De Beurs vandaag
TIP
-
- Full Member
- Contacteer:
Re: De Beurs vandaag
Er is idd geen alternatief.SparSpaar schreef: ↑28 februari 2020, 10:07 Heb nog even de neiging gehad om de helft te verkopen toen zowel de beurs als het goud stegen, wat tegennatuurlijk is, zeker toen Corona er al was.
Wat me tegenhield was de vraag: 'waar plaats je de opbrengst ?'. Als nu ook de banken in moeilijkheden komen, dan ben je alles kwijt.
Nu ja, spijt komt zoals steeds te laat.
Als je vanvoor zit ben je niet bang. Dan verkocht je.
Als het geld bij de banken terecht komt kan dat beteken dat de leningen nog naar beneden gaan. Sterk naar beneden. Dan kan er misschien veel geld gepompt worden in het milieu omdat geld lenen dan geld opbrengt.
We verkondingen het al maanden - TINA.
Hier op het werk hoor ik meer en meer collega's praten over instappen in beursfondsen.
Aannemende dat dit een wereldwijd gegeven is - vele kleine beleggers die instappen omdat er geen alternatief is.
Is het niet mogelijk dat deze crash extra versterkt wordt door een "long squeeze", waarbij vele kleine beleggers nu verkopen om hun verliezen te beperken? We hebben al lang geen correctie gezien die zo snel ging. Mogelijks beginnen er velen te panikeren?
Mijn plan schrijft alvast voor om dinsdag bij te kopen - hopelijk zet de tendens zich verder en gaat er tegen dan nog een procent of 5-6 af.
Hier op het werk hoor ik meer en meer collega's praten over instappen in beursfondsen.
Aannemende dat dit een wereldwijd gegeven is - vele kleine beleggers die instappen omdat er geen alternatief is.
Is het niet mogelijk dat deze crash extra versterkt wordt door een "long squeeze", waarbij vele kleine beleggers nu verkopen om hun verliezen te beperken? We hebben al lang geen correctie gezien die zo snel ging. Mogelijks beginnen er velen te panikeren?
Mijn plan schrijft alvast voor om dinsdag bij te kopen - hopelijk zet de tendens zich verder en gaat er tegen dan nog een procent of 5-6 af.
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Laatste update: 1/1/2024
Beursduivel verwoordt het treffend: "Het bloedt loopt door de straten. Wat nu?"
Proficiat ! Om 5 uur opstaan voor de beurs ? Alleszins betere vertoning dan die melige TV-reeksen.
ivm paniek: nu is de wereld nog in vrede, maar wat als er in het MO een echte oorlog losbarst ? Het wordt dan Rusland >< VS (zgn proxy oorlog).
So sick
Verliezen van meer dan 5% in Europa.
Ik had mezelf voorgenomen om niet proberen de markt te timen en me aan mijn plan te houden om vanaf volgend jaar te beginnen beleggen in ETFs, maar mijn god. Ik ga toch al een account openen bij een broker en dit weekend mijn shortlist ETFs bekijken en eens de knoop doorhakken...
Mijn beste gok is dat de grootste vraag naar goud komt van Chinese consumenten.
En die hebben iets anders te doen dan juwelen kopen.
Die kan je enkel gemist hebben als je op tijd verkocht had! Voor diegenen die het laatste half jaar en wat langer aan de zijlijn stonden, hebben in het ander geval niets gemist.
Toch wel want tot begin februari zijn de beurzen altijd blijven stijgen.
Wereldwijd verliezen de beurzen. Blijkbaar wordt er weggevlucht in de veilige staatsobligaties zoals deze van Duitsland. Dit jaagt de rente verder naar beneden.
Dat is geen goed nieuws voor defensieve obligatiebeleggers die veel cash hebben omdat ze al jaren op zoek zijn naar reëel rendement ( = hoger rendement dan inflatie). Meer cash aanhouden dan gedekt door de depositiegarantie ( 100.000,- € per titularis, per bank) is ook niet veilig.
Dat is geen goed nieuws voor defensieve obligatiebeleggers die veel cash hebben omdat ze al jaren op zoek zijn naar reëel rendement ( = hoger rendement dan inflatie). Meer cash aanhouden dan gedekt door de depositiegarantie ( 100.000,- € per titularis, per bank) is ook niet veilig.