Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Liever niet, Haelewyn...
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
@CarpeNoctem
Hoe bestaat het ? 'extra' !
Hoe bestaat het ? 'extra' !
Voeder maïs is niet hetzelfde als de zoete versie waarvan men popcorn maakt, maar uiteindelijk is het wel eetbaar als je chemicaliën maar niet mee bakt in je pan
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/02/26 ... erife-waa/
Wat ik mij hierbij afvraag is: wie gaat dat allemaal betalen?… Belgen in hotel in Tenerife wellicht tot 10 maart in quarantaine
De 118 Belgen die in quarantaine zitten in een hotel in Tenerife zullen daar wellicht nog twee weken moeten blijven. Dat staat in een sms-bericht dat ze gekregen hebben van reisorganisator TUI....
Verlengd verblijf en eventueel loonderving...
Reizigers die geboekt hadden voor dit hotel, en moeten overgeboekt of geannuleerd worden ...
Ik neem aan dat er in dit geval geen tussenkomst voorzien is door reisverzekeringen, wegens overmacht.
Zou mij eerder zorgen maken om mijn gezondheid ipv geld. Opgesloten worden in een hotel of cruiseschip waar het virus actief is lijkt mij eerlijk gezegd niet zo leuk.
Je zal het wel weten en ik trap hier waarschijnlijk een open deur mee in, maar mensen verteren geen gras en kunnen er geen voedingsstoffen aan onttrekken. Zie de talloze doden in de Ierse hongersnood die de maag vol gras hadden.
Een bedenking terzijde, het doet nadenken over de efficiëntie van een rund, die alles uit gras haalt en het omzet naar proteïnen en vet. Maar onze roverheden vinden dat die dieren (niet enkel runderen) op stal moeten en onnatuurlijke rotzooi gevoederd moeten krijgen. Dit allemaal onder het mom van dierenwelzijn, efficiëntie van productie om al die hongerige monden te voeden, etc. Een rund heeft ongeveer 1ha nodig om te kunnen grazen, een schaap 1/10 daarvan (een geit nog minder) en een kip zou zelfvoorzienend moeten kunnen zijn met 100m². Je hebt dan uiteraard geen vet en mals mestkieken, maar wel een volledig gratis kip die rondscharrelt en eieren legt. Als ze het overleven tenminste, met de import van vossen, marters, wolven, ondertussen al lynxen, en ander ongedierte.
Het veganistisch zoektochtje in de natuur naar eetbare plantjes kon natuurlijk niet ontbreken. Jammer genoeg moet dat zoektochtje een positieve caloriebalans opleveren, je kan niet meer calorieën verbranden dan je aan je zoektocht overhoudt want dan verhonger je op (korte) termijn. Wijzer is je een degelijk proppen-projectie-instrument aan te schaffen en een van de talloze everzwijnen die we ondertussen rijk zijn op die manier boven een vuur te krijgen, dan kan je weken verder. Oeps, ah ja, je roverheid wil niet dat je zomaar een winkel binnenstapt en koopt wat je nodig hebt. De procedure die men opengelaten heeft is lang, omslachtig en vooral duur. Wat je dan kan kopen is ook serieus overprijsd. Dat allemaal onder het mom van veiligheid en andere nonsens. Ze zijn vooral bang dat hun slaven op een gegeven moment niet meer willen slikken wat ze door de strot geramd krijgen. Dus in die zin, ja, een veiligheidsoverweging, maar enkel voor zichzelf.
Ik kan +/- 6 maanden verder met mijn voorraad, voor mezelf en de dieren die ik hier heb rondlopen. In die 6 maanden kan ik ook wel wat knollen en andere zaken uit mijn tuin trekken. Kippen die hier nu enkel rondlopen omdat ik ze mooi vind kunnen de pot in. De efficiëntie kan hier nog enkele tientallen procenten omhoog door de slecht producerenden en de hanen jonger te 'oogsten'. Op die manier zal ik het wel een stukje langer dan die 6 maanden kunnen uitzingen.
Vraag is dan natuurlijk of ik dat wel ga willen, als de situatie zodanig is en blijft dat ik mijn voorraad volledig ga moeten aanspreken, ga moeten zorgen dat mijn hobby-farm een overlevingsfarm wordt en af en toe het grote risico ga moeten nemen om op de landerijen van onze roverheden wat extra proteïnen bijeen te schieten.
Waarschijnlijk is dit weer een pleidooi voor een overwegend vrije markt met zo weinig mogelijk roverheidsinmenging, en vooral een zo klein mogelijke faciliterende overheid. Stel je voor dat door corona 10% thuis moet blijven, enkel thuisblijven, los van ziek zijn of sterven. Onze roverheid krijgt nu haar rekeningen al niet betaald. Die 10% gaat niet gaan werken, wat op zich een probleem is, denk aan de infrastructuur (wegen, energie- en datadistributie). In het beste geval speelt de roverheid het vuil en mogen ze niet op 'ziekenkas', maar 7% leeft sowieso van een uitkering of ambtenarenloon. De werkgevers van de overige 3% gaan natuurlijk geen loon betalen. Geen loon = geen patronale bijdrage, geen werknemers rsz-bijdrage, geen belasting. Er gaat aan de uitkeringen en ambtenarenlonen geknabbeld moeten worden met minder consumptie tot gevolg en het cirkeltje vergroot zichzelf. M.a.w. dan ligt dit ontwikkelingsland helemaal op apegapen. Hoe lang gaan ze in dat geval de infrastructuur nog draaiende kunnen houden? Het zou wel eens kunnen dat de gas- en elektriciteitskraan bij momenten dicht gaat. Veel succes dan met je voorraad in de microgolfoven naar een beter eetbare vorm om te zetten. Die sukkelaar met zijn partij brandhout en bijhorende kachel is je vijand niet maar je vriend, iedereen zou zo'n partij noodoplossing moeten hebben liggen, daar worden we allemaal beter van. Je vijand zit in Brussel, meer bepaald in de wetstraat en in al de andere straten van de lagere roverheden. Over de conceptie van de VS grondwet en zijn amendementen is nagedacht, lang en door heel slimme mensen, die vooral het belang van de burger centraal stelden omdat iedereen daar beter van wordt. Misschien dat we als Vlaams volk een aantal zaken gaan leren die we de laatste generaties vergeten zijn of zelfs nooit gekend hebben als dit virus apocalyptische vormen aanneemt.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Als ik je betoog, of moet ik zeggen tirade zo lees dan vraag ik mij eigenlijk af wat jij hier nog doet in dit land?
Het moet erg zijn elke dag gefrustreerd door het leven te moeten gaan. Moest ik net zoals jij elke dag zo gefrustreerd rondlopen dan zou ik verhuizen naar een land waar het beter is.
Of kom je enkel hier wat je gal spuwen en profiteer je verder toch van bepaalde voorzieningen waar je tegen je goesting voor betaalt?
Het moet erg zijn elke dag gefrustreerd door het leven te moeten gaan. Moest ik net zoals jij elke dag zo gefrustreerd rondlopen dan zou ik verhuizen naar een land waar het beter is.
Of kom je enkel hier wat je gal spuwen en profiteer je verder toch van bepaalde voorzieningen waar je tegen je goesting voor betaalt?
Zeg dat eens tegen de native Americans en de eindeloze rij sukkelaars die 3 jobs moeten combineren om hun rekeningen betaald te krijgen, als ze überhaupt aan een job geraken.
De reactie van de vetbetaalde, luie en nutteloze ambtenaar kan natuurlijk niet ontbreken. A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul, uiteraard.
Wat scheelt er eigenlijk met die neeger-knop, waarvan je lang geleden beloofd had dat die op mij van toepassing is?
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Dat stuk over gras eten was sarcasme ... en ter illustratie van het feit dat ik een hekel zou hebben aan het eten van ratten, ook al zijn ze makkelijk te kweken.
Freedom is not free.
Freedom is not free.