Mobile Vikings
Re: Mobile Vikings
Na de afgelopen week weer een tijd niet bereikbaar geweest te zijn hou ik het voor bekeken bij MV.
Mijn situatie vandaag vereist een betere en meer gegarandeerde bereikbaarheid dan vorig jaar.
De kwaliteit is gewoon volledig afwezig en er is geen beterschap in zicht.
Ik hou wel een andere simkaart op MV zodat ik mijn kortingen kan blijven gebruiken (data sim) maar bellen ga ik met een ander merk doen.
Operatorhoppen lijkt me wel iets.
Zes maanden orange waarvan drie maanden met 50 procent korting.
Daarna zes maanden hetzelfde bij base.... Etc. Iemand al geprobeerd of op de beperkingen daarvan gebotst ?
Mijn situatie vandaag vereist een betere en meer gegarandeerde bereikbaarheid dan vorig jaar.
Ik hou wel een andere simkaart op MV zodat ik mijn kortingen kan blijven gebruiken (data sim) maar bellen ga ik met een ander merk doen.
Daarna zes maanden hetzelfde bij base.... Etc. Iemand al geprobeerd of op de beperkingen daarvan gebotst ?
Denk dat het eerder een Orange als een MV probleem is.haelewyn schreef: ↑9 februari 2020, 12:27 Na de afgelopen week weer een tijd niet bereikbaar geweest te zijn hou ik het voor bekeken bij MV.
Hier afgelopen week geen probleem met Mv.
En mijn internet via de Flybox eveneens zonder problemen.
Oorzaak waarschijnlijk werken door Orange in uw regio.
Estate Guru believer.
Hier ook problemen gehad de laatste week met MV.
Bereik van het gsmnetwerk viel geregeld helemaal weg, met 3G/4G geen problemen ondervonden.
Was nu wel al een aantal maanden zonder problemen, dus ik vind het voorlopig wel een verbetering.
Bereik van het gsmnetwerk viel geregeld helemaal weg, met 3G/4G geen problemen ondervonden.
Was nu wel al een aantal maanden zonder problemen, dus ik vind het voorlopig wel een verbetering.
Zolang de investeringen in het netwerk bij orange op een laag pijl blijft moet je geen verbetering verwachten.
Van MV hoppen naar Orange zal je evenveel problemen bezorgen.
Je kan dan beter hoppen naar het Base of Proximus netwerk.
Van MV hoppen naar Orange zal je evenveel problemen bezorgen.
Je kan dan beter hoppen naar het Base of Proximus netwerk.
Mensen hebben toch een zeer kort geheugen. Enkele maanden terug lag Proximus er bijna een ganse dag uit in een groot gedeelte van ons land.
Heb je een idee hoe vaak MV er al heeft uit gelegen het laatste jaar ? Tien keer ? Meer ?
Enkele grotere pannes die het nieuws haalden en meerdere kleine onderbrekingen..
Als je in 1985 een Mercedes had gekocht viel die vroeg of laat ook in panne. Met een Lada kon dat al gebeuren tien minuten na aflevering.
Niets is onfeilbaar maar verschil in kwaliteit is geen illusie, denk ik.
Enkele grotere pannes die het nieuws haalden en meerdere kleine onderbrekingen..
Als je in 1985 een Mercedes had gekocht viel die vroeg of laat ook in panne. Met een Lada kon dat al gebeuren tien minuten na aflevering.
Niets is onfeilbaar maar verschil in kwaliteit is geen illusie, denk ik.
MV is zeker niet de meest betrouwbare provider
Maar de laatste tijd heb ik geen problemen gehad. Ik gebruik wel bijna uitsluitend data.
Maar de laatste tijd heb ik geen problemen gehad. Ik gebruik wel bijna uitsluitend data.
Dat idee is me ook te binnen geschoten.
Maar ...
Bij Base vind ik het netwerk nog altijd ietsje minder. Dat zou wel kunnen veranderd zijn maar 'eerst zien en dan geloven'.
Proximus vind ik te duur.
Bij MV zal je wel altijd het probleem hebben dat ze geen eigen netwerk hebben.
Twee bedrijven waar het kan fout gaan. Bij MV zelf en bij Orange.
Ik heb er geen idee over hoe goed of hoe slecht het netwerk van Orange volgens zijn gebruikers wel is maar ik ondervond qua ontvangst geen problemen. Ieder hoekje en kantje waar ik de laatste tijd geweest ben, was gedekt.
De investeringen bij Orange liggen voornamelijk in de grootsteden.
Landelijk steken ze de middelvinger op als je ontvangst problemen hebt.
Je moet niet noodzakelijk bij Base of Proximus zelf klant worden hé maar gewoon een operator die dat netwerk gebruikt.
Landelijk steken ze de middelvinger op als je ontvangst problemen hebt.
Je moet niet noodzakelijk bij Base of Proximus zelf klant worden hé maar gewoon een operator die dat netwerk gebruikt.
https://www.bipt.be/nl/operatoren/radio ... bsite-bipt
Op dit moment geen klagen meer van geen enkel netwerk in mijn streek.. Eender waar ik kom. Tot een paar jaren geleden was Base de zwakke broer.
Op dit moment geen klagen meer van geen enkel netwerk in mijn streek.. Eender waar ik kom. Tot een paar jaren geleden was Base de zwakke broer.
De app en de klantenzone op de website van Orange zijn wel traag of bijna niet geupdate en de layout en mogelijkheden zijn ouderwets.
Daar hebben ze zeker niet meer in geinvesteerd de laatste vele jaren.
Second call is zo te zien een optie aan bijna 3 euro per maand ? ? Ze menen het toch niet
Bij MV was dat gratis inbegrepen maar die zijn natuurlijk erg sterk in prijs.
Netwerk : vroeger hadden ze in mijn gemeente een lichte voorsprong. Ondertussen worden er meer masten gedeeld en is zelfs Base bijgebeend.
Na een dag of vier klant, nog altijd geen enkele keer onbereikbaar geweest voor zover ik kon zien.
Bij MV gisteren wel weer de melding op de website dat ze problemen hadden (alweer).
Ik kan nog in de klantenzone want ik heb nog een prepaid kaartje, maar ook dat ga ik misschien overzetten naar een ander merk over enige maanden. Met de prepaids ga ik dan wel richting andere netwerken om bij grote pannes toch nog ergens ontvangst te hebben.
Daar hebben ze zeker niet meer in geinvesteerd de laatste vele jaren.
Second call is zo te zien een optie aan bijna 3 euro per maand ? ? Ze menen het toch niet
Bij MV was dat gratis inbegrepen maar die zijn natuurlijk erg sterk in prijs.
Netwerk : vroeger hadden ze in mijn gemeente een lichte voorsprong. Ondertussen worden er meer masten gedeeld en is zelfs Base bijgebeend.
Na een dag of vier klant, nog altijd geen enkele keer onbereikbaar geweest voor zover ik kon zien.
Bij MV gisteren wel weer de melding op de website dat ze problemen hadden (alweer).
Ik kan nog in de klantenzone want ik heb nog een prepaid kaartje, maar ook dat ga ik misschien overzetten naar een ander merk over enige maanden. Met de prepaids ga ik dan wel richting andere netwerken om bij grote pannes toch nog ergens ontvangst te hebben.
Bij orange : second call notificaties zijn een optie.
Tegelijk iets opzoeken op internet als je aan het bellen bent lukt me niet.
Tegelijk iets opzoeken op internet als je aan het bellen bent lukt me niet.
Ik ga mijn abonnement bij Mobile Vikings stopzetten en doordoen onder een prepaidkaart bij hen. Bij een abonnement betaalde ik steeds €12/maand en verbruik vooral mijn bundel. Die €12 kun je niet gebruiken bij een abo.
Bij een prepaidkaart heb je daarnaast nog die €12 die gebruikt wordt wanneer je buiten je belbundel surft/smst/belt.
Een abonnement is dus VEEL duurder!
Bij een prepaidkaart heb je daarnaast nog die €12 die gebruikt wordt wanneer je buiten je belbundel surft/smst/belt.
Een abonnement is dus VEEL duurder!
Reken maar eens uit wat er goedkoopst is voor 800 minuten bellen, 800 sms en 2 GB data per maand.
Ge gaat rap weten welke van de twee goedkoopst is.
Ge gaat rap weten welke van de twee goedkoopst is.
Ik had tot november 2019 altijd een Prepaid (herlaadkaart van Mobile Vikings). Ik ben 3283 dagen klant en dat is tot die tijd altijd prepaid geweest. En altijd netjes €10/maand (1 GB data, onbeperkt smssen).
Begin december ben ik overgestapt naar een abonnement van €12/maand (2GB data, onbeperkt smssen). Ik doe een 5-tal telefoontjes per dag maar die verlopen 4/5 ofwel via Whatsapp ofwel via Messenger. Dus verbruik ik data en geen belminuten. Dat was ook de hoofdreden om mijn data uit te breiden.
Zelf bel ik ong. een goeie 100min. per maand maar via Whatsapp en Messenger hoef ik daar geen rekening mee te houden. Via de klassieke belverbinding schat ik het op 20 à (hooguit) 30 min.
Via http://www.bestetarief.be krijg ik nog altijd het voorstel van die €10/maand prepaid.
Ondanks dit alles ben ik toch overgestapt naar het abonnement. Mede doordat ik dacht van 'die €12 die ik betaal kan ik inzetten om te verbruiken buiten mijn bundel'. Dat is dus niet zo wat dus de kost nog omhoog jaagt, mijn laatste factuur was €17,12. (Ok, heb wel iets meer gebeld deze maand maar dat was uitzonderlijk).
Bij het Prepaidpakket kun je die €10 wel nog aanwenden waardoor ik steeds een kleine reserve opbouwde.
Begin december ben ik overgestapt naar een abonnement van €12/maand (2GB data, onbeperkt smssen). Ik doe een 5-tal telefoontjes per dag maar die verlopen 4/5 ofwel via Whatsapp ofwel via Messenger. Dus verbruik ik data en geen belminuten. Dat was ook de hoofdreden om mijn data uit te breiden.
Zelf bel ik ong. een goeie 100min. per maand maar via Whatsapp en Messenger hoef ik daar geen rekening mee te houden. Via de klassieke belverbinding schat ik het op 20 à (hooguit) 30 min.
Via http://www.bestetarief.be krijg ik nog altijd het voorstel van die €10/maand prepaid.
Ondanks dit alles ben ik toch overgestapt naar het abonnement. Mede doordat ik dacht van 'die €12 die ik betaal kan ik inzetten om te verbruiken buiten mijn bundel'. Dat is dus niet zo wat dus de kost nog omhoog jaagt, mijn laatste factuur was €17,12. (Ok, heb wel iets meer gebeld deze maand maar dat was uitzonderlijk).
Bij het Prepaidpakket kun je die €10 wel nog aanwenden waardoor ik steeds een kleine reserve opbouwde.