De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Het is mogelijk nog niet te laat om nu uit te stappen. Ik zie de koers nog niet stabiliseren.vortex schreef: ↑1 maart 2020, 15:46Laat uitstappen is ook een risico, stel dat er volgende dagen of weken een 10% stijging is door bv een werkend medicijn en wanneer ga je weer instappen en ga je dan all-in of gespreid? Lijkt mij beter om niet uit te stappen en je portefeuille voorlopig te neutraliseren met short posities, liever het risico zo laag mogelijk houden in onzekere tijden. Cash op de bank is ook een risico en dubbele transactie kosten op een grote portefeuille kunnen flink oplopen.
Voorts blijf ik in Alfen, een van de weinigen die stand houden en toekomstgericht veel potentieel heeft. Kans bestaat dat ik hierin een veel grotere investering doe vanaf de markt stabiel is.
Verder Corona gerelateerde aandelen; Novacyt, Intrasense & Euromedis.
Soms moet je van je plan durven afwijken als je daarvan overtuigd bent geraakt.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Ik zie dat je ab inbev ook hebt, dat was echt een flopper vorige weekBDE86 schreef: ↑1 maart 2020, 17:24Het is mogelijk nog niet te laat om nu uit te stappen. Ik zie de koers nog niet stabiliseren.vortex schreef: ↑1 maart 2020, 15:46
Laat uitstappen is ook een risico, stel dat er volgende dagen of weken een 10% stijging is door bv een werkend medicijn en wanneer ga je weer instappen en ga je dan all-in of gespreid? Lijkt mij beter om niet uit te stappen en je portefeuille voorlopig te neutraliseren met short posities, liever het risico zo laag mogelijk houden in onzekere tijden. Cash op de bank is ook een risico en dubbele transactie kosten op een grote portefeuille kunnen flink oplopen.
Voorts blijf ik in Alfen, een van de weinigen die stand houden en toekomstgericht veel potentieel heeft. Kans bestaat dat ik hierin een veel grotere investering doe vanaf de markt stabiel is.
Verder Corona gerelateerde aandelen; Novacyt, Intrasense & Euromedis.
Soms moet je van je plan durven afwijken als je daarvan overtuigd bent geraakt.
Wat een paniek hier... if you can't stand the heat...
Corona gaat wellicht nog heel wat maanden woekeren. So what? Op een beleggingstermijn van ca. 20-30 jaar gaat dit maar een kleine 'bump in tge road' zijn. Bovendien vormt dit een opportuniteit om bij te kopen.
Corona gaat wellicht nog heel wat maanden woekeren. So what? Op een beleggingstermijn van ca. 20-30 jaar gaat dit maar een kleine 'bump in tge road' zijn. Bovendien vormt dit een opportuniteit om bij te kopen.
Men verliest veel meer geld door te proberen anticiperen op crashes, dan door de crashes zelf.
Het Corona-virus zal wellicht een zeer grote (negatieve) invloed hebben op het beursjaar 2020. So What?
Wanneer zal je zeker genoeg zijn om terug in te stappen? Als de koersen weer even hoog staan als bij je verkoop? Dan heb je enkel je broker rijker gemaakt... (en misschien nog wat dividenden gemist!)
Of denk je dat er plots een zeer duidelijke bodem gaat te zien zijn? Keep on dreaming ...
Het Corona-virus zal wellicht een zeer grote (negatieve) invloed hebben op het beursjaar 2020. So What?
Wanneer zal je zeker genoeg zijn om terug in te stappen? Als de koersen weer even hoog staan als bij je verkoop? Dan heb je enkel je broker rijker gemaakt... (en misschien nog wat dividenden gemist!)
Of denk je dat er plots een zeer duidelijke bodem gaat te zien zijn? Keep on dreaming ...
Dat jij je vragen stelt bij InBev kan ik begrijpen.Groeiaandelenfavoriet2014 schreef: ↑1 maart 2020, 11:25 Stay the course zou ik zeggen en kwaliteitsaandelen bijkopen die zowel outperformen in goede als mindere tijden. Vraag me nog altijd af waarom velen vallende messen à la InBev en Shell willen opvangen
Maar waarom zijn de fundamentals van Shell slecht? Qua p/e, koers/boekwaarde, leverage en ROE lijkt het goed te zitten, ook met de dividenden. Mischien zie ik iets niet?
De olieprijs is hard gedaald omwille van de verwachte lagere economische activiteit. Hierdoor is de winstmarge van Shell erg hard gedaald, wat uiteraard een gigantisch effect heeft op hun winstgevendheid. Vergeet ook niet dat de olieprijs onder druk staat doordat er meer en meer hernieuwbare energie is en de VS ook schaliegas gebruiken.
Vind dat persoonlijk wel tof om te zien. Alle aandelen die je interesseren worden 'bereikbaar'.
Ik wil die -10% eigenlijk op de BEL20 ook wel eens zien. En dat is geen trollreactie of 'fun'. Ik wil dat echt eens meemaken
De BEL20 is nochtans al 12% gedaald vorige week?
Voor sommigen is het nooit genoeg. Die willen dat de indexen 10 of 20% dalen op één dag.
De verwachte toekomst, zie jij over het hoofd…
Investeringsmaatschappijen en pensioenfondsen beleggen in functie van, de verwachting wat tegen 2030 /2050 de top energieleveranciers zullen zijn en dat is niet Shell en co.
Ze gaan hun log schip, echt niet in 2048, van koers laten veranderen, zoals een individuele belegger wel kan (zonder een crash te veroorzaken)
Uiteraard is dat maar een verwachting, maar ze is momenteel wel een feit….
Warren Buffet: "Rule No. 1: Never lose money. Rule No. 2: Never forget rule No. 1. "
Denk je....
85% van de eigenaars van de aandelen, blijft wel zitten hoor, want passen buy & hold toe...
(institutionele, investering maatschappijen, pensioen fondsen, overheden, oprichters…)
Alleen als ze het schip willen verlaten, verkopen ze hoog, zoals Saudi Aramco, onlangs...
(volledig binnen +/- 50 jaar)
Warren Buffet: "Rule No. 1: Never lose money. Rule No. 2: Never forget rule No. 1. "
Minstens even belangrijk is om in-te-stappen en niet aan de zijlijn te blijven staan.
Als je je geld in cash houdt brengt het zeker niets op. Geregeld zijn er "beleggers" die al jaren met cash aan de zijlijn zitten; en die ook begin 2019 met cash bleven zitten. Voor hen moet de beurs nog 10-20-30% dalen om aan betere prijzen "in te stappen".
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Vind ik een interessante statistiek. Heb je daar een referentie van?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.