De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Mensen die zeiden dat Goud en de beurs ging dalen zijn paar weken geleden uitgemaakt voor trol en gebanned van het forum zo ik mij herinner. Dat steekt er iemand een vinger uit naar de beginnende beleggers en dan maken de internetbullies inclusief moderators die vorm van communicatie kapot.
Ik meen dat jij paar weken geleden die persoon ook troll noemde Yaris. Spijt?
En waar zit die Paul nu die vol trots samenzweerde met de mods en een die account gebanned kreeg?
Ik herinner me zelfs dat een meer maanden geleden dat er iemad sprak over een goud stijging en dat die toen ook uitgelachen en weggefloten werd.
Maar goed wellicht profiteren enkelen van dat advies, het frapante daaraan is dat sommige niet begrijpen dat er meer te spitten valt en jullie liever leiderschap bannen. Maar die vogel is nog lang niet geschoten hoor. Enkel de winsten. Maar vertel de groentjes maar gerust nee blijf zitten terwijl jullie de winsten pakken en de communicatievere de mond snoeren. De finianciele sector is niet anders dan politiek. Graaien graaien graaien.
Ik meen dat jij paar weken geleden die persoon ook troll noemde Yaris. Spijt?
En waar zit die Paul nu die vol trots samenzweerde met de mods en een die account gebanned kreeg?
Ik herinner me zelfs dat een meer maanden geleden dat er iemad sprak over een goud stijging en dat die toen ook uitgelachen en weggefloten werd.
Maar goed wellicht profiteren enkelen van dat advies, het frapante daaraan is dat sommige niet begrijpen dat er meer te spitten valt en jullie liever leiderschap bannen. Maar die vogel is nog lang niet geschoten hoor. Enkel de winsten. Maar vertel de groentjes maar gerust nee blijf zitten terwijl jullie de winsten pakken en de communicatievere de mond snoeren. De finianciele sector is niet anders dan politiek. Graaien graaien graaien.
Laatst gewijzigd door KendrickR op 28 februari 2020, 07:31, 1 keer totaal gewijzigd.
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
De Tijd schrijft het 28/02/2020: "Het is weer van dat.". Mijn klamme handen van gisteren komen tot rust. De lichte paniek is veranderd in gelatenheid. Vandaag gaan we weer naar een dikke -4% wellicht. Rien à faire.
Een kleine reminder voor mezelf: al die aankopen van de voorbije twee jaar (groene bolletjes), waarbij je zo goed en zo kwaad als het kon de markt probeerde te timen, maken achteraf gezien niet veel meer uit… We gaan eronderdoor! Gelukkig nog 15% cash op de zijlijn.
Een kleine reminder voor mezelf: al die aankopen van de voorbije twee jaar (groene bolletjes), waarbij je zo goed en zo kwaad als het kon de markt probeerde te timen, maken achteraf gezien niet veel meer uit… We gaan eronderdoor! Gelukkig nog 15% cash op de zijlijn.
Je herinnert je het slechtKendrickR schreef: ↑28 februari 2020, 07:25 Mensen die zeiden dat Goud en de beurs ging dalen zijn paar weken geleden uitgemaakt voor trol en gebanned van het forum zo ik mij herinner. Dat steekt er iemand een vinger uit naar de beginnende beleggers en dan maken de internetbullies inclusief moderators die vorm van communicatie kapot.
Alweer een paar glaasjes op bij het ontbijt?
Goed mogelijk dat de beurzen in het eerste kwartaal van 2020 de recordwinst van 2019 helemaal kwijtspelen.
De futures in Europa staan meer dan 4% in het rood.
Ik lig er niet wakker van. Wat ik heb hou ik. Ik heb genoeg cash klaarliggen om in te zetten zodra de paniek voorbij is.
Ik denk het niet. En volgens mijn logbook heb jij dat glaasje cava op bij het ontbijt. Vergeet maar niet hoe je dat betaald hebt gekregen. KoiboiNTO schreef: ↑28 februari 2020, 07:38Je herinnert je het slechtKendrickR schreef: ↑28 februari 2020, 07:25 Mensen die zeiden dat Goud en de beurs ging dalen zijn paar weken geleden uitgemaakt voor trol en gebanned van het forum zo ik mij herinner. Dat steekt er iemand een vinger uit naar de beginnende beleggers en dan maken de internetbullies inclusief moderators die vorm van communicatie kapot.
Alweer een paar glaasjes op bij het ontbijt?
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Het is verstandig om momenteel aan de zijlijn te staan. Een oom van me heeft gans zijn loopbaan op de Brusselse beurs gewerkt (is nu op pensioen). Hij gaf me gisteren nog de raad te wachten met aandelen kopen tot er ernstige signalen zijn dat het ergste achter de rug is wat het virus betreft. En van dan onmiddellijk te kopen, zelfs als zou het coronavirus tot een recessie (kunnen) leiden.
Lijkt me nu niet het moment om van strategie te veranderen yaris. Het is op zo’n momenten dat men net moet blijven bijkopen. Daarom of voorhand vaste kooppunten vastleggen is nooit slecht zodat je emoties uitschakeld.
Portefeuille: IWDA, cash
Deze week 10% totaal rendement behaald door Amerikaanse biotech aandelen op te kopen en te verkopen 1 of 2 dagen later.
Puur gokken, zeker, maar ook zeer winstgevend geweest en heeft mijn verlies volledig gecompenseerd.
Puur gokken, zeker, maar ook zeer winstgevend geweest en heeft mijn verlies volledig gecompenseerd.
Ik zit nog altijd in koopmodus, aan de limieten die ik lang geleden en over de jaren heen voor mezelf bepaald heb. Alle dagen gaat er wel eentje af, maar de lijst is voorlopig nog zeer lang. Ik en anderen hebben hier meermaals beweerd dat de beurs ziekelijk duur genoteerd stond (nog steeds staat) en dat dit niet kon blijven duren, iedere keer kwam dan iemand op de proppen met een grafiekje en wat lijnen om aan te tonen dat de beurs altijd stijgt.
Je bent met geld bezig, je eigen zuurverdiende centen, die kan je niet zomaar flierefluitend beleggen in bepaalde producten omdat iedereen daarin lijkt te beleggen en de 'experten' een aantal, laat ons duidelijk zijn, onjuistheden beweren. Dan kan je je geld beter in snelle auto's, vrouwen en drank steken. Daar heb je dan veel meer aan en geen knagend gemoed wanneer de markt doet wat het moet doen op een bepaald moment.
Als je succesvol wil beleggen moet je leren begrijpen waar je geld in wil stoppen, je moet leren er een 'waarde' op te plakken die voor jezelf, met alle factoren rekening houdend, redelijk is. En, je moet je vooral realiseren dat dit een heel vuil spel is waar de regels gemaakt en veranderd worden door zeer grote jongens zonder scrupules, dat jaarverslagen vol met leugens staan en dat niemand de bak indraait voor die oplichting.
Als je dit allemaal voor ogen houdt, heb je jezelf redelijk ingedekt en kan je enkel nog filosofisch je verlies accepteren wanneer dat onvermijdelijk toch eens (maar dan zelden) voorvalt.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Wauw, IWDA opent op 52€. Tgaat rap.
Veel sterkte en succes iedereen.
Veel sterkte en succes iedereen.
Blijft toch een mooi voorbeeld en indrukwekkend hoe sterk de beurzen kunnen overdrijven.
Vandaag een topper als Barco te koop aan €190 en SAP aan €110.
Dit zijn of worden toch unieke kansen om aandelen te kopen voor de langere termijn.
P.S : en pensioensparen niet vergeten natuurlijk.
Vandaag een topper als Barco te koop aan €190 en SAP aan €110.
Dit zijn of worden toch unieke kansen om aandelen te kopen voor de langere termijn.
P.S : en pensioensparen niet vergeten natuurlijk.
Greendean maakt een heel goed standpunt. Aan de andere kant zijn er ook beleggerscooperatieven die het wel goed menen en natuurlijk zelf ook glunderen met de gemaakte winsten. U moet dan echter net wat meer doen dan in de zetel hangen wachten op een procentje. Wie actief belegd en ook actief bedrijven onder de loep neemt en stuurt. Nou die mensen zitten op de grote winst. Ik denk dat ik mijn tijd hier op spaargids wel gezien heb.
Het loopt hier vol met easy targets en promoters. De een heeft al wat correctere informatie dan de andere. Hoe dan ook neemt dat niet weg dat er succesverhalen zijn of net niet.
Als je niet bij het succesverhaal bent dan moet je wachten en dan gaan de winnaars met jouw verlies, zie het als een lening, meer winst boeken dan jij binnen x jaren. Hoe dan ook heb jij winst maar eigenlijk heb je je geld gewoon uitgeleend. Dat is wat de beurs is. Geld uitlenen aan waarden. Je investeer het betere in een nieuwe buffet zoals mijzelf dan te luisteren naar verschillende kanalen op verschillende fora. Maar kijk dan wel uit naar de officialiteit van die persoon. Er zijn al genoeg ponzis geweest en de opzetters hiervan doen dat met de bedrieglijke bedoeling mensen weg te houden van beleggen en worden na hun straf op andere niet bekende manieren beloond.
Het loopt hier vol met easy targets en promoters. De een heeft al wat correctere informatie dan de andere. Hoe dan ook neemt dat niet weg dat er succesverhalen zijn of net niet.
Als je niet bij het succesverhaal bent dan moet je wachten en dan gaan de winnaars met jouw verlies, zie het als een lening, meer winst boeken dan jij binnen x jaren. Hoe dan ook heb jij winst maar eigenlijk heb je je geld gewoon uitgeleend. Dat is wat de beurs is. Geld uitlenen aan waarden. Je investeer het betere in een nieuwe buffet zoals mijzelf dan te luisteren naar verschillende kanalen op verschillende fora. Maar kijk dan wel uit naar de officialiteit van die persoon. Er zijn al genoeg ponzis geweest en de opzetters hiervan doen dat met de bedrieglijke bedoeling mensen weg te houden van beleggen en worden na hun straf op andere niet bekende manieren beloond.
Ik moet toch ook wel opmerken dat mijn mixer portefeuilles nog steeds op 10% winst staan.