De Beurs vandaag
TIP
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: De Beurs vandaag
Computerexpert gebeld; hij kwam onmiddellijk: helaas kon hij al het rood niet veranderen in groen of zwart!
Zo te horen is alles bij jullie nog normaal?
Ach, zolang we nog kunnen antwoorden zijn wij nog gezond toch? Maar die arme mensen die er niet meer zijn....
Zo te horen is alles bij jullie nog normaal?
Ach, zolang we nog kunnen antwoorden zijn wij nog gezond toch? Maar die arme mensen die er niet meer zijn....
Ongelooflijk. Het dondert en bliksemt bij wijze van spreken nu al uren rond 3045, het 200 dagen gemiddelde van de S&P500.
S&P500 zal eindigen onder 3000, de magische grens.
SP500 2978.48 −137.91 (4.43%)
Niemand wil risico houden na de bel en dumpt zijn dagposities. Dit ziet er echt wel uit als zo'n gebeurtenis die we maar enkele keren in ons leven meemaken. Voor mij alleszins de eerste echte correctie die ik als belegger meemaak.
Stay the course.
De S&P 500 heeft trouwens nog maar 5 keer een "-10%-in-een-week" meegemaakt sinds WO2;
October 1987
April 2000
September 2001
October 2008
Februari 2020
Niemand wil risico houden na de bel en dumpt zijn dagposities. Dit ziet er echt wel uit als zo'n gebeurtenis die we maar enkele keren in ons leven meemaken. Voor mij alleszins de eerste echte correctie die ik als belegger meemaak.
Stay the course.
De S&P 500 heeft trouwens nog maar 5 keer een "-10%-in-een-week" meegemaakt sinds WO2;
October 1987
April 2000
September 2001
October 2008
Februari 2020
Laatst gewijzigd door anonymous7 op 27 februari 2020, 22:09, 1 keer totaal gewijzigd.
De 200 MA heeft het niet gehouden.
Wat was me dat een gevecht vandaag aan dat 200 MA
Paniek. Het Lijkt op december 2018.
Waarschijnlijk ook terug margin calls naar het einde toe. Velen zaten met geleend geld in aandelen.
Nu vonden ze steun op de gele lijn. De onderkant van het megafoon patroon.
Wat was me dat een gevecht vandaag aan dat 200 MA
Paniek. Het Lijkt op december 2018.
Waarschijnlijk ook terug margin calls naar het einde toe. Velen zaten met geleend geld in aandelen.
Nu vonden ze steun op de gele lijn. De onderkant van het megafoon patroon.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Dan beleg je nog niet zo lang. Ik beleg nog maar sinds 2015 en dit is nu mijn 4de correctie. De vorige was in 2018.
Ook voor mij de eerste grote correctie sinds ik beleg. Mooie kans om te leren.
Toughen up and let it ride!
Toughen up and let it ride!
Iemand enig idee waarom ook goud (en -mijnen) gisteren en vandaag behoorlijk daalden?
Gewoon rustig blijven zou ik zeggen. Het kan goed zijn dat volgende week alles weer groen kleurt. Of niet, dat kan ook.
Misschien kan ik van de gelegenheid gebruik maken om nog eens een lans te breken voor waardebeleggen op basis van een degelijke financiële analyse en dito waardebepaling van een aandeel. Je steekt er wat tijd in om het te leren maar je weet wat je koopt en het geeft heel veel gemoedsrust in donkerrode beursdagen.
De vier pijlers van Warren Buffett zijn een goed beginpunt, ook al zijn er slechts 3 echt bruikbaar voor ons gewone stervelingen en ga je later meer dan waarschijnlijk een eigen invulling geven aan die pijlers.
Misschien kan ik van de gelegenheid gebruik maken om nog eens een lans te breken voor waardebeleggen op basis van een degelijke financiële analyse en dito waardebepaling van een aandeel. Je steekt er wat tijd in om het te leren maar je weet wat je koopt en het geeft heel veel gemoedsrust in donkerrode beursdagen.
De vier pijlers van Warren Buffett zijn een goed beginpunt, ook al zijn er slechts 3 echt bruikbaar voor ons gewone stervelingen en ga je later meer dan waarschijnlijk een eigen invulling geven aan die pijlers.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Waardebepaling ??
Vorige week was Barco een topaandeel en noteerde €247 en verhoogde KBC het koersdoel van €240 naar €265.(koersdoelen zijn larie dat weten we wel)
Maar Barco blijft een topaandeel en zal dat vandaag ook nog wel zijn maar wat is de waarde vandaag nog met de impact die China erop zal hebben ?
We zitten vandaag nog aan een koers van €200 oftewel 19% lager.
Idem Nvidia, lange tijd niet omlaag te krijgen en vorige week een koers van 315 usd, vandaag staan we op 253 usd of 20% lager.
Probeer hier eens een reële waarde op te plakken.
Vorige week was Barco een topaandeel en noteerde €247 en verhoogde KBC het koersdoel van €240 naar €265.(koersdoelen zijn larie dat weten we wel)
Maar Barco blijft een topaandeel en zal dat vandaag ook nog wel zijn maar wat is de waarde vandaag nog met de impact die China erop zal hebben ?
Idem Nvidia, lange tijd niet omlaag te krijgen en vorige week een koers van 315 usd, vandaag staan we op 253 usd of 20% lager.
Persoonlijk gokje:karine schreef: ↑27 februari 2020, 23:46 Waardebepaling ??
Barco naar 100€
NVIDIA naar 150$
Laat ons hopen. Dan kunnen we all-in gaanTrX schreef: ↑27 februari 2020, 23:51Persoonlijk gokje:karine schreef: ↑27 februari 2020, 23:46 Waardebepaling ??
Barco naar 100€
NVIDIA naar 150$
Het gaat altijd maar harder en harder naar beneden. De paniek is niet meer te stoppen. Tot nu toe heb ik altijd nog met mondjesmaat bijgekocht om te profiteren van de dip maar nu zal ik toch maar even van de zijlijn blijven toekijken.