Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Ik doe liever zo weinig mogelijk aan bacterie of virus uitwisseling. Niet enkel met Corona maar altijd.
Op 28 februari (rond middernacht) in Europa
De Europese landen waar 0 tot 5 besmettingen vastgesteld zijn neem ik even niet mee of ik moet elk Europees land gaan vermelden
1. Italie: 890 besmettingen en 21 doden (2,40%)
2. Frankrijk: 59 besmettingen en 2 doden (3,40%)
3. Duitsland: 48 besmettingen en 0 doden (0%)
4. Spanje: 32 besmettingen en 0 doden (0%)
5. Verenigd Koninkrijk: 21 besmettingen en 0 doden (0%)
6. Zweden: 11 besmettingen en 0 doden (0%)
7. Zwitserland: 8 besmettingen en 0 doden (0%)
8. Noorwegen 8 besmettingen en 0 doden (0%)
9. Oostenrijk: 6 besmettingen en 0 doden (0%)
10. Kroatië: 5 besmettingen en 0 doden (0%)
Er zijn momenteel (op 28/2) een goeie 1100 GEKENDE besmettingen in Europa. Het aantal ligt in realiteit veel hoger en is mogelijk zelfs het dubbele!
De Europese landen waar 0 tot 5 besmettingen vastgesteld zijn neem ik even niet mee of ik moet elk Europees land gaan vermelden
1. Italie: 890 besmettingen en 21 doden (2,40%)
2. Frankrijk: 59 besmettingen en 2 doden (3,40%)
3. Duitsland: 48 besmettingen en 0 doden (0%)
4. Spanje: 32 besmettingen en 0 doden (0%)
5. Verenigd Koninkrijk: 21 besmettingen en 0 doden (0%)
6. Zweden: 11 besmettingen en 0 doden (0%)
7. Zwitserland: 8 besmettingen en 0 doden (0%)
8. Noorwegen 8 besmettingen en 0 doden (0%)
9. Oostenrijk: 6 besmettingen en 0 doden (0%)
10. Kroatië: 5 besmettingen en 0 doden (0%)
Er zijn momenteel (op 28/2) een goeie 1100 GEKENDE besmettingen in Europa. Het aantal ligt in realiteit veel hoger en is mogelijk zelfs het dubbele!
De gegevens komen hiervan: https://jamanetwork.com/journals/jama/f ... erm=022420CarpeNoctem schreef: ↑28 februari 2020, 19:06 Niet direct een antwoord op je vraag maar voor wat het waard is:
En voor een recent overzicht van alle gevallen (gestorven, genezen): https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps ... 7b48e9ecf6
Ook een nette infobron. Thnx Maarten.
Ook goede info te vinden hier :
https://www.worldometers.info/coronavirus/
De cijfers, zoals ik ze nu zie
A. Coronavirus Cases:
85,217
B. Deaths:
2,924
C. Recovered:
39,551
Tel B op bij C. Dan kom je aan het aantal mensen waarvan je de uitkomst kent.
Bijna 3000 doden op 42,475 mensen.
Dat is een aantal doden van iets rond de 1/14,5 ofwel ongeveer 7 procent. Ruw gerekend.
Die andere groep die in A vervat zit : daarvan weten we nog niet wat het gaat worden.
Ook die berekeningswijze is niet perfect maar geeft toch een idee.
We moeten nog rekening houden met mensen die aan het herstellen zijn en die er wel door komen.
Ook met de mensen die het niet gaan halen uit die groep A.
Van de actieve gevallen verkeert 18 procent in een ernstige of kritieke toestand.
Ze leren bij uiteraard, als dat geen vals beeld is door te weinig definitief gekende resultaten (?) :
"""In China, the overall CFR was higher in the early stages of the outbreak (17.3% for cases with symptom onset from 1-10 January) and has reduced over time to 0.7% for patients with symptom onset after 1 February. """"
https://www.worldometers.info/coronavir ... port-02-20
Ook zeer interessant IMHO
https://www.worldometers.info/coronavirus/
De cijfers, zoals ik ze nu zie
A. Coronavirus Cases:
85,217
B. Deaths:
2,924
C. Recovered:
39,551
Tel B op bij C. Dan kom je aan het aantal mensen waarvan je de uitkomst kent.
Bijna 3000 doden op 42,475 mensen.
Dat is een aantal doden van iets rond de 1/14,5 ofwel ongeveer 7 procent. Ruw gerekend.
Die andere groep die in A vervat zit : daarvan weten we nog niet wat het gaat worden.
Ook die berekeningswijze is niet perfect maar geeft toch een idee.
We moeten nog rekening houden met mensen die aan het herstellen zijn en die er wel door komen.
Ook met de mensen die het niet gaan halen uit die groep A.
Van de actieve gevallen verkeert 18 procent in een ernstige of kritieke toestand.
Ze leren bij uiteraard, als dat geen vals beeld is door te weinig definitief gekende resultaten (?) :
"""In China, the overall CFR was higher in the early stages of the outbreak (17.3% for cases with symptom onset from 1-10 January) and has reduced over time to 0.7% for patients with symptom onset after 1 February. """"
https://www.worldometers.info/coronavir ... port-02-20
Ook zeer interessant IMHO
Ik zou het ook interessant vinden hoe lang het duurt vooraleer iemand "recovered" ... als dit twee weken, drie weken, vier weken is (als je ziet dat maar een kleine helft terug gezond verklaard is een dikke twee maand na het begin van de uitbraak wijst dit toch op een lange termijn) ... dan zal dit bij een massale uitbraak wereldwijd een enorme invloed hebben op het maatschappelijk en economisch gebeuren.
38 procent van Amerikanen mijdt Corona-bier
Door de uitbraak van het coronavirus heeft een deel van de Amerikanen zich ook afgekeerd van het gelijknamige bier, het Mexicaanse Corona in handen van AB InBev. Uit een rondvraag van 5W Public Relations blijkt dat 38 procent van de Amerikanen verklaarde 'onder geen beding' dit bier nog te zullen kopen.
Veertien procent van de respondenten die regelmatig het bier consumeren, zegt het nu niet in publiek te zullen bestellen. Zestien procent verklaarde zelfs niet zeker te zijn of er een band was tussen het bier en het virus. 'Dit is een ramp voor het merk', meent Ronn Torossian van 5WPR. 'wie wil nu gelinkt worden aan een virus dat mensen doodt?'.
Een online spotje waarbij een aantal blikjes Corona aanspoelen met de boodschap "binnenkort aan land", kreeg dan weer kritiek wegens 'smakeloos'.
Je zou je afvragen hoe Trump president van de VS is kunnen worden, het antwoord kan je uit de tekst hierboven afleiden
Door de uitbraak van het coronavirus heeft een deel van de Amerikanen zich ook afgekeerd van het gelijknamige bier, het Mexicaanse Corona in handen van AB InBev. Uit een rondvraag van 5W Public Relations blijkt dat 38 procent van de Amerikanen verklaarde 'onder geen beding' dit bier nog te zullen kopen.
Veertien procent van de respondenten die regelmatig het bier consumeren, zegt het nu niet in publiek te zullen bestellen. Zestien procent verklaarde zelfs niet zeker te zijn of er een band was tussen het bier en het virus. 'Dit is een ramp voor het merk', meent Ronn Torossian van 5WPR. 'wie wil nu gelinkt worden aan een virus dat mensen doodt?'.
Een online spotje waarbij een aantal blikjes Corona aanspoelen met de boodschap "binnenkort aan land", kreeg dan weer kritiek wegens 'smakeloos'.
Je zou je afvragen hoe Trump president van de VS is kunnen worden, het antwoord kan je uit de tekst hierboven afleiden
Fake news. Gretig en klakkeloos overgenomen door fake news websites, en helaas ook door zogenaamde professionele, serieuze media, die niet eens de moeite nemen om bronnen te checken.geebee schreef: ↑29 februari 2020, 10:39 38 procent van Amerikanen mijdt Corona-bier
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Inderdaad, in vergelijking met die superintelligente Vlamingen die nooit zomaar Fake News overnemen slaan ze maar een mal figuur
Would 38 Percent of Americans Not Buy Corona Beer over Coronavirus Fears?
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
geebee schreef: ↑29 februari 2020, 10:10
Ik zou het ook interessant vinden hoe lang het duurt vooraleer iemand "recovered" ... als dit twee weken, drie weken, vier weken is (als je ziet dat maar een kleine helft terug gezond verklaard is een dikke twee maand na het begin van de uitbraak wijst dit toch op een lange termijn) ... dan zal dit bij een massale uitbraak wereldwijd een enorme invloed hebben op het maatschappelijk en economisch gebeuren.
Zie mijn laatste links en de links in die info.. Daar kan je het meeste vinden.
Als er nu 80.000 mensen besmet zijn kan er nog maar een klein deel genezen zijn.
Als voorbeeld neem ik Italie : Een week geleden waren er 3 besmettingen en nu, een week later, rond de 1000 ?
We zijn nog niet ver genoeg om te weten hoelang iemand nodig heeft om te herstellen.
Herstel treedt op na 2 tot 4 weken. iemand zonder symptomen wordt sneller genezen verklaard dan iemand die naar ICU gaat.
Bij ouderen die overleden was dat soms binnen de week. Bij anderen duurde het gemiddeld langer.
Ik verwijs nog naar deze tekst :
""""Days from first symptom to death
The Wang et al. February 7 study published on JAMA found that the median time from first symptom to dyspnea was 5.0 days, to hospital admission was 7.0 days, and to ARDS was 8.0 days.[9]
Previously. the China National Health Commission reported the details of the first 17 deaths up to 24 pm 22 Jan 2020. A study of these cases found that the median days from first symptom to death were 14 (range 6-41) days, and tended to be shorter among people of 70 year old or above (11.5 [range 6-19] days) than those with ages below 70 year old (20 [range 10-41] days.["""""
Zouden er hier nog veel verlichte geesten stellen dat het een kleinigheid is en dat het over een paar dagen wel overwaait ?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Staat op site van knack.be of was het nieuwsblad.be ... ik heb het inderdaad klakkeloos overgenomen omdat ik denk (dacht ?) dat die tenminste hun bronnen checken ... indien het wel degelijk fake news is (alhoewel met Amerikanen zou ik toch wel mijn twijfels hebben) dan heb ik me laten vangen ... gelukkig zijn er nog de spaargidsers die zich nog nooit hebben laten vangen aan zoiets die me er op wijzen, waarvoor dankNTO schreef: ↑29 februari 2020, 10:45Fake news. Gretig en klakkeloos overgenomen door fake news websites, en helaas ook door zogenaamde professionele, serieuze media, die niet eens de moeite nemen om bronnen te checken.geebee schreef: ↑29 februari 2020, 10:39 38 procent van Amerikanen mijdt Corona-bier
Toen SparSpaar hier een week of 3 geleden kwam rondtoeteren dat een Aziatische premier gezegd had dat je koeienpis moest drinken tegen het Corona-virus gingen direct een hoop mensen mee in die onzin.
Het kostte me minder dan een minuut om te achterhalen dat het fake news tegelijk, in een geco-ordineerde actie van tientallen extreemrechtse, racistische websites gelanceerd was.
SparSpaar doet al zijn uiterste best om hier ook een fake news website van te maken. We moeten hem hierbij niet helpen.
Het kostte me minder dan een minuut om te achterhalen dat het fake news tegelijk, in een geco-ordineerde actie van tientallen extreemrechtse, racistische websites gelanceerd was.
SparSpaar doet al zijn uiterste best om hier ook een fake news website van te maken. We moeten hem hierbij niet helpen.
Laatst gewijzigd door NTO op 29 februari 2020, 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.
dubbel