Wat is uw YTD?
TIP
-
- Newbie
- Contacteer:
Re: Wat is uw YTD?
Bedankt voor de info. Had de code teruggevonden op binckbank maar inderdaad, toen ik een order wou plaatsen weigerde hij. Iemand een idee hoe je dan in rhodium kan beleggen?
Totaal nutteloos, maar hier zijn de cijfers....
YTD: 3,35%
YTY: 29,18%
Sinds start jaarlijks 14,41%
• Chips namen deze maand gas terug
• Gezondheid is opnieuw onzeker door de Democraten
• Eten met water of melk blijft iedereen
• Sommige spelen nu graag op de beurs
• De laatste week waren velen in paniek, maar nuts (groen), en zeker cloud - software bleven vol de kar trekken
• De laatste week waren velen in paniek, maar nuts (groen), en zeker cloud - software bleven vol de kar trekken
Warren Buffet: "Rule No. 1: Never lose money. Rule No. 2: Never forget rule No. 1. "
jonie schreef: ↑1 februari 2020, 10:25 Totaal nutteloos, maar hier zijn de cijfers....
Helemaal niet nutteloos, integendeel. Je toont waar het om draait! Hulde!
-
- Full Member
- Contacteer:
Mooie returns, zelf sinds 2016 op 250% en nu sinds begin dit jaar 10% maar niet door aandelen maar door grondstoffen.
Return portefeuille edelmetalen sinds 2016: 450%
Buy and Hold, is zowat 85% van de waarde van de portefeuille, in “echt” defensieve aandelen (of toch defensief in hun sector)
Hoe saaier hoe beter dus, weerspiegeld zich meestal ook aan de (heel) lage Beta factor, maar wel met hoge Alpha (en dividend – transactie kosten = +/- 0)
In 2018 iedereen die duidelijk, door zijn steunpunt zakte, buiten gegooid (zelfs aandelen met winst)….en bijgekocht of nieuw, wie niet zakte of heel weinig...dus nogal wat aandelen of gelijkaardige, die ik al had in 2012-2016
Is natuurlijk geen garantie voor de toekomst.... maar verlies dat er niet is, moet je ook niet inhalen...dan is een kleine stijging voldoende... (WB)
Warren Buffet: "Rule No. 1: Never lose money. Rule No. 2: Never forget rule No. 1. "
De cijfers van de blaren beurs
YTD: -1.58%
YTY: 19.51%
Sinds 2012: 12,26% (Ann)
Bij de nieuw- of bijkoop van de laatste maanden, hebben Stryker, Verbund, ICE, Cisco, enkele centimeters water in de kelder.
Elia, Nextera, Orsted, Microsoft, Sofina en ook, Euronext, Nel, GN Store Nord, gingen YTD hoger.
In de US persten de chips sector en Microsoft, Honeywell, Mastercard er gisterenavond nog een rally uit, hoopvol voor maandag…
YTD: -1.58%
YTY: 19.51%
Sinds 2012: 12,26% (Ann)
Bij de nieuw- of bijkoop van de laatste maanden, hebben Stryker, Verbund, ICE, Cisco, enkele centimeters water in de kelder.
Elia, Nextera, Orsted, Microsoft, Sofina en ook, Euronext, Nel, GN Store Nord, gingen YTD hoger.
In de US persten de chips sector en Microsoft, Honeywell, Mastercard er gisterenavond nog een rally uit, hoopvol voor maandag…
Mijn YTD is +16.44% (waarvan 13.51% in februari)
Dit vooral door op het juiste moment te herbalanceren via verkopen net voor en tijdens de eerste dag van de daling en enkele goed geplaatste gokjes (biotech + 2x short inverse etf op de s&p500) tijdens de voorbije week.
Dit vooral door op het juiste moment te herbalanceren via verkopen net voor en tijdens de eerste dag van de daling en enkele goed geplaatste gokjes (biotech + 2x short inverse etf op de s&p500) tijdens de voorbije week.
Moet dit nu echt Beewee?Beewee schreef: ↑29 februari 2020, 11:53 Mijn YTD is +16.44% (waarvan 13.51% in februari)
Ten eerste heb je dit al meermaals verkondigd in andere topics, ten tweede is het nogal slechte ethiek om uw winstgevend rendement te komen verkondigen in het weekend van de week van de ergste crash die deze generatie heeft meegemaakt.
Hopelijk krijg je aambeien man! En ik wed dat je met een paar duizend euro bezig bent ook. Geniet van uw 200€ winst
YTD: -8%
Sinds start in mei 2015: 7,2% CAGR
Sinds start in mei 2015: 7,2% CAGR
Mag ik dan niet de keerzijde laten zien? Moeten we allemaal wenen om verlies? Oh wee degenen die winst maken. Het moet niet altijd een gehuil en doemdenkerij zijn.Lerre schreef: ↑29 februari 2020, 12:08
Moet dit nu echt Beewee?
Ten eerste heb je dit al meermaals verkondigd in andere topics, ten tweede is het nogal slechte ethiek om uw winstgevend rendement te komen verkondigen in het weekend van de week van de ergste crash die deze generatie heeft meegemaakt.
Hopelijk krijg je aambeien man! En ik wed dat je met een paar duizend euro bezig bent ook. Geniet van uw 200€ winst
Ik ga me zeker niet verstoppen omdat ik geen verlies heb gemaakt, en zeker niet schamen.
Gecondoleerd met je verlies trouwens.
-2,63% YTD
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
YTD beleggingen: -6,46%
YTD beleggingen + cash/bonds: -4,17%
YTD beleggingen + cash/bonds: -4,17%
Hier de YTD van een selectie van beleggingsfondsen, ETF's, etc.:
https://www.vanwent.nl/Info/Morningstar.html
De lijst is echter gesorteerd op 3-jaars rendementen...
https://www.vanwent.nl/Info/Morningstar.html
De lijst is echter gesorteerd op 3-jaars rendementen...
Hier zijn de resultaten van een paar portefeuilles:
Alle resultaten volgens Morningstar "Lange Termijn" tab.
(*) Voor sommige fondsen gebaseerd op de stand van donderdagavond 27/02. Niet alle fondsen hebben hun stand van vrijdagavond al gepubliceerd. Als ze dit doen gaat hier waarschijnlijk nog 1 a 2% af. Alle andere resulaten zijn van 28/02
(**) waarschijnlijk is de portefeuille nu veel dichter bij 55/45 - deze zondag bekijk ik of/hoe ik maandag moet herbalanceren
Code: Selecteer alles
YTD | -6M | -1Y | -3Y |
-7,7 | 0,1 | 7,1 | 5,7 | MSCI world - grootste 1600 aandelen ontwikkelde markten - 75% van de vrije mark (bvb SWRD, IWDA)
-8,6 | 0,4 | 5,7 | 5,8 | Mijn portefeuille van aandelen: World all cap + een paar extra's
-4,7*| 0,1*| 6,4*| 2,4 | Flexer van aktieve fondsen (~45% aandelen, ~41% obligaties, 8% cash, 4% andere)
-4,5 | 0.2 | 4,9 | 4,2 | mijn volledige portefeuille ( doel** : 60% aandelen - 40% stabiele beleggingen)
-3,6 |-0,3 | 6,7 | 4,1 | Passieve 50/50 portefeuille (IWDA/IEAG)
-3,1*| 0,1*| 3,1*| 0,5 | Mixer van aktieve fondsen (~45% aandelen, ~45% obligaties, 8% cash, 5% andere)
2,0 |-0.8 | 7,1 | 3,0 | Barclays Euro Aggregate bonds (bvb IEAG)
1,8 |-1,0 | 7,0 | 2,4 | Mijn obligatie(fondsen) portefeuille
(*) Voor sommige fondsen gebaseerd op de stand van donderdagavond 27/02. Niet alle fondsen hebben hun stand van vrijdagavond al gepubliceerd. Als ze dit doen gaat hier waarschijnlijk nog 1 a 2% af. Alle andere resulaten zijn van 28/02
(**) waarschijnlijk is de portefeuille nu veel dichter bij 55/45 - deze zondag bekijk ik of/hoe ik maandag moet herbalanceren
Laatst gewijzigd door B7H4long op 1 maart 2020, 13:02, 2 keer totaal gewijzigd.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.