De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Moet dat niet zijn: "ground control to Major Tom"?
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
De Turkse regering heeft vandaag laten weten dat ze al meer dan 75.000 vluchtelingen vanuit Syrië heeft doorgelaten naar de Europese Unie. De Turkse president Recep Erdogan verklaarde eerder de poorten naar Europa te hebben opengezet.
Tijd dus om onze bruine hemden uit de kast met mottenballen te halen en, om te beginnen, 75.000 turken hardhandig naar syrië schoppen.
Laatst gewijzigd door GreenDean op 1 maart 2020, 10:36, 1 keer totaal gewijzigd.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Dat de EU dan maar rap bordjes met "covid-19 infected area" aan de grens hangt
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Beurzen Midden-Oosten vuurrood geopend. Belooft voor morgen ...
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Verliezen tussen 3 en 6%.
Ik snap sommige mensen hier niet...
Ze zijn altijd blij dat de beurzen dalen, maar ze staan niet short.
Jullie weten toch dat dalingen slecht zijn voor jullie he?
En als je hoopt op dalingen, of ze verwacht, dan moet je short gaan...
Probleem is dat shorten lef vereist, wat 99,9% van de beleggers niet heeft, ik ook niet momenteel ^^
Ze zijn altijd blij dat de beurzen dalen, maar ze staan niet short.
Jullie weten toch dat dalingen slecht zijn voor jullie he?
En als je hoopt op dalingen, of ze verwacht, dan moet je short gaan...
Probleem is dat shorten lef vereist, wat 99,9% van de beleggers niet heeft, ik ook niet momenteel ^^
-
- Hero Member
- Contacteer:
Altijd leuk als je pf veel minder daalt dan de beurzen en je YTD nog steeds een magere plus mag genieten dit zijn een van de weinige momenten waarop velen ofwel te agressieve aandelen in portefeuille hebben en nu pas beginnen na te denken over hun risico ofwel hun ganse rendement voor de lange termijn hypothekeren door te doen aan timing. Stay the course zou ik zeggen en kwaliteitsaandelen bijkopen die zowel outperformen in goede als mindere tijden. Vraag me nog altijd af waarom velen vallende messen à la InBev en Shell willen opvangen
In de accumulatiefase is dit goed als de fundamentele waarde van de bedrijven niet aangetast is. Je periodieke contributies, geherinvesteerde dividenden en buybacks van de bedrijven zelf kopen aandelen in aan goedkopere prijzen.
Stel dat je over een periode van 10 jaar aandelen aankoopt. Reken maar dat je een veel grotere winst hebt bij periodiek aankopen bij een gemiddelde PE van 10 dan bij een gemiddelde PE van 30 ook al verandert de PE niet over die periode (ceteris paribus uiteraard).
Waren de beurzen in het Midden-Oosten open op vrijdag? In hoeverre is dit een inhaalbeweging tov de beurzen die wel vrijdag open waren.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Zelf als het een inhaalbeweging is: het wijst erop dat de paniek nog niet gaan liggen is.
In Israël is het verlies gematigder tot ong. -1%. (& die beurs was vrijdag uiteraard niet geopend)
https://www.tase.co.il/en
Dus geen/weinig paniek aldaar...