is dat spaghetti... Een pak of 10 is me wel even genoeg voor een tijdje.
Veel tomatensaus, fruit in blik, groenten in blik.
Misschien een paar pakken bloem om brood te maken.
Andere zaken : Plastic handschoenen, mondmaskers (niet echt vlot meer verkrijgbaar), handgel / alcogel, of doe een miniflesje met vodka mee. Dat ontsmet ook. Isobetadine.. ?
Strepsils ontsmetten de keel een beetje ?
Bleekwater ontsmet normaal gezien ook wel erg goed en kost maar anderhalve euro voor 5 liter die je dan ook nog lekker kan verdunnen.
Iemand nog een idee ?
Voila ze ... mijn voorraad gaan aanvullen in de Colruyt ... we kunnen weg voor een maand of twee ... nu nog aan wapens geraken zodat de buren onze voorraden niet proberen afhandig te maken en we zijn prepared ...
Vergeet je lucht in bulk niet en 2 wisselstroomgeneratoren, dixit Jan De Wilde
https://www.youtube.com/watch?v=1NHgmaJbLIE
https://www.youtube.com/watch?v=1NHgmaJbLIE
Politicians and diapers have one thing in common, they both should be changed regularly and for the same reason!
Aan een maand eten kom je snel maar je moet ook zorgen dat je niet naar de bakker moet om brood, ergens om vlees, wc papier, eten voor katten, honden of kippen, afwasmiddel, medicijnen, .. Etc.
Best koop je imho dingen waarmee je een massa voedsel kan maken en met voldoende calorieën.
Gehakt, spaghetti, rijst, tomatensaus, ...
Nog iemand een ander idee ?
Ik ga er van uit dat bij een uitbraak in onze regio de nutsbedrijven hun werk blijven doen. Dat er drinkbaar water uit de kraan blijft komen, dat er nog gas en elektriciteit zal zijn etc. Anders hebben we echt een groot probleem.
Huisdieren..... Ik ben ineens blij dat ik kippen heb die eieren leggen. Maar je moet voor de beesten ook wel alles in huis hebben.
En dan te bedenken dat we chinezen verwijten het Corona-virus te hebben doen ontstaan door honden, katten en vleermuizen te eten. (wat uiteraard niet waar is)
Het virus is ontsnapt uit een lab die al of niet toevallig dicht bij een dierenmarkt lag ... gemakkelijk om de schuld daar op te steken en zich in te dekken
Of je hebt gewoon een goeie kennis van de natuur. Ik weet wel welke planten ik kan eten en welke niet. (paddenstoelen blijf ik af). Tis lente, dus vanaf nu is er constant een voorraad verse groenten :-)
Ik heb ook nog 20 kilo maïs liggen om de eenden in de beek te voeren die kan ik gebruiken om popcorn te maken.
Spaghetti e.d heb ik genoeg en mijn diepvries zit propvol vlees, loempia's, soep, enz.
Havermout kun je ook opslaan. Beetje melk overgieten en in de microgolf opwarmen. Vult goed.
Spaghetti e.d heb ik genoeg en mijn diepvries zit propvol vlees, loempia's, soep, enz.
Havermout kun je ook opslaan. Beetje melk overgieten en in de microgolf opwarmen. Vult goed.