Voorwaarden Visakaart bij Keytrade
Re: Voorwaarden Visakaart bij Keytrade
Bij mij komt het omdat de kaart geblokkeerd is.Blijkbaar zou er vorig jaar een nieuwe kaart verstuurd zijn,maar deze heb ik nooit ontvangen.
Op 1 maart zijn de oude kaarten allemaal geblokkeerd.
Op 1 maart zijn de oude kaarten allemaal geblokkeerd.
Overweeg een rekening te openen bij een online broker. Op papier is Keytrade voor mij de beste of toch op z'n minst een zeer goede keuze, door de combinatie van broker plus bank (zicht en spaarrekening, bancontact en visa). Ik heb meer dan voldoende spaargeld, leef zuinig en heb een uitkering. Kan ik een bankkaart krijgen en eventueel een visa? Al een paar keer gebeld, maar duidelijke antwoorden krijg ik niet. Een aanvraag voor bancontact en visa wordt beoordeeld na de schriftelijke aanvraag en wat de criteria zijn, krijg je niet te horen. De enigste manier om te weten te komen of ik in aanmerking kom voor een visa classic en zelfs een bancontact, is om een rekening te openen, geld over te schrijven en een aanvraag in te dienen. Als het zo blijft dan denk ik dat de combinatie KBC + Bolero een betere keuze is.
Als je enkel geld overschrijft en niet gedurende enige tijd maandelijks je inkomen laat storten heb je veel kans dat je vraag naar een kredietkaart negatief wordt beoordeeld.
Ik heb er onlangs met een bankier over gepraat, over de voorwaarden om een kredietkaart te bekomen. Je terugbetalingscapaciteit wordt bepaald aan de hand van je inkomen. Niet aan de hand van je spaargeld. Dat wordt volgens hem (bij KBC) niet in overweging genomen.
Ook bij Keytrade heb ik dat ooit ondervonden. Zelfde beoordelingswijze.
De tijd dat je contactpersoon in het kantoor zelf kon zeggen dat het in orde was is al lang voorbij.
En bij een online bank is die tijd er nooit geweest.
Ik heb een kaart met een hogere uitgavenlimiet bij een andere bank. Ik heb er geen meer nodig. Maar het was KBC zelf die mij er een wou verkopen.
Mijn advies : ga voor die kaart gewoon ergens anders shoppen.
Ik heb er onlangs met een bankier over gepraat, over de voorwaarden om een kredietkaart te bekomen. Je terugbetalingscapaciteit wordt bepaald aan de hand van je inkomen. Niet aan de hand van je spaargeld. Dat wordt volgens hem (bij KBC) niet in overweging genomen.
Ook bij Keytrade heb ik dat ooit ondervonden. Zelfde beoordelingswijze.
De tijd dat je contactpersoon in het kantoor zelf kon zeggen dat het in orde was is al lang voorbij.
Ik heb een kaart met een hogere uitgavenlimiet bij een andere bank. Ik heb er geen meer nodig. Maar het was KBC zelf die mij er een wou verkopen.
Heb hetzelfde probleem, telefonisch contact gehad en blijkbaar zijn we niet alleen met dit probleem. Volgens wat de medewerker vertelde is het een probleem bij Visa voor kaarten die kortelings werden geactiveerd en werd aan VISA doorgegeven om dit op te lossen. Zou verwittigd worden na oplossing van probleem
Antwoord van Keytrade ontvangen via e-mail:
….
Het gaat hier om een technische bug.
Ons IT-team is bezig dit asap op te lossen.
We zullen u op de hoogte brengen van zodra het in orde is.
…
Ondertussen opgelost, online betalingen doen lukt nu
Het is bij mij intussen ook gelukt.
Zit je bij Keytrade?haelewyn schreef: ↑2 maart 2020, 20:05 Ook bij Keytrade heb ik dat ooit ondervonden. Zelfde beoordelingswijze.
Als ik het goed begrepen heb, kon je geen kredietkaart krijgen, maar heb je wel een bancontact? Indien ook niet, waarvoor gebruik je Keytrade dan?
Ik ben ook "zo een geval" . Ben om het "bescheiden" uit te drukken zeer kapitaalkrachtig.
Bij Keytrade ook veel te veel geld geparkeerd...… en maak geen aanspraak op een Visa gold !
Pensioen wordt maandelijks gestort op de Keytrade rek. het blijft lachwekkend. Bij BNP ontvangen ze me met open armen...
maar ben een beetje tegen betalen voor een creditkaart
Bij Keytrade ook veel te veel geld geparkeerd...… en maak geen aanspraak op een Visa gold !
Pensioen wordt maandelijks gestort op de Keytrade rek. het blijft lachwekkend. Bij BNP ontvangen ze me met open armen...
maar ben een beetje tegen betalen voor een creditkaart
Ik had geen probleem om een VISA Platinum te krijgen (met een 6k€ limiet) zelfs al heb ik maar enkele tienduizenden euros bij Keytrade.
Van wat ik had begrepen van het credit team van Keytrade die mij geantwoord had zou je geen problemen mogen hebben om een Platinum kaart te krijgen als je 100k€ bij Keytrade hebt en geen andere openstaande leningen. Bij het callcenter hebben ze mij gezegd dat leningen die niet voor een huis waren heel negatief impacterend waren.
Van wat ik had begrepen van het credit team van Keytrade die mij geantwoord had zou je geen problemen mogen hebben om een Platinum kaart te krijgen als je 100k€ bij Keytrade hebt en geen andere openstaande leningen. Bij het callcenter hebben ze mij gezegd dat leningen die niet voor een huis waren heel negatief impacterend waren.
We hebben erop moeten wachten maar eindelijk is het zover!!!
Je kan je PIN wijzigen van je Keytrade VISA kaart
In de app hebben ze precies in alle stilte de optie (onder Cards) toegevoegd. Je kan op die manier je PIN wijzigen. Nadien moet je dit nog bevestigingen door 2 maal aan een bankautomaat je PIN in te geven (dit kan dan enkel door geld af te halen, al is dit wel gratis bij Keytrade).
Je kan je PIN wijzigen van je Keytrade VISA kaart
In de app hebben ze precies in alle stilte de optie (onder Cards) toegevoegd. Je kan op die manier je PIN wijzigen. Nadien moet je dit nog bevestigingen door 2 maal aan een bankautomaat je PIN in te geven (dit kan dan enkel door geld af te halen, al is dit wel gratis bij Keytrade).
Wel al oud nieuws.
Op spaargids.be wisten wij dit al sinds 11 maart.
Zie rubriek "pincode veranderen keytrade visa kaart"
pincode-veranderen-keytrade-visa-kaart- ... t=keytrade
Oei, dat is mij dan wel compleet ontgaan :-/Nefertari schreef: ↑18 mei 2020, 09:38 Wel al oud nieuws.
Dan hebben ze het wel zeer stil toegevoegd.
Sinds de nieuwe VISA kaarten (en hun voorwaarden) wel ja: "Opvraging in eurozone = €0"
https://www.keytradebank.be/node/fronte ... ergelijken
Heb het zelf ook al gedaan en er werden mij geen kosten aangerekend.