Corona-virus.
Re: Corona-virus.
België heeft 8 ministers van gezondheid, ja dat is wat veel. WTF! Er zal wel bespaard worden op sociale zekerheid. België draaide vierkant voor en nadat het een federale staat werd. Als het toch vierkant draait, dan liever met 1 regering.
De acht ministers van Volksgezondheid zijn:
- Maggie De Block - federale Staat
- Wouter Beke - Vlaanderen
- Christie Morreale - Wallonië
- Valérie Glatigny - Franse Gemeenschap
- Bénédicte Linard - Franse Gemeenschap
- Alain Marron - Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie en Franse Gemeenschapscommissie
- Elke Van den Brandt - Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie en Vlaamse Gemeenschapscommissie
- Antonios Antoniadis - Duitstalige Gemeenschap
dat is toch goed , dan kunnen ze lekker de verantwoordelijk op elkaar afschuiven, en is het altijd de schuld van de andere
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200302_04872410
Wat zou de achterliggende gedachte zijn van deze dokter om dergelijke paniekzaaierij te verkopen.
Ik gok op een poging om meer ziekenhuisbedden te genereren zodat ze de ziekenhuizen nog wat voller kunnen leggen om geld uit de mensen (en de sociale zekerheid) hun zakken te kloppen.
Wat zou de achterliggende gedachte zijn van deze dokter om dergelijke paniekzaaierij te verkopen.
Ik gok op een poging om meer ziekenhuisbedden te genereren zodat ze de ziekenhuizen nog wat voller kunnen leggen om geld uit de mensen (en de sociale zekerheid) hun zakken te kloppen.
Grote onzin!anonymous schreef: ↑2 maart 2020, 16:46 https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200302_04872410
Als er in België 1000 doden vallen zullen het er veel zijn!
Ik las vorige week nog berichten dat 1/5 van de wereldbevolking ging sterven. Dus een volledige aardkloot die zou besmet worden (vraagteken één) en dan zou 20% sterven aan Corona (vraagteken 2) Haha, moest eens goed lachen. Ik haal alvast de popcorn boven!
Als 30% van de wereldbevolking besmet wordt is het al veel! Als er dan nog eens 4% aan overlijdt dan zal het ook een realistischer beeld geven!
Corona is trouwens ook aan het losbreken in Afrika en daar zou het wel eens snel kunnen gaan. Daar gaat de mortaliteit ook hoger liggen wegens een gebrek aan personeel, ziekenhuisbedden en ook de cultuur om niet snel naar een dokter te lopen bij een verkoudheid/ziekte.
Soms ben je toch moeilijk te volgen. Je spreekt de hele tijd over de media die het Corona-virus uitmelken en paniek zaaien. En dat het maar een griepje is. En dat er elk jaar een paar 100 duizend mensen wereldwijd aan de griep overlijden.Kevva schreef: ↑2 maart 2020, 17:55 Corona is trouwens ook aan het losbreken in Afrika en daar zou het wel eens snel kunnen gaan. Daar gaat de mortaliteit ook hoger liggen wegens een gebrek aan personeel, ziekenhuisbedden en ook de cultuur om niet snel naar een dokter te lopen bij een verkoudheid/ziekte.
En nu in 2 mails schrijf je dat het aan het "losbreken" is in Afrika (een dozijn of zo gevallen zijn er momenteel in het hele continent). En je schrijft dat er in het slechtste geval 30% van de wereldbevolking zal besmet zijn, waarvan 4% sterft. Dat is dan 1,2% van de wereldbevolking die sterven. Dus ongeveer 100 miljoen doden.
100 miljoen doden is dus niets want aan griep sterven per jaar 300.000 mensen
En hoogstens 1,2% van de wereldbevolking zal sterven, maar volgens jou in België maar hoogstens 1000. 1,2% van 11,5 miljoen is iets van 135.000 doden.
Ik krijg kop noch staart aan jouw berichten
Ik geloof die man. De worst case scenario als iemand op straat ligt is dat hij niet meer ademt en dat hij een hartstilstand heeft.anonymous schreef: ↑2 maart 2020, 16:46 https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200302_04872410
Maar het kan ook iemand zijn die dronken is. Beide zijn mogelijk.
Geen enkele maatregel is teveel om dit in te dijken.
https://www.knack.be/nieuws/gezondheid/ ... 70119.html
Als je in drie risicogroepen tegelijk zit denk je er anders over dan een gezonde jongeling van 20.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 2 maart 2020, 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is een schande dat de mensen uit risicogebieden niet verplicht thuis moeten blijven, inclusief kinderen.
Ze kunnen zomaar iedereen op hun werk besmetten.
Ken ook zo'n geval, beetje komen stoefen op het werk dat hij in Noord Italie was.
Ze kunnen zomaar iedereen op hun werk besmetten.
Ken ook zo'n geval, beetje komen stoefen op het werk dat hij in Noord Italie was.
Politicians and diapers have one thing in common, they both should be changed regularly and for the same reason!
Een dokter is geen epidemioloog, alhoewel dat hij misschien denkt van wel. Expertise op 1 gebied, betekent niet dat je een expert bent op een ander gebied, dit is een veelgemaakte denkfout en er is waarschijnlijk een naam voor.anonymous schreef: ↑2 maart 2020, 16:46 https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200302_04872410
Deze ene paragraaf zegt al genoeg, een getal vermenigvuldigen met een ander getal zonder context is geen epidemiologie of statistiek.
“Het coronavirus is zeer besmettelijk”, zegt Devos. “Om precies te zijn: 1,7 keer zo besmettelijk als een seizoensgriep. In België treft zo’n griep gemiddeld 500.000 mensen per jaar. Zonder drastischere voorzorgsmaatregelen dan bij de gewone griep is er dus een risico dat 850.000 mensen (500.000 x 1,7) in België met het coronavirus worden besmet.”
Hij zal die 1,7 wel ergens gehaald hebben zeker....
Als de maatregelen niet drastisch zijn is het alleen maar uitstel. Ook nuttig maar niet voldoende.
Als de maatregelen niet drastisch zijn is het alleen maar uitstel. Ook nuttig maar niet voldoende.
Corona zal ons aller leven beïnvloeden, ook als we zelf niet besmet geraken. Want wie zal nu nog met een gerust hart op reis durven gaan, massabijeenkomsten bijwonen of in de bus voor iemand zitten die aan het hoesten is?
Nou, bij ons is er eentje gaan skiën in Noord-Italië en die is al hoestend teruggekomen. Een leidinggevende nota bene. Heb hem vandaag even duidelijk gemaakt dat ik dit compleet onverantwoord vind dat hij zo komt werken.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ik!
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Ik ook. Zwaar opgeblazen en overroepen. Rest van de week zit ik in FR voor mijn werk. Sidder en beef, gij allen, voor de dag dat ik terugkom.
Mensen zijn bang voor het onbekende!
Logische reactie maar besef zeer goed dat de kans dat je het krijgt al klein is en de kans om te overlijden er aan nog kleiner is!
Logische reactie maar besef zeer goed dat de kans dat je het krijgt al klein is en de kans om te overlijden er aan nog kleiner is!