De Beurs vandaag
TIP
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Re: De Beurs vandaag
Ik acht het nog te vroeg om bij te kopen. Ik zie het nog gebeuren dat bedrijven in Europa een tijd zullen sluiten omwille van het virus.
Maakt eigenlijk niet zo veel uit.
VWCE is ook goed, heeft ook EM, wel met hogere aankoop ( Duitse beurs, niet on free list degiro) en hogere beheerskosten.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Waarom? Wat is er speciaal aan deze daling? Is dit onverwacht/ongepland voor jou?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Terwijl de gemiddelde indexen amper verschillen van eind dec of eind jan lezen we eind febr op forums zaken als 'ziekelijke correctie' of 'algehele beursmalaise'.
Als er een correctie komt dan moet ze nog beginnen.
Sommigen denken blijkbaar dat de beurskoersen eeuwig blijven stijgen.
De meeste wisten ondertussen wel dat de kleinste trigger genoeg was voor een daling in gang te zetten en dat was in dit geval corona.
Vraag me af wanneer in Europa het eerste bedrijf wordt stilgelegd wegen corona want die kans is toch best wel groot lijkt me.
+1
De echte grote winsten op de beurs kan je volgens mij echt maken als je de aandelen na een serieus dip kan aan of bijkopen.
Nu is het de moment voor wie long gaat om niet naar de balans te kijken en niet alle kwakkels en nieuwsshit te volgen. over een paar maand of jaar is alles anders beter of nog slechter, maar vaak is het beter ...
De echte grote winsten op de beurs kan je volgens mij echt maken als je de aandelen na een serieus dip kan aan of bijkopen.
Nu is het de moment voor wie long gaat om niet naar de balans te kijken en niet alle kwakkels en nieuwsshit te volgen. over een paar maand of jaar is alles anders beter of nog slechter, maar vaak is het beter ...
Beurskoersen blijven eeuwig stijgen. Dat is een zekerheid. Kijk maar naar de evolutie van de Dow Jones in de voorbije honderd jaar.
Ze stijgen misschien wel "eeuwig", maar niet in een rechte lijn
Zo ervaar ik het ook. Ik hou vast wat ik heb. Deed nooit anders. Maar schaam jullie, diegenen die dit dipje als een correctie aanzien. Het verkondigt enkel dat ze nooit zullen kunnen genieten van mooie rendementen in het centjesparadijs. Oftewel verkopen ze in paniek, of ze kopen hals over kop de gekste promoties...doorwinterd schreef: ↑26 februari 2020, 12:38 Terwijl de gemiddelde indexen amper verschillen van eind dec of eind jan lezen we eind febr op forums zaken als 'ziekelijke correctie' of 'algehele beursmalaise'.
Stel een solide, gediversifieerde portefeuille samen, en geniet over zeven jaartjes wat je vandaag geplant hebt. Het is verdikkeme poepsimpel!
Kan iemand ooit de geest van de kalkoen echt bevatten.