De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Maar je kan niet meer terug.
Je zit er in, uitstappen ga ik niet doen, ik heb al een een paar dips meegemaakt, verkopen was nooit goed achteraf gezien.
Als je toch uitstapt, dan ben je er fout aan begonnen en heb je boven uw peil gespeeld en verloren
In 73% van de gevallen waarbij een persoon een statistiek gebruikt, heeft die persoon die statistiek ter plaatse uitgevonden
Als ik me goed herinner was je voor minder dan 50% in aandelen belegd, en had je bijna evenveel cash.
Het is belangrijk om steeds je totale portefeuille als een geheel te bekijken.
De beurzen zijn sinds hun hoogtepunt 15% gezakt. Je portefeuille is nu dus met 7a8% gezakt.
We staan nu ongeveer op het niveau van 6 maand geleden. Aandelen zijn beleggingen voor vele jaren.
Op hetgeen dat je meer dan 6 maanden geleden belegd had, heb je waarschijnlijk nog winst.
Als ik me goed herinner heb je vroeger via een tussenpersoon belegd. Hopelijk heb je daar tosh iets winst gemaakt. Focus je niet te veel op het kunstmatig moment wanneer jij het overgenomen heeft.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Spiegel je aan Zeezout. Die verkocht zelfs niet in 2008, toen de BEL20 op 1/3 teruggevallen was.
Volgende week kunnen we reeds heel andere zorgen hebben. Een pilletje Erdogan Dafalgan voor de maaltijd zal wellicht helpen.
Veel leesplezier, deze keer wel de juiste conclusie trekken...
https://lib.ugent.be/fulltxt/RUG01/002/ ... 001_AC.pdf
Warren Buffet: "Rule No. 1: Never lose money. Rule No. 2: Never forget rule No. 1. "
Kun je even aanwijzen waar de quote staat:jonie schreef: ↑1 maart 2020, 19:41
Veel leesplezier, deze keer wel de juiste conclusie trekken...
https://lib.ugent.be/fulltxt/RUG01/002/ ... 001_AC.pdf
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Hoe staan de futures in Azië en Europa er momenteel voor?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ach Beewee,Beewee schreef: ↑29 februari 2020, 09:49Zijn we hier niet allemaal om geld te verdienen? Hoe je het ook doet, boglehead strategie, options, of gokken op biotech zoals ik, ... maakt niet echt uit, toch?Jozefien1969 schreef: ↑28 februari 2020, 20:45 Jeetje, het lijkt erop dat hier een aantal opscheppers in het forum zitten. Er zitten ook een aantal serieuze beleggers, die het goed bedoelen. Het kaf van het koren onderscheiden is moeilijk. Heel veel leeswerk. Maar bij deze; dank aan diegene die wel moeite doen om het verhaal van beleggen eerlijk te vertellen. Ik leer er veel van...en word er vrolijk van! ( Ik was triest toen ik de beurs zag vandaag ). In de hoop dat diegene die ik dank ook tussen de regels door kunnen lezen.
Beleggen is beleggen. Ikzelf ben ook een lange termijn belegger via ETF en enkele individuele aandelen maar het lange termijn-deel van mijn portfolio staat nu op-7%. Het superkorte termijn gedeelte heeft me vorige week bijna +300% opgebracht, wat mij een hedge heeft gegeven tegen mogelijk extra verlies voor verschillende maanden. Ieder zijn meug, maar er is niet echt een 'correcte' manier van beleggen, er zijn wel vele strategieën. Je kan strategieën ook door mekaar gebruiken.
Het gaat erom dat je winst maakt op het einde van de rit.
Wellicht staan veel beleggers in de min en of dat nu min 2 of min 17% is....Je hoort altijd maar de helft van de waarheid.
Zoveel paniek voor niks .
https://www.cnbc.com/2020/01/28/market- ... -lose.html
Het enige verschil is dat het nu ook dicht bij je bed gebeurd .
Het gaat enkel maar om een griep variant waarvoor ze geen prik hebben .
Dus allemaal paniek en vlug verkopen sta alvast klaar om te kopen . Ken je het spreekwoord het kaf van de koren scheiden ?
Wacht op stabilisatie en kopen want binnen enkele maanden spreekt er niemand meer over .
https://www.cnbc.com/2020/01/28/market- ... -lose.html
Het enige verschil is dat het nu ook dicht bij je bed gebeurd .
Het gaat enkel maar om een griep variant waarvoor ze geen prik hebben .
Dus allemaal paniek en vlug verkopen sta alvast klaar om te kopen . Ken je het spreekwoord het kaf van de koren scheiden ?
Wacht op stabilisatie en kopen want binnen enkele maanden spreekt er niemand meer over .
Voor wie nog wakker is.
Op dit moment de futures Dax -1,32 % en de S&P -1,14%.
Met een technisch totaal oververkochte markt kan de tijdelijke bounce komen om de lagere top te vormen en degene die vrijdag bij de lage opening parels van momentum bedrijven gekocht hebben zullen deze tijdelijk niet meer aan die lage koers kunnen kopen, indien geen paniek meer.
Nu ze al aan het hamsteren zijn in de Amerikaanse winkels zou je denken dat we aan de top van de Corona paniek emoties zitten.
De sterkste landen index = China A, die heel februari al gestegen is, nu op maar -0,37%
Dus de beurs A van de inwoners van China steeg heel de maand terwijl hun land er het slechtst aan toe was met dat virusgedoe. Maar hun beurs was niet parabolisch gestegen. Ze trekken zich al een maand niks meer aan van Corona op die beurs.
Na parabolische stijgingen zoals in Amerika altijd paniek met het nieuwsfeit van dat moment.
Bedankt, vond zelf alleen maar groene futures voor Europa. Gaande van 0,80 tot 1,70. Bel20 1,32%.
Begon ff te twijfelen.
Begon ff te twijfelen.
Bedoel je nu dat je vandaag een tijdelijke stijging verwacht en de komende dagen terug naar beneden? Of hoe moet ik dit begrijpen?Dirk2 schreef: ↑2 maart 2020, 01:25 Met een technisch totaal oververkochte markt kan de tijdelijke bounce komen om de lagere top te vormen en degene die vrijdag bij de lage opening parels van momentum bedrijven gekocht hebben zullen deze tijdelijk niet meer aan die lage koers kunnen kopen, indien geen paniek meer.
We zullen zien wat vandaag geeft Dirk. Ik denk dat we nog niet klaar zijn. Happeren doen we en als er dan nog wat komt aankloppen dat negatief is kan het nog eens wat verlies doen.
Beurzen toch hoger. Zou het toch te maken hebben met de ondersteunende acties van de centrale banken?
Amerika ging vrijdagavond al een pak hoger!
Amerika ging vrijdagavond al een pak hoger!
Verkooporders geannuleerd voor alle zekerheid.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior