De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Dirk, los van dat ik denk dat je de bal compleet misslaat, bewonder ik de volharding waarmee je je theorie hier komt verkondigen.
Velen zouden het je niet nadoen.
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Laatste update: 1/1/2024
Enkel NTO en Dirk2 kunnen de markt perfect voorspellen. Er rest ons, simpele zielen, niks anders dan de rit uit te zitten.troglodytes schreef: ↑27 februari 2020, 17:56 Waarom krijg ik de indruk dat iedereen hier weer op de all-time-high zijn ETF's heeft verkocht en ik de enige ben die momenteel zware verliezen moet incasseren? Dat doet zeer zulle! Niets verkocht.
Je kan veel van Dirk zeggen maar 1 ding is zeker. Het is een beer. Die stijgende koersen de maanden voordien stonden niet zijn TA. Toen was er ook geen Dirk.
Wat? Het is juist wel een mooie stijging of dead cat bounce vanaf rond het 200MA.
Op GLPG in Amerika, AMD , NVDA enz. nu al vandaag 6% vanaf het dal.
troglodytes schreef: ↑27 februari 2020, 17:56 Waarom krijg ik de indruk dat iedereen hier weer op de all-time-high zijn ETF's heeft verkocht en ik de enige ben die momenteel zware verliezen moet incasseren? Dat doet zeer zulle! Niets verkocht.
Ikzelf ben nog maar net bezig met aandelen/ETF's dus sta toch wel diep in het rood ondertussen.
Zit erin voor de lange termijn dus ik verkoop niks!
Gelukkig heb ik wel nog een aanzienlijk bedrag langs de kant staan die ik erin kan pompen
Dirk2 heeft wel recht van spreken. Vorig weekend heeft hij verklaard dat hij nog nooit minder dan 50% rendement per jaar gehaald heeft.
Als hij gestart is met 0, en per jaar 2000 € extra belegt, en 50% rendement per jaar haalt (het minimum in zijn geval) dan leert een simpele berekening in Excel dat hij na 25 jaar meer dan 150 miljoen € had / zal hebben.
En na 50 jaar 3700 miljard € had / zal hebben.
De sukkelaar Warren Buffett komt nog niet aan 100 miljard.
Helemaal geen beer, maar oog voor de zaken die ik op mijn "leidraad" grafieken zie. Ik hou trouwens niet van shorten.
Ik zat mooi long tot de val uit het parabolisch patroon. Tijdens een parabolische stijging haal je megawinsten uit de sterkste momentum aandelen.
Maar dat is meer swingtraden.
Ik was tijdens de stijging wel al die nieuwkomers aan het verwittigen dat ze niet meer mochten instappen.
Die mensen doen dit voor de lange termijn. Op 3 dagen kan je de winst van 3 maanden kwijt zijn.
Ik wil niet dat de mensen hun geld kwijt zijn.
De beurs is in Amerika al aan een sterk tempo aan het stijgen vanaf 2009. Dit is al 11 jaar aan stuk.
In de geschiedenis is dit dacht ik maar 1 keer geweest. Dit was een bubble.
Na een bubble komt er meestal een recessie. De rentecurve gaat toch alweer die richting uit.
De Beurs steeg altijd hard in de laatste fase, terwijl men ondertussen al met de yieldcurve in het rood stond.
Je zag dus op voorhand dat de daling ooit eens moest komen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Niet op letten. Die is mijn zinnen aan het omdraaien van een antwoord dat ik gaf aan iemand die uitleg vroeg over daytraden. Die 50% had niks met een resultaat van mij te maken.NTO schreef: ↑27 februari 2020, 18:49Dirk2 heeft wel recht van spreken. Vorig weekend heeft hij verklaard dat hij nog nooit minder dan 50% rendement per jaar gehaald heeft.
Als hij gestart is met 0, en per jaar 2000 € extra belegt, en 50% rendement per jaar haalt (het minimum in zijn geval) dan leert een simpele berekening in Excel dat hij na 25 jaar meer dan 150 miljoen € had / zal hebben.
OK, mijn excuses. Maar ik begrijp je niet altijd goed; mijn Nederlands is niet al te best wanneer ik jouw berichten lees.Dirk2 schreef: ↑27 februari 2020, 19:27Niet op letten. Die is mijn zinnen aan het omdraaien van een antwoord dat ik gaf aan iemand die uitleg vroeg over daytraden. Die 50% had niks met een resultaat van mij te maken.NTO schreef: ↑27 februari 2020, 18:49 Als hij gestart is met 0, en per jaar 2000 € extra belegt, en 50% rendement per jaar haalt (het minimum in zijn geval) dan leert een simpele berekening in Excel dat hij na 25 jaar meer dan 150 miljoen € had / zal hebben.
Maar de berekening is onafhankelijk van wie de 50% haalt. Dan moet er dus iemand anders zijn die 3700 miljard € verdient in 50 jaar.
Jammer dat jij het niet bent. Ik had het je toegewenst.
Tegen de huidige koers SIOEN toch opvissen ?
Vraagje aan wie de jongste dagen verkocht heeft: waar hebben jullie de opbrengst geplaatst ?
Ik heb een grote positie SWRD verkocht en de dagen daarop Miko, Colruyt en Texas Pacific Land Trust gekocht. En sinds de Corona crash KBC Ancora opgepikt.
Nu enkele dagen op verlof en dinsdag normaal gezien een schijf in pensioensparen en indien de aandelen doorgezakt zijn zal ik mijn bedrijfsobligaties ETF slachtofferen waarmee ik 4 aandelenposities kan openen of bijspekken. Ik denk er zeker aan om Colruyt en KBCA te versterken dan.
75% aandelen, 16% obligaties, 9% cash
Dit is begrijpbaar, bedanktDirk2 schreef: ↑27 februari 2020, 19:19Helemaal geen beer, maar oog voor de zaken die ik op mijn "leidraad" grafieken zie. Ik hou trouwens niet van shorten.
Ik zat mooi long tot de val uit het parabolisch patroon. Tijdens een parabolische stijging haal je megawinsten uit de sterkste momentum aandelen.
Maar dat is meer swingtraden.
Ik was tijdens de stijging wel al die nieuwkomers aan het verwittigen dat ze niet meer mochten instappen.
Die mensen doen dit voor de lange termijn. Op 3 dagen kan je de winst van 3 maanden kwijt zijn.
Ik wil niet dat de mensen hun geld kwijt zijn.
De beurs is in Amerika al aan een sterk tempo aan het stijgen vanaf 2009. Dit is al 11 jaar aan stuk.
In de geschiedenis is dit dacht ik maar 1 keer geweest. Dit was een bubble.
Na een bubble komt er meestal een recessie. De rentecurve gaat toch alweer die richting uit.
De Beurs steeg altijd hard in de laatste fase, terwijl men ondertussen al met de yieldcurve in het rood stond.
Je zag dus op voorhand dat de daling ooit eens moest komen.