De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Als je deze "info" als waarheid ervaart, verklapt dat heel wat over je beurservaring. Je bekent dat je nog een groentje bent. Geen schande evenwel, maar bekijk je portefeuille eens. Waar scoor je minder dan 200 procent gedurende de laatste tien jaar, betreffende individuele aandelen? Aha, blij dat je realiteitszin er plots terug is. Je bent het toonbeeld van de gemiddelde belegger. Emoties treffen je, omdat je "te kort op de bal speelt".
En ja, deze markt biedt een uitstekende gelegenheid voor jonge beleggers om geruisloos en met een gerust gemoed in te stappen, voor de langere termijn. In kwaliteit weliswaar!
Succes, Yaris, en wees niet zo onder de indruk....
Gaan de eerste verkopers met cash het weekend in, of wordt er terug ingestapt?
Herinnert iemand zich de Italiaanse begrotingsproblematiek eind 2018 nog? Dat was toen één van de triggers tijdens die daling. De situatie werd ontmijnd, maar is verre van opgelost. Doe daar nog eens een slabbakend toerisme, sluitende fabrieken en onvoorziene overheidsuitgaven bij. Nee? Niemand?
Blij dat ik begin deze week nog een rits posities, vele met beperkt verlies trouwens, heb verkocht. Ik kijk het voorlopig nog wel even aan. Er moet veel lucht uit de ballon nu.
Blij dat ik begin deze week nog een rits posities, vele met beperkt verlies trouwens, heb verkocht. Ik kijk het voorlopig nog wel even aan. Er moet veel lucht uit de ballon nu.
Eerlijk gezegd, ik denk dat je tot in de zomer op je handen mag zitten. Impulsiviteit is op dit moment een zeer slechte eigenschap.
Herhaal de vraag van een lid: 'waarom zakt het goud ?'
Beursgoeroe Paul D'Hoore in HLN: 'Die onrust weegt op de beurs, en we zijn nog niet bij een ‘sell-off’, het paniekmoment waarop aandelen massaal verkocht worden. Dat moment kan snel komen '
Dit is eigenlijk te verwachten: heel wat investeerders beleggen in één globale ETF zoals IWDA.
Het is dan ook super eenvoudig (en goedkoop) om op de 'verkoop alles' knop te drukken.
Bij de vorige crashes heb ik de goudmijnen ook fors zien dalen, vanaf dat er paniek kwam.
Bij paniek wordt alles wat risico is verkocht en goud is ook risico.
Alle korte termijn oscillatoren, call put ratio enz. staan allemaal fors oververkocht.
Maar vele mensen tegelijk in paniek zijn tot alles in staat, de algo's die dan reageren op de gebroken steunen en dan de margin calls.
Vergeet niet dat de tussentijdse stijgingen in een dalende markt ook altijd hevig zijn omdat de shorts hun winsten eens moeten coveren. Je zou gedacht hebben dat dit gisteren aan het 200 MA ging gebeuren, maar met paniek weet je het nooit. Gisteren was er dus maar intraday een dead cat bounce rond het 200MA vanaf na de opening tot na enkele uren, dan nog veel forser naar beneden.
China wordt nog meer gedomineerd door het Coronavirus dan bij ons en toch is hun A beurs al beginnen stijgen vanaf 3 februari.
Zie grafiek van de China A ETF CNYA
Daarmee wil ik nog eens aantonen dat die parabolische stijging in Amerika te erg was en het coronavirus alleen bepaalde sectoren en bepaalde bedrijven hun winst gaat aantasten.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Newbie
- Contacteer:
goud risico lees ik hier??
das net het veiligste, tenzij goud op papier via etf.
beste is nu 50% van je aandelen verkopen en fysiek goud kopen. of vastgoed of bouwgrond. zolang je het maar in bezit hebt. al de rest is papier en te herleiden tot 0 als je pech hebt en het complete misloopt met het financieel system :-)
das net het veiligste, tenzij goud op papier via etf.
beste is nu 50% van je aandelen verkopen en fysiek goud kopen. of vastgoed of bouwgrond. zolang je het maar in bezit hebt. al de rest is papier en te herleiden tot 0 als je pech hebt en het complete misloopt met het financieel system :-)
@Dirk2
Bedankt voor je deskundige uitleg maar heb twee vraagjes:
- goud: kan je ons verwittigen wanneer het terug gaat stijgen ?
- beurs: idem
(heb onvoldoende kennis van TA om dat zelf te kunnen)
Bedankt voor je deskundige uitleg maar heb twee vraagjes:
- goud: kan je ons verwittigen wanneer het terug gaat stijgen ?
- beurs: idem
(heb onvoldoende kennis van TA om dat zelf te kunnen)
hihihi, vloek, vloek, shit, shit,
al wie geld verliest heeft er zelf voor gekozen.
al wie geld verliest heeft er zelf voor gekozen.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
Of zijn naief en dan zeggen ze wie geschoren wordt moet blijven stilzitten. Wat een onzin. Iemand gaat aan de haal met je vacht, met je centen en jullie luisteren naar die kwakzalvers.
Je had al paar weken geleden een portie moeten verkopen zoals die die dat nu zeggen gedaan hebben. Nu begint iedereen ze te nijpen en pakken ze de kleine winst die ze nog overhebben. Andere zijn genaaid en moeten er een paar maanden jaar blijven plakken om het goed te maken.
De enige echte macht is aan een georganiseerde leiding gekregen volk. Iets wat velen van elke leeftijd missen.
Je had al paar weken geleden een portie moeten verkopen zoals die die dat nu zeggen gedaan hebben. Nu begint iedereen ze te nijpen en pakken ze de kleine winst die ze nog overhebben. Andere zijn genaaid en moeten er een paar maanden jaar blijven plakken om het goed te maken.
De enige echte macht is aan een georganiseerde leiding gekregen volk. Iets wat velen van elke leeftijd missen.
Laatst gewijzigd door KendrickR op 28 februari 2020, 13:22, 1 keer totaal gewijzigd.
beurzen zijn communicerende vaten, wat de ene wint heeft de ander verloren. Beurzen kunnen namelijk geen geld produceren.
deelname in de winst valt daar natuurlijk niet onder.
deelname in de winst valt daar natuurlijk niet onder.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven