Ab Inbev
TIP
Re: Ab Inbev
De vraag is of alles wat jij terecht aanhaalt al niet is verwerkt in de huidige koers en waardering. Ik denk van wel, hoewel de koers onder invloed van short-term headwinds gerust nog lager kan.
Ik denk dat ook wel, maar ik denk ook dat de grote groei van AB Inbev voorbij is en dat de euforie rond dit aandeel niet snel zal terugkeren.
Ik zie AB Inbev op termijn eerder een solide waarde aandeel worden met een behoorlijk dividendrendement, en ja, die mogen er ook zijn.
Nu eerst nog maar even wachten op de jaarresulaten van 2019.
Ik zie AB Inbev op termijn eerder een solide waarde aandeel worden met een behoorlijk dividendrendement, en ja, die mogen er ook zijn.
Nu eerst nog maar even wachten op de jaarresulaten van 2019.
Ze draaien iets van een 70% van hun volumes in groeimarkten. Alleen zijn die markten ook veel volatieler en staan er sommige al een tijdje in brand. Dat zal niet altijd zo zijn.
Met hun schaal zouden ze een Heineken kapot kunnen concurreren, maar dat is nooit hun strategie geweest. Ze gingen altijd voor een zo winstgevend mogelijke groei. Either way, ze kunnen aan genoeg levers trekken om een gezonder evenwicht te bereiken tussen omzet- en volumegroei. Schrijf ze niet af.
Met hun schaal zouden ze een Heineken kapot kunnen concurreren, maar dat is nooit hun strategie geweest. Ze gingen altijd voor een zo winstgevend mogelijke groei. Either way, ze kunnen aan genoeg levers trekken om een gezonder evenwicht te bereiken tussen omzet- en volumegroei. Schrijf ze niet af.
- Oudere Jongere
- Hero Member
- Contacteer:
Net een pakketje bijgekocht met geld van de eigen vermogens.
In elk geval een LT-aandeel maar past perfect in onze strategie. De pijnlijke maar noodzakelijke schuldafbouw wordt uitgevoerd, upside op 5 jaar is volgens mij groter dan de downside.
In elk geval een LT-aandeel maar past perfect in onze strategie. De pijnlijke maar noodzakelijke schuldafbouw wordt uitgevoerd, upside op 5 jaar is volgens mij groter dan de downside.
AB Inbev noteert op €58. Dat zijn niveaus van 2012
Weer mis, Kevva. December 2018, iets meer dan een jaar geleden dus.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
het gaat hard naar beneden.
En in 2008 op 11 eur.
Aan de huidige prijzen wordt het dividend weer interessant.
Dieptepunt eind 2018 was €56,32
Ik zie geen grote verrassingen die mijn investment case beïnvloeden. Ik zie vooral short-term niet-structurele headwinds, macro-economisch en door het coronavirus, waaraan ze bovendien weinig kunnen doen. Die headwinds worden ook nog eens verergerd door aanzienlijke kosteninflatie. Hun schulden blijven hoog maar zijn onder controle. En jaar-na-jaar kunnen ze deleveragen door het verschil tussen hun vrije kasstroom en de uitbetaalde dividenden. Ik blijf dus comfortably long zitten.
Ik zie geen grote verrassingen die mijn investment case beïnvloeden. Ik zie vooral short-term niet-structurele headwinds, macro-economisch en door het coronavirus, waaraan ze bovendien weinig kunnen doen. Die headwinds worden ook nog eens verergerd door aanzienlijke kosteninflatie. Hun schulden blijven hoog maar zijn onder controle. En jaar-na-jaar kunnen ze deleveragen door het verschil tussen hun vrije kasstroom en de uitbetaalde dividenden. Ik blijf dus comfortably long zitten.
3% bruto met niet direct veel groei de komende jaren?
Dan zijn er toch nog betere alternatieven (die door de dalingen deze week ook interessant zijn).
Sioen heb je al meer rendement en betere vooruitzichten.
Zelfs WDP zit aan 3% bruto. Ook Norcros zit er boven en biedt veel meer upside dan ABI imo.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Het feit dat 1 van hum voornaamste producten "corona" heet, helpt ook niet
-
- Hero Member
- Contacteer:
InBev is bijlange niet zo aantrekkelijk als velen hier doen uitschijnen. Zware underperformer, 0.00 visibiliteit, een te duur betaalde overname, nauwelijks groei, schuldgraad die enorm is. Zoals gesteld hierboven, er zijn veel betere alternatieven en zeker in deze corona-crisis.
Zware underperformer: lagging
0,0 visibiliteit: qué? Ze verkopen bier. Hun visibiliteit is net zeer groot, weliswaar binnen een beperkte bandbreedte.
Te duur betaalde overname: lagging
Nauwelijke groei: lagging + short-term headwinds. 70% van hun volumes en 60% van hun omzet komt uit groeimarkten, waarvan er een aantal tijdelijk op hun gat liggen. Vergelijk met een Molson Coors, dat bijna alleen actief is in Westerse mature markten.
Leverage: 4x, al rekening houdend met verkoop CUB. >90% van schulden draagt vaste rente en gemiddelde looptijd 14 jaar. Wat een deleveraging pressure!
En euh, AB InBev vergelijken met industrials? Welk nut heeft dat precies?
0,0 visibiliteit: qué? Ze verkopen bier. Hun visibiliteit is net zeer groot, weliswaar binnen een beperkte bandbreedte.
Te duur betaalde overname: lagging
Nauwelijke groei: lagging + short-term headwinds. 70% van hun volumes en 60% van hun omzet komt uit groeimarkten, waarvan er een aantal tijdelijk op hun gat liggen. Vergelijk met een Molson Coors, dat bijna alleen actief is in Westerse mature markten.
Leverage: 4x, al rekening houdend met verkoop CUB. >90% van schulden draagt vaste rente en gemiddelde looptijd 14 jaar. Wat een deleveraging pressure!
En euh, AB InBev vergelijken met industrials? Welk nut heeft dat precies?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Wat telt is dat het rendement van dit aandeel over de laatste 5j. Toegeven dat velen het verkeerd hebben ingeschat zou al helpen in plaats van dezelfde fundamentele redenen aan te halen, maar ja
De risicopremie die men vraagt is fors gestegen, dus waar moet dan de upside vandaan komen? Een forse winstdaling in Q1 waarbij los van corona de onderliggende business zwakker is dan ingeschat zegt veel.
De risicopremie die men vraagt is fors gestegen, dus waar moet dan de upside vandaan komen? Een forse winstdaling in Q1 waarbij los van corona de onderliggende business zwakker is dan ingeschat zegt veel.