De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Dat staat er ook.doorwinterd schreef: ↑29 februari 2020, 17:06 Dan kunnen we ook spreken van gedwongen kopen die de indexen in sneltempo naar ongekende hoogtes hadden gestuwd?
Volgens Barthélemy zijn haar beheerders stilaan aan het denken om aandelen opnieuw op te pikken aan lagere niveaus. Niemand wil natuurlijk het herstel missen, want dat zouden ze ook weer moeten uitleggen.
In China is het virus blijkbaar weer aan het stijgen.
Gelukkig is België bestand tegen het virus.
LIVE. Forse toename van besmettingen op 25 kilometer van Belgische grens.
Te veel onzekerheden. Denk bv aan Turkije. En de EU zal de nieuwe golf invallers met open armen ontvangen want wil onze ondergang.
Bel20 moet voor mij eerst op 2.500 komen.
Laatst gewijzigd door SparSpaar op 29 februari 2020, 17:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik hoop hetDeZatteNonkel schreef: ↑29 februari 2020, 16:51 Dat China-cijfer gaat toch net iets meer doorwegen denk ik.
Einde van een oorlog en de Federal Reserve dat aankondigt dat ze de economie gaan ondersteunen terwijl Corona losbreekt.
Denk niet dat we echt nog veel lager gaan.
Ga jij of uw kinderen ze aan de Griekse grens tegen houden, met een mitrailleur.
De handleiding staat in de geschiedenisboeken….
Of blijft het bij roepen en laat je de kastanjes, door anderen uit het vuur halen...
Warren Buffet: "Rule No. 1: Never lose money. Rule No. 2: Never forget rule No. 1. "
Vandaag in DE TIJD waarschuwt Peter Vanden Houte (ING) betreft het coronavirus :
"Voor een beursherstel heb je een signaal nodig dat de ziekte onder controle is".
"Voor een beursherstel heb je een signaal nodig dat de ziekte onder controle is".
Hoe naief je kan zijn, heb je reeds in meerdere onderwerpen bewezen. Ik moet hier geen tekeningetje bijmaken.
De echte beurscrisis is nog niet eens begonnen en jij denkt dat die al voorbij is.
Er zal hier nog veel geween en tandengeknars te (horen) zijn.
Koers is voorbije maanden kunstmatig opgepompt. Te hard omhoog geschoten. Begin toch ook te denken dat dit nog maar het begin is van een grotere correctie.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Trump speech van dit moment zal de markten alleen maar omlaag halen, en ook de eerste corona dode in de USA van daarnet.
Toen de Federal Reserve aankondigde dat ze de economie zullen ondersteunen schoot alles naar boven!
Ja, dat is kunstmatig.
Maar weet dat media 'Covid-19' massaal aan het hypen/panikeren zijn. Kunnen ze dat nog 3 maanden uitmelken? Voor hetzelfde geld is men het vergeten in mei? En gaat het over de zoveelste hittegolf in Europa?
Ja, dat is kunstmatig.
Maar weet dat media 'Covid-19' massaal aan het hypen/panikeren zijn. Kunnen ze dat nog 3 maanden uitmelken? Voor hetzelfde geld is men het vergeten in mei? En gaat het over de zoveelste hittegolf in Europa?
Iedereen is op reis geweest in europa. Dat neemt verspreidingriscio met zich teweeg. Als het ernstigere wordt gaan er tijdelijk huisarresten opgelegd worden en staat de economie op traag de komende maanden. De markt gaat dat verlies incalculeren bij de als maar gestegen beurs. Er komt een terugval van een paar jaar. Mijn mening.Rombout schreef: ↑29 februari 2020, 08:32Wat COVID-19 betreft, zitten we nog maar op het topje van de ijsberg.
In de weken die volgen (o.m. als bepaalde overheden het probleem niet langer kunnen/durven negeren en/of eindelijk open kaart spelen) zal pas blijken hoe wereldomvattend deze infectiegolf wel is!
Dat gaat best ook impact maken. Er is veel aan de hand nu op de moment en ook veel aan de hand geweest de laatste 24 maanden waar de markt toen geen rekening mee hield. Nu met de vele dingen die aan de hand zijn heeft de markt eindelijk het in het snuitje en worden die zaken die vooraf gegaan zijn ook in rekening gebracht. Ik denk niet dat we er vanaf zijn en dat het nog enkele maanden duren zal. Degene die hun vervelen en zitten wachten op te kopen pakken er betere ff een andere hobby bij.
Mijn mening, geen feit. Wat je moet hier opletten of je wordt hier als trol aangeduid links en rechts. Denk eerlijk gezegd dat de moderators eens strenger moeten zijn tegen die garde die hun frustraties uitwerken op andere.
Het kan een aantal jaren duren voor de beurs terug op record hoogte staat maar ik zie de beurs niet enkele jaren dalen, daarvoor staat de rente te laag. De opbrengst van spaarrekening / termijnrekening / tak21 / staatsobligatie zijn lager dan de inflatie. Je doet daar ook verlies mee.KendrickR schreef: ↑1 maart 2020, 07:46
Iedereen is op reis geweest in europa. Dat neemt verspreidingriscio met zich teweeg. Als het ernstigere wordt gaan er tijdelijk huisarresten opgelegd worden en staat de economie op traag de komende maanden. De markt gaat dat verlies incalculeren bij de als maar gestegen beurs. Er komt een terugval van een paar jaar. Mijn mening.
Laatst gewijzigd door jugo op 1 maart 2020, 09:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Aarde aan Kevva.
Aarde aan Kevva.
Hoor je mij, Kevva?
Hoor je mij, Kevva?
Aarde aan Kevva.
Aarde aan Kevva.
We hebben zopas gemerkt dat we je de voorbije 6 weken steeds dezelfde krant hebben opgestuurd.
Heb je niet gemerkt dat het elke dag gemakkelijker was om het kruiswoordraadsel in te vullen?
(andere stem): Waarom al die commotie? Wat is er aan de hand?
Ja, generaal, we hebben zopas gemerkt dat we Kevva sinds 6 weken elke dag dezelfde krant hebben opgestuurd.
(andere stem): (bulderlach) 6 weken? En hij heeft dat niet gemerkt? (bulderlach)
A a aa aa (gniffel, proest) aarde (gniffel, proest) out.
(algemene uitbarsting van schatergelach; 4 medewerkers zitten op handen en voeten en slaan met hun vuist op de grond)
(Ondertussen in Vladiwostok)
(transcriptie uit het Russisch): Generaal, onze seismografen hebben een bijzonder signaal geregistreerd. Een totaal onbekend patroon.