Koopwaardige aandelen
TIP
Re: Koopwaardige aandelen
Waarom Total en niet Shell en waarom onder de 36?
Ik heb op zich geen probleem met olie - eerder met de manier waarop sommigen besluiten dat iets koopwaardig is.
Heb al wat Total. Hadden recent goede resultaten. Stevige groep, gediversifieerd. Goed dividend record. 36 kan ook 38 worden. Nog beetje aanzien hoe de beurzen evolueren. Maar ik wacht hier niet te lang meer mee.
Portefeuille:
EBR: AED - ABI - GBLB - BEKB - TINC - EVS - DIE
AMS: NN - UNA
NYSE: ASG - JNJ - USB - CNI- BABA - O - V - GDV-H
EPA: SAN - TTE
LON: BNKR - CTY - CSN - TRY
BME: IBE
NASDAQ: TROW
TSE: BIPC
STO: CAST - XACTHDIV
XOSL:EQNR
EBR: AED - ABI - GBLB - BEKB - TINC - EVS - DIE
AMS: NN - UNA
NYSE: ASG - JNJ - USB - CNI- BABA - O - V - GDV-H
EPA: SAN - TTE
LON: BNKR - CTY - CSN - TRY
BME: IBE
NASDAQ: TROW
TSE: BIPC
STO: CAST - XACTHDIV
XOSL:EQNR
Heb ook interesse om Shell of Total te kopen eens het sentiment terug wat positiever wordt.
Welke geniet jullie voorkeur?
Welke geniet jullie voorkeur?
Zelf gaat mijn voorkeur op het eerst zicht uit naar Shell. Vooral dan de B-versie gezien deze de britse taxatie volgen ( enkel belgische RV van toepassing).
Mvg,
Geblin
Mvg,
Geblin
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Mijn lijst koopwaardige aandelen op vandaag is zéér lang: 0, nada
Mijn koplopers als de Corona waanzin eindigt: Galapagos en VGP.
Beiden doen het zéér goed maar worden door de hysterie mee het bloedbad ingezogen.
Waarom zou ik nu ook maar iets kopen met een quasi zekerheid dat het de volgende dag met dik verlies staat ?
Ik sta nu liever efkes aan de zijkant te kijken naar de huidige bloedrode waterval.
Mijn koplopers als de Corona waanzin eindigt: Galapagos en VGP.
Beiden doen het zéér goed maar worden door de hysterie mee het bloedbad ingezogen.
Waarom zou ik nu ook maar iets kopen met een quasi zekerheid dat het de volgende dag met dik verlies staat ?
Ik sta nu liever efkes aan de zijkant te kijken naar de huidige bloedrode waterval.
Alfen houdt redelijk goed stand.
Komende weken wat proberen te profiteren van koerssprong en bij Novacyt, Intrasense & Euromedis om de opgelopen schade te compenseren. Lijkt me wel een pleister op een gebroken been.
Net een analyse gemaakt van de opgelopen schade. Maandag 16 verkooporders klaarstaan. Eerder van de week wat geprobeerd, tevergeefs lijkt me. Even de daling aanzien met voornamelijk cash aan de zijlijn.
Komende weken wat proberen te profiteren van koerssprong en bij Novacyt, Intrasense & Euromedis om de opgelopen schade te compenseren. Lijkt me wel een pleister op een gebroken been.
Net een analyse gemaakt van de opgelopen schade. Maandag 16 verkooporders klaarstaan. Eerder van de week wat geprobeerd, tevergeefs lijkt me. Even de daling aanzien met voornamelijk cash aan de zijlijn.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:
Zou Sioen geen extra bestelling mondmaskers krijgen?
"Volgens De Block hebben de ziekenhuizen in ons land nog een strategische voorraad, maar houdt die het nog maar enkele weken. 'Wachten is geen optie.' De regeringen bekijken met de textielsector wat mogelijk is om op korte termijn maskers te produceren voor de Belgische markt. "
"Volgens De Block hebben de ziekenhuizen in ons land nog een strategische voorraad, maar houdt die het nog maar enkele weken. 'Wachten is geen optie.' De regeringen bekijken met de textielsector wat mogelijk is om op korte termijn maskers te produceren voor de Belgische markt. "
Sioen kan goed nieuws gebruiken, mijn gedacht!
Tis wachten tot vanavond.
Tis wachten tot vanavond.
Barco aan €183, zijn we niet aan het overdrijven ??
Kinepolis ...
Bedoel je de koersverdrievoudiging op een paar jaren tijd? Of vind je dat kleine beetje dat er sinds de piek een kleine maand geleden afgegaan is veel? Ik vind Barco nog steeds heel duur staan, of ik nu kijk naar de boekwaarde, vrije kasstroom, koers winstverhouding, dividendrendement, ... Op iedere parameter een duur aandeel dat al veel toekomstige groei verrekent.
Je noemt er daar zo drie... RPS vandaag weer 10% lager gesloten op 50 pence. Het is van 1998 geleden dat ze nog aan die koers genoteerd hebben. Ik had mezelf voorgenomen om niet meer in zo'n bedrijf te beleggen, maar het wordt nu gewaardeerd alsof het failliet zal gaan. Eén keer goede resultaten en dit kan vlot maal 3. RTL vandaag even onder de €27, ondanks publicatie van goeie resultaten vorige week. Een dividend rendement van 14%. Ongelooflijk. En dat voor een aandeel dat me redelijk immuun lijkt voor corona. Ik denk dat er zelden zo veel mensen voor de TV en radio gekluisterd zaten als nu.