De Beurs vandaag
TIP
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Re: De Beurs vandaag
Ik acht het nog te vroeg om bij te kopen. Ik zie het nog gebeuren dat bedrijven in Europa een tijd zullen sluiten omwille van het virus.
Maakt eigenlijk niet zo veel uit.
VWCE is ook goed, heeft ook EM, wel met hogere aankoop ( Duitse beurs, niet on free list degiro) en hogere beheerskosten.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Waarom? Wat is er speciaal aan deze daling? Is dit onverwacht/ongepland voor jou?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Terwijl de gemiddelde indexen amper verschillen van eind dec of eind jan lezen we eind febr op forums zaken als 'ziekelijke correctie' of 'algehele beursmalaise'.
Als er een correctie komt dan moet ze nog beginnen.
Sommigen denken blijkbaar dat de beurskoersen eeuwig blijven stijgen.
De meeste wisten ondertussen wel dat de kleinste trigger genoeg was voor een daling in gang te zetten en dat was in dit geval corona.
Vraag me af wanneer in Europa het eerste bedrijf wordt stilgelegd wegen corona want die kans is toch best wel groot lijkt me.
+1
De echte grote winsten op de beurs kan je volgens mij echt maken als je de aandelen na een serieus dip kan aan of bijkopen.
Nu is het de moment voor wie long gaat om niet naar de balans te kijken en niet alle kwakkels en nieuwsshit te volgen. over een paar maand of jaar is alles anders beter of nog slechter, maar vaak is het beter ...
De echte grote winsten op de beurs kan je volgens mij echt maken als je de aandelen na een serieus dip kan aan of bijkopen.