Corona-virus.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: Corona-virus.
GreenDean schreef: ↑27 februari 2020, 12:49 Wijzer is je een degelijk proppen-projectie-instrument aan te schaffen en een van de talloze everzwijnen die we ondertussen rijk zijn op die manier boven een vuur te krijgen, dan kan je weken verder. Oeps, ah ja, je roverheid wil niet dat je zomaar een winkel binnenstapt en koopt wat je nodig hebt. De procedure die men opengelaten heeft is lang, omslachtig en vooral duur. Wat je dan kan kopen is ook serieus overprijsd. Dat allemaal onder het mom van veiligheid en andere nonsens. Ze zijn vooral bang dat hun slaven op een gegeven moment niet meer willen slikken wat ze door de strot geramd krijgen. Dus in die zin, ja, een veiligheidsoverweging, maar enkel voor zichzelf
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Oei, teveel naar Trump gekeken en graag verspreider van Fake news?GreenDean schreef: ↑27 februari 2020, 12:49 en een kip zou zelfvoorzienend moeten kunnen zijn met 100m². Je hebt dan uiteraard geen vet en mals mestkieken, maar wel een volledig gratis kip die rondscharrelt en eieren legt. Als ze het overleven tenminste, met de import van vossen, marters, wolven, ondertussen al lynxen, en ander ongedierte.
Wolven zijn uitgezet in yellow Stone Park, maar die kunnen hier niet geraken ;-). Maar de wolven hier komen gewoon van de oostelijke populatie en van de Italiaanse populatie. iedereen met een beetje ecologische kennis ziet dat. Idem met vossen en marters. (je vergat trouwens de Goudjackhals).
Lynxen zijn hier en daar wel uitgezet in Europa (Duitsland, Zwitserland, Frankrijk), maar onder wetenschappelijke begeleiding.
Het enige dat tot nu toe massaal wordt uitgezet zijn nog steeds Fazanten en Everzwijnen. en dat door een bepaalde groep mensen (jagers). En daar zijn genoeg bewijzen van (in tegenstelling tot wolven, vossen en maters).
Daarnaast, ik woon naast natuurgebied, vossen en marters heb ik vaak op de trailcam, maar mijn kippen hebben er geen last van. Hoe dat komt, tja... als je neerhofdieren hebt, draag je een verantwoordelijkheid en zorg je dat ze wat veilig zitten. Het is hier zeker ook niet 100% proof, maar toch grotendeels roofdierproof.
Warmte Ok maar dat virus broeit het beste bij 37°C. Je moet al meer dan 47°C halen over een zeer lange periode wil je het op een natuurlijke manier uitroeien.
Bij een bosbrand in Australië zitten kan dus wel helpen.
Ik stel nog een topic voor :
"Noem twee Nicks die (waarschijnlijk) nooit vrienden gaan worden"
Voor wie het wil weten : ik heb hier al een paar keer een wapenstilstand gesloten. En dat werkt goed..
Ik sluit ook een wapenstilstand.
Maar wacht eens ... sluiten? Is het dan open geweest? En met Haelewyn? Vergeet het !
Maar wacht eens ... sluiten? Is het dan open geweest? En met Haelewyn? Vergeet het !
Ik begrijp die tegengestelden niet. Het zijn er teveel op een rij.
Je doet maar. Als ik voor jou de ideale vijand kan zijn : goed dat je toch nog dat in je leven hebt. Ik wil je dat zeker niet afnemen.
Vergeet niet dat dit maar een forum is in een virtuele wereld die automatisch dus 'nep' is.
En dat de indruk die je over mensen hebt niet per se juist is maar nog minder vaak volledig.
Ik kan me niet voorstellen dat ik iemand van een forum zou haten. Al zeker niet om politieke redenen.
Als je de wapenstilstand wil HEBBEN, zonder er een te sluiten, laat je het maar weten.
En anders : have fun and knock yourself out !
Je doet maar. Als ik voor jou de ideale vijand kan zijn : goed dat je toch nog dat in je leven hebt. Ik wil je dat zeker niet afnemen.
Vergeet niet dat dit maar een forum is in een virtuele wereld die automatisch dus 'nep' is.
En dat de indruk die je over mensen hebt niet per se juist is maar nog minder vaak volledig.
Ik kan me niet voorstellen dat ik iemand van een forum zou haten. Al zeker niet om politieke redenen.
Als je de wapenstilstand wil HEBBEN, zonder er een te sluiten, laat je het maar weten.
En anders : have fun and knock yourself out !
Daar doelde ik ook op. Dat zou je ondertussen wel mogen weten want je hebt me stiekem ontneegert en al mijn 'onzin' gelezen. Je kan natuurlijk de hand niet bijten die je voedt, maar dat je het al voor jezelf toegeeft is respectabel.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Net zoals je ramen en deuren dubbel moet sluiten want anders ben je zelf verantwoordelijk als ze inbreken? Duidelijk de juiste logica. Niet, dus! We staan al aan de wereldtop met psychische aandoeningen, maar iedere keer ik met zulke logica geconfronteerd word, ben ik verwonderd dat de psychiatrie in dit land niet nog voller zit.Lanius schreef: ↑27 februari 2020, 15:19 Daarnaast, ik woon naast natuurgebied, vossen en marters heb ik vaak op de trailcam, maar mijn kippen hebben er geen last van. Hoe dat komt, tja... als je neerhofdieren hebt, draag je een verantwoordelijkheid en zorg je dat ze wat veilig zitten. Het is hier zeker ook niet 100% proof, maar toch grotendeels roofdierproof.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Wat ik me afvraag : als er in werkelijkheid echt maar 655 besmettingen zouden zijn in het Noorden van Italië hoe groot is dan de kans dat je toerist zijnde (of bij uitbreiding iedereen die daar rondloopt) net die éne besmette tegenkomt ? Toch kleiner dan de Lotto winnen ... m.a.w. het aantal werkelijke besmette mensen is vele keren hoger !
Ik kan u verzekeren dat er op dit moment crisisvergaderingen en -acties ondernomen worden bij vele grote bedrijven hier in ons land. Volgende week is een extra risico:
* Werknemers die momenteel zelf in het buitenland op verlof zijn en volgende week terugkomen
* Familie van werknemers die terug gekomen zijn uit verlof
Kan je je indenken bij grote bedrijven (genre grootbanken, hoofdkantoren van grote bedrijven) waarbij er honderden werknemers samen in 1 gebouw zitten en dus per definitie veel contact hebben? Stel dat er 1 zieke werknemer binnenkomt maandag en heel het gebouw infecteert. Ineens ligt heel die firma lam.
Wees maar zeker dat er op dit eigenste moment mails/telefoon rondgaan en plannen gesmeed worden, zoals:
* Laag fruit acties "geen handen geven, niet kussen, afstand houden, handen wassen etc"
* Business reizen die gecancelled worden
* Vergaderingen met externe partijen zoveel mogelijk vermijden en vervangen door conf calls
* Thuiswerken aanmoedigen
* Mensen die op reis zijn geweest nog een week of 2 thuis laten (eventueel van thuis werken)
* Teams fysiek splitsen en zorgen dat ze geen fysiek contact hebben met elkaar, zodat er steeds een backup is, moest er een collega wegvallen.
* Werknemers die momenteel zelf in het buitenland op verlof zijn en volgende week terugkomen
* Familie van werknemers die terug gekomen zijn uit verlof
Kan je je indenken bij grote bedrijven (genre grootbanken, hoofdkantoren van grote bedrijven) waarbij er honderden werknemers samen in 1 gebouw zitten en dus per definitie veel contact hebben? Stel dat er 1 zieke werknemer binnenkomt maandag en heel het gebouw infecteert. Ineens ligt heel die firma lam.
Wees maar zeker dat er op dit eigenste moment mails/telefoon rondgaan en plannen gesmeed worden, zoals:
* Laag fruit acties "geen handen geven, niet kussen, afstand houden, handen wassen etc"
* Business reizen die gecancelled worden
* Vergaderingen met externe partijen zoveel mogelijk vermijden en vervangen door conf calls
* Thuiswerken aanmoedigen
* Mensen die op reis zijn geweest nog een week of 2 thuis laten (eventueel van thuis werken)
* Teams fysiek splitsen en zorgen dat ze geen fysiek contact hebben met elkaar, zodat er steeds een backup is, moest er een collega wegvallen.
@geebee
Uw redenering klopt niet. Italië krijgt maandelijks meer dan 4 miljoen toeristen over de vloer uit Europa (excl. Italië). Er zijn nu ong. 130 besmettingen in Europa excl. Italië. Dan is het toch perfect mogelijk dat een deel van die besmette Europeanen in contact geweest is met een kleine groep besmette Italianen.
Uw redenering klopt niet. Italië krijgt maandelijks meer dan 4 miljoen toeristen over de vloer uit Europa (excl. Italië). Er zijn nu ong. 130 besmettingen in Europa excl. Italië. Dan is het toch perfect mogelijk dat een deel van die besmette Europeanen in contact geweest is met een kleine groep besmette Italianen.
Aandelenportefeuille netto met 1290% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,4% (tem 22 nov '24)
Momenteel: 31% Rapid7, IVU, WTW; 69% cash
Momenteel: 31% Rapid7, IVU, WTW; 69% cash
Er zijn een goeie 1000 gekende besmettingen in Europa!gpv1 schreef: ↑28 februari 2020, 13:49 @geebee
Meer dan 130 (buiten Italië gerekend)