De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Hold your horses Kevva ...
Als ik een iets geleerd heb in mijn lange levensloop, is het van niet met je neus op de actualiteit te "jagen".
Afstand houden!
De dag is pas begonnen.
Kevva, je bent dus toch nog onder de levenden ? Vreesden hier gisteravond al voor het ergste.
'Ondersteunende acties van de centrale banken'
Hoe dan ? Door de rente te verlagen ?
Amerikanen zijn zoals geweten naief, maar wij ook ?
Voor 1 keer iets in het Engels: 'wishful thinking'. De dag is nog jong.
Dood katje imo.
Fed kan weinig doen en in Europa moet het nog beginnen.
Fed kan weinig doen en in Europa moet het nog beginnen.
Sommigen hebben vorige week niet veel gewerkt, omdat ze constant aan het freaken en posten waren en nog veel minder geslapen.
Pack your bags and leave or stop creating noise and fake news
Pack your bags and leave or stop creating noise and fake news
Ofwel waarvan de kans het grootst is: een verdere correctie met dead cat bounces zoals ik bedoelde.anonymous schreef: ↑2 maart 2020, 06:48Bedoel je nu dat je vandaag een tijdelijke stijging verwacht en de komende dagen terug naar beneden? Of hoe moet ik dit begrijpen?Dirk2 schreef: ↑2 maart 2020, 01:25 Met een technisch totaal oververkochte markt kan de tijdelijke bounce komen om de lagere top te vormen en degene die vrijdag bij de lage opening parels van momentum bedrijven gekocht hebben zullen deze tijdelijk niet meer aan die lage koers kunnen kopen, indien geen paniek meer.
Ik heb de grafiek gepost van de grote correctie van 2008.
Dit was wel een grote correctie tot -56%. Zo ver zullen we deze keer niet gaan. Maar met deze grafiek zie je hoe grote correcties steeds gaan in de geschiedenis.
De groene percentages zijn de dead cat bounces en de rode zijn de verdere dalingen.
De eerste dead cat bounce ging dus toen 8,35% hoger en daarna ging men -16,64% lager.
Dat is random deze eerste stijging die we nu meemaken kan dus hoger of lager zijn.
Ofwel komt er een V stijging waarvan de correctie over is en we direct terug omhoog gaan. Maar na zo een overdreven parabolische stijging die we op de markten gehad hebben is die kans klein. Normaal wordt er altijd een lagere top gevormd na een eerste lange daling. Of gaat tina voor deze uitzondering kiezen? Dit kan. Niemand weet dit nu al.
Op korte termijn kan men wel goed de technicals lezen en dit was dat de markten oververkocht waren.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Oudere Jongere
- Hero Member
- Contacteer:
Denk ook dat we het eind nog niet gezien hebben, vooral in de US.
Blijkbaar even adempauze vandaag dus afbouwen en (een klein beetje herpositioneren):
Blijkbaar even adempauze vandaag dus afbouwen en (een klein beetje herpositioneren):
- Vrijdag klein pakketje VGP gekocht (maar iets meer dan 100 betaald)
- Zonet een erg groot pakket Sofina de deur uitgedaan. Herbalanceren was sowieso nodig, zit nog steeds met en zeer groot pakket Sofina. Aan het twijfelen over putopties. Als de koers verder doorstijgt bouw ik nog verder af.
- Had een visordertje Ageas geplaatst vanmorgen maar dat had geen schijn van kans.
Tech zou ik net opbouwen in de komende weken, in het bijzonder mijn positie in FB.
US Futures waren aan het stijgen, net zoals de Europese markten. Maar beiden zijn nu opnieuw zachtjes aan het dalen. Het kan nog elke kant op, ik zou precies toch niet te drastisch worden.
zondag slechts 202 nieuwe besmettingen in China, waarvan 196 in Hubei
Reuters, 2 maart 2020
"The rapid rising trend of virus cases in Wuhan has been controlled," Mi Feng, a spokesman for China's National Health Commission told a briefing.
"Outbreaks in Hubei outside of Wuhan are curbed and provinces outside of Hubei are showing a positive trend."
Hubei on Sunday reported 196 new infections, the first time since January it has reported fewer than 200 in a day, the National Health Commission said on Monday.
Mi said authorities would transition from "overall containment to targeted containment" measures, with a focus on containment within communities, and medical treatment.
Wuhan's Communist Party chief Chen Yixin hailed the government's virus prevention efforts and said he expected the number of new cases to soon drop below 100 a day, the Communist Party's Central Political and Legal Affairs Commission said.
"The outbreak situation is under strong control," Chen said of the situation in the city.
Mainland China had a total of 202 new confirmed cases on Sunday, the lowest since Jan. 22. All but six were in Hubei.
Eighteen provinces across China have lowered their coronavirus emergency response level in the past week, the latest being Zhejiang province.
There are also growing signs of the world's second-biggest economy getting back to business after a crippling February that saw factory activity contract sharply.
Reuters, 2 maart 2020
"The rapid rising trend of virus cases in Wuhan has been controlled," Mi Feng, a spokesman for China's National Health Commission told a briefing.
"Outbreaks in Hubei outside of Wuhan are curbed and provinces outside of Hubei are showing a positive trend."
Hubei on Sunday reported 196 new infections, the first time since January it has reported fewer than 200 in a day, the National Health Commission said on Monday.
Mi said authorities would transition from "overall containment to targeted containment" measures, with a focus on containment within communities, and medical treatment.
Wuhan's Communist Party chief Chen Yixin hailed the government's virus prevention efforts and said he expected the number of new cases to soon drop below 100 a day, the Communist Party's Central Political and Legal Affairs Commission said.
"The outbreak situation is under strong control," Chen said of the situation in the city.
Mainland China had a total of 202 new confirmed cases on Sunday, the lowest since Jan. 22. All but six were in Hubei.
Eighteen provinces across China have lowered their coronavirus emergency response level in the past week, the latest being Zhejiang province.
There are also growing signs of the world's second-biggest economy getting back to business after a crippling February that saw factory activity contract sharply.
Aandelenportefeuille netto met 1222% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +2,6% (tem 28 jun '24)
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
-
- Jr. Member
- Contacteer:
SparSpaar schreef: ↑2 maart 2020, 09:34'Wensdenken' had ik ook wel begrepen. Kijk maar naar de webstek Vindpunt.nl. Blij dat ik een geestesgenoot gevonden heb. Terug naar het onderwerp (on topic). Ik heb mijn waterstof-aandelen een uurtje geleden van de hand gedaan. Heel sterk gestegen de laatste maanden, sterk gedaald vorige week en mooi gestegen bij opening beurzen. Heb er nog een meer dan mooie winst aan overgehouden. Ik ga ervan uit dat de stijging van de beurzen maar van zeer korte duur gaat zijn Maar ja, ik ben maar een nieuweling (newbie). De waterstof-aandelen koop ik later wel weer in, want ik geloof erin (believer).
Zeepbellen waren er altijd in de geschiedenis.Eeuwen geleden had je nog de tulpenbollen bubble. Dit zijn de zeepbellen van 1977 tot nu. Deze grafiek is van enkele weken geleden toen de parabolische stijging nog bezig was en ik nog zei dat je moest zien dat je op een stoel zit als de muziek gaat stoppen.
Ik heb wel geen idee of de tech bubble echt gaat barsten, of dat we een gewone correctie gaan krijgen.
De tech bedrijven maken wel nog forse winsten. Dus ik denk het laatste.
Ik heb wel geen idee of de tech bubble echt gaat barsten, of dat we een gewone correctie gaan krijgen.
De tech bedrijven maken wel nog forse winsten. Dus ik denk het laatste.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
@Dirk2
https://www.paceretfs.com/resources/res ... -different
During the tech bubble, fundamentals of stocks in the NASDAQ-100® were not strong enough to support high stock prices and valuations. At the end of 1999, the NASDAQ-100® was trading at 73x earnings with a measly 0.75% free cash flow yield. Currently [noot: 30 augustus 2019, ondertussen staat de index 10% hoger], the NASDAQ-100® is only trading at over 26x earnings with a 4.35% free cash flow yield. High free cash flow is an indicator of a company’s financial strength. Specifically, it is the cash remaining after a company has paid expenses, interest, taxes and long-term investments. Free cash flow yield (free cash flow divided by enterprise value) shows whether a company is generating more cash than it needs to run the business and if it can invest in growth opportunities. Without available cash to reinvest in a business, it is difficult for it to maintain its growth. This may have contributed to the downfall of the NASDAQ-100® the first time.
https://www.paceretfs.com/resources/res ... -different
During the tech bubble, fundamentals of stocks in the NASDAQ-100® were not strong enough to support high stock prices and valuations. At the end of 1999, the NASDAQ-100® was trading at 73x earnings with a measly 0.75% free cash flow yield. Currently [noot: 30 augustus 2019, ondertussen staat de index 10% hoger], the NASDAQ-100® is only trading at over 26x earnings with a 4.35% free cash flow yield. High free cash flow is an indicator of a company’s financial strength. Specifically, it is the cash remaining after a company has paid expenses, interest, taxes and long-term investments. Free cash flow yield (free cash flow divided by enterprise value) shows whether a company is generating more cash than it needs to run the business and if it can invest in growth opportunities. Without available cash to reinvest in a business, it is difficult for it to maintain its growth. This may have contributed to the downfall of the NASDAQ-100® the first time.
Aandelenportefeuille netto met 1222% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +2,6% (tem 28 jun '24)
Dirk2 kijkt niet naar onderliggende oorzaken of redenen. Hij zoekt enkel naar patronen in de grafiek.
-
- Newbie
- Contacteer:
ik heb een tijdje geleden 2 goudtrackers aangeschaft global bullion gbs en etf physical gold. deze noteren allebei op Euronext Amsterdam. Heeft iemand een idee waarom gbs op dit moment vandaag +0.61 noteert en de physical gold etf op -0.49?
ze zijn nochtans allebei genoteerd in euro en elke dag heb ik een verschillend resultaat. Aangezien ze allebei de goudprijs in euro volgen hoe kan dan dat het resultaat verschillend is? lijkt me total niet logisch toch?
ze zijn nochtans allebei genoteerd in euro en elke dag heb ik een verschillend resultaat. Aangezien ze allebei de goudprijs in euro volgen hoe kan dan dat het resultaat verschillend is? lijkt me total niet logisch toch?
-
- Full Member
- Contacteer:
Het Coronavirus is niet de echte/volledige reden tot de sell-off op de beurzen.
Anders zou het een 20% bevolkingsuitroeiing tot potentieel gevolg moeten hebben.
De echte reden zijn de democratische voorverkiezingen.
Een president als comrade Sanders zou de economie wel ernstige klappen toedienen (+30% verliezen).
Zou je uw bedrijf (vb. slager) willen verkopen als er een virus uitbreekt?
En als de Staat uw winsten gaat herverdelen onder hun kiezers?
Ik hoop alvast op een overwinning van sleepy Joe in the primaries vanavond.
Anders zou het een 20% bevolkingsuitroeiing tot potentieel gevolg moeten hebben.
De echte reden zijn de democratische voorverkiezingen.
Een president als comrade Sanders zou de economie wel ernstige klappen toedienen (+30% verliezen).
Zou je uw bedrijf (vb. slager) willen verkopen als er een virus uitbreekt?
En als de Staat uw winsten gaat herverdelen onder hun kiezers?
Ik hoop alvast op een overwinning van sleepy Joe in the primaries vanavond.