ARGENTA : ze houden mijn geld achter !!!
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
ARGENTA : ze houden mijn geld achter !!!
Op vrijdag 9 maart ging ik met een cheque van meer dan 25000 euro naar Argentakantoor in Kessel-lo voor mijn golden rekening. Toen ik enkele dagen later mijn geld wou omdat ik een goede belegging had gevonden (allianz 3,75%) zag ik dat het er nog niet opstond. Stuurde direct een mail en kreeg droogweg volgend antwoord :
De cheque zal pas op 19 of 20 maart op de rekening staan met valuta van 09 maart.
Met vriendelijke groeten,
Delfin
Daar ben ik vet mee !!! Heb het geld direct nodig en ondertussen brengt het op een golden haast niets meer op !!!
Drong dan ook aan op meer uitleg en kreeg het volgende
In antwoord op mail van Delfin,kan ik niet anders zeggen dat wij deze gelden niet kunnen voorschieten,ik denk dat je wel begrijpt dat indien de cheque nog niet gecrediteerd is op uw rekening wij geen risico kunnen lopen dat deze cheque eventueel geweigerd zou worden wegens onvoldoende dekking doordat de bvba die deze uitgeschreven heeft niet valabel is,voor bankcheques van een bank of notarischeques kunnen wij eventueel wel sneller handelen,maar deze worden meestal binnen de 2 a3 dagen verwerkt op uw rekening en zijn ook steeds gedekt terwijl dit bij dit type van cheque niet het geval is en de wachttijd +/- 10dagen in beslag neemt(je krijgt wel valuta van de dag van de storting op kantoor).
Heb dan ook de uitschrijver van de cheque gecontacteerd die schreef me :
De cheque is er een van AXA bank zelf (niet van onze rekening). Het is het zelfde als een bankcheque.Deze cheque is gewaarborgd. Het adres van de hoofdzetel van AXA staat zelfs op de cheque en niet ons adres.
Omdat wij deze cheque uitschrijven staan onze kantoorgegevens ook op de cheque.
De verwerking kan identiek gebeuren als deze van een bankcheque.
Het is dus wel degelijk een gewaarborgde cheque, en toch weigert Argenta me uit te betalen. Ondertussen ben ik te laat en krijg ik nog maar 3,5% op die Allainz belegging.
Mail naar ombudsdienst van Argenta blijft tot nu toe zonder antwoord.
Ben al meer dan 25 jaar klant bij hen en tot nu toe weinig klagen, maar dit is echt klootservice.
De cheque zal pas op 19 of 20 maart op de rekening staan met valuta van 09 maart.
Met vriendelijke groeten,
Delfin
Daar ben ik vet mee !!! Heb het geld direct nodig en ondertussen brengt het op een golden haast niets meer op !!!
Drong dan ook aan op meer uitleg en kreeg het volgende
In antwoord op mail van Delfin,kan ik niet anders zeggen dat wij deze gelden niet kunnen voorschieten,ik denk dat je wel begrijpt dat indien de cheque nog niet gecrediteerd is op uw rekening wij geen risico kunnen lopen dat deze cheque eventueel geweigerd zou worden wegens onvoldoende dekking doordat de bvba die deze uitgeschreven heeft niet valabel is,voor bankcheques van een bank of notarischeques kunnen wij eventueel wel sneller handelen,maar deze worden meestal binnen de 2 a3 dagen verwerkt op uw rekening en zijn ook steeds gedekt terwijl dit bij dit type van cheque niet het geval is en de wachttijd +/- 10dagen in beslag neemt(je krijgt wel valuta van de dag van de storting op kantoor).
Heb dan ook de uitschrijver van de cheque gecontacteerd die schreef me :
De cheque is er een van AXA bank zelf (niet van onze rekening). Het is het zelfde als een bankcheque.Deze cheque is gewaarborgd. Het adres van de hoofdzetel van AXA staat zelfs op de cheque en niet ons adres.
Omdat wij deze cheque uitschrijven staan onze kantoorgegevens ook op de cheque.
De verwerking kan identiek gebeuren als deze van een bankcheque.
Het is dus wel degelijk een gewaarborgde cheque, en toch weigert Argenta me uit te betalen. Ondertussen ben ik te laat en krijg ik nog maar 3,5% op die Allainz belegging.
Mail naar ombudsdienst van Argenta blijft tot nu toe zonder antwoord.
Ben al meer dan 25 jaar klant bij hen en tot nu toe weinig klagen, maar dit is echt klootservice.
Re: ARGENTA : ze houden mijn geld achter !!!
Heb ook ondervonden dat Argenta supertraag is met het op de rekening zichtbaar maken van een cheque.
De kantoorhouder van Argenta had mij daar wel voor gewaarschuwd, dat het tot 2 weken kon duren, valutaverlies zou je wel niet hebben.
Ik denk dat Argenta een heel slechte ervaring heeft gehad met een cheque, dat ze daarom op veilig spelen. Eerst 100% zeker zijn dat ze hun geld van die cheque vast hebben.
De kantoorhouder van Argenta had mij daar wel voor gewaarschuwd, dat het tot 2 weken kon duren, valutaverlies zou je wel niet hebben.
Ik denk dat Argenta een heel slechte ervaring heeft gehad met een cheque, dat ze daarom op veilig spelen. Eerst 100% zeker zijn dat ze hun geld van die cheque vast hebben.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- relativity
- Hero Member
- Berichten: 866
- Lid geworden op: 25 feb 2009
- Contacteer:
Re: ARGENTA : ze houden mijn geld achter !!!
Argenta is zowat de traagste bank die ik ken qua verrichtingen. Of het nu gaat over cheques, overschrijvingen of betalingen die van de rekening moeten gaan. Dit is in mijn ogen het prijskaartje van "gratis".
Bij menig grootbank gaat alles supersnel, maar voor deze service betaal je uiteraard.
Bij menig grootbank gaat alles supersnel, maar voor deze service betaal je uiteraard.
Re: ARGENTA : ze houden mijn geld achter !!!
Heb hetzelfde meegemaakt maar dan wel met Dexia!
Re: ARGENTA : ze houden mijn geld achter !!! nog straffer !
Het was wel niet allemaal zoals het moest, maar dacht ach, heb nu het geld : case closed.
Donderdagochtend kreeg ik echter om 9u een telefoon van Nadine L van Argenta Kessel-lo waarbij ze me de huid volschold omdat ik het gewaagd had om de ombudsdienst te contacteren en dit een "klootservice" te noemen. Heb haar duidelijk gezegd dat als zij hun werk correct gedaan hadden dit niet nodig was. Iemand die in een bank werkt wordt geacht het verschil te kennen tussen een gegarandeerde bankcheque en een andere. Omdat uiteraard niets kan bewezen worden wat er telefonisch wordt gezegd stuurde ik nog volgende mail :
Daar je me vanmorgen haast niet liet uitspreken wil ik graag even op een rij zetten wat goede service zou zijn.
1. De cheque was wel degelijk een gewaarborgde cheque. Bevestigd door uitschrijver en daarnet nog aan telefoon.
2. Indien er aan het loket enige twijfel daarover is, is het heel eenvoudig het ofwel aan een collega te vragen ofwel even te bellen. Ik ben niet de bankier, ik word niet geacht dit allemaal te weten. Als AXA mij zegt dat het een bankcheque is, en achteraf blijken jullie dat niet te weten ...
3. Indien achteraf blijkt dat doordat jullie niet gezien hebben dat het gewaarborgde cheque is, krijg ik alleen maar als antwoord dat ik moet wachten, dat het te laat is, geen excuses voor de vergissing, geen rechtzetting door het geld toch eerder ter beschikking te stellen.
Wordt het verschil tussen de 3,75% en de 0,5 % die de golden nog maar opbrengt gecompenseerd ? Ik heb mijn geld een week langer tegen hele lage rente moeten laten staan.
Dat zou pas goede service zijn.
Dat iemand zich vergist, dat kan, maar dat het dan niet onverwijld wordt rechtgezet, dat is er over.
Er werd verschillende keren over gecommuniceerd, en alles werd (toch voor mijn doen) heel vriendelijk gevraagd.
Maar ik ving telkens bot.
Tja is het dan zo onbegrijpelijk dat je kwaad wordt ?
Maar blijkbaar mag zelfs dat niet. Dan word ik om 9u uit mijn bed gebeld blijkbaar met de bedoeling mij nog eens te verwijten dat ik het gedurfd heb mijn ongenoegen in mijn eigen stijl te verwoorden.
Kreeg daarop deze reactie :
Ik ga hier de bal weer niet terugkaatsen en dit op een volwassen manier proberen te verwoorden.
Het is nooit de bedoeling geweest u te misleiden en dit is ook niet gebeurd daar Delfin van in 't begin duidelijk gezegd heeft dat uitbetaling van cheque 10 bankwerkdagen in beslag neemt maar wel met juist valuta op rekening zou komen.
Het is ook wel een eigenaardige situatie daar u cheque van Axa bij ons brengt en daarna terug nodig heeft voor belegging bij Axa te doen, maar los daarvan !
U zei mij dat mails onbeantwoord bleven maar men heeft steeds één van uw 3 (dezelfde mails maar via ander e-mailadres) beantwoord.
Wij zijn overtuigd van onze goede produkten en goede service(en geen "klootservice") maar als wij u hiervan niet kunnen overtuigen , wij nemen u nochtans zoals u bent , en u in ons niet geloofd dan weet ik het ook niet hoor.
Ik denk dat wij u steeds vriendelijk en beleefd geholpen hebben de laatste jaren en kan me dan ook enkel verontschuldigen dat ik u wakker gemaakt heb vanmorgen.
beleefde groeten,
Nadine Li.
Omdat dit wel getuigde van vergaande arrogantie heb ik nog het volgende geantwoord :
Beste Nadine,
Het gaat er mij om dat Delfine had moeten weten dat dit een bankcheque was. Ze had dit moeten herkennen en zo boeken en niet me zeggen dat dit tot maximum 10 dagen kon duren. Zoals aangehaald : u bent de bankier, ik niet !
Ik blijf er bij dat het niet kan dat een gewaarborgde bankcheque niet gekend wordt en anders wordt ingeboekt en dat ik daarvoor moet opdraaien, en niet degene die de fout heeft gemaakt !
U zegt dat de cheques van Axa soms onduidelijk zijn, maar op uw kantoor staat ook een logo van Axa, dus denk in niet dat zit zo moeilijk was hier even moeite voor te doen.
Ik heb u ook gezegd dat ik me niet hoef te verantwoorden waarom ik met mijn geld bij Argenta kom of afhaal. Oorspronkelijk was het mijn bedoeling dit even op de E-spaar te laten staan, maar ik vond ondertussen een ander interessant voorstel. Het was dan aan u om mij iets beter voor te stellen en dan was het bij Argenta gebleven. En als u de mails goed leest dat zal u ook wel weten dat het om een belegging bij Allianz ging, niet bij AXA.
Tot nu toe had ik idd een goede service gehad, en werden zaken die verkeerd gegaan waren rechtgezet (zoals toen u een overschrijving onmiddellijk uitvoerde alhoewel er een memodatum opstond, of nog enkele andere kleinere problemen). Ik vind het echter de normaalste zaak dat ik in een bank vriendelijk en beleefd word geholpen. (het tegendeel zou maar erg zijn).
Dat wil echter niet zeggen dat ik niet verontwaardigd mag zijn over dit voorval, waarbij ik 10 dagen interest heb verloren. (slechts 0,5 % gekregen ipv 3,75). Ook blijf ik verontwaardigd dat u niet wil herkennen dat u zich vergist hebt met deze cheque en er zelfs geen excuses, laat staan compensatie van af kan.
=========================
Zoals gesteld : bij AXA heb ik een bankcheque gevraagd, bij Argenta Libotton zei de loketbediende dat dat geen bankcheque was en heeft die dan ook zo geboekt. Ik heb haar nog gezegd dat ik dacht dat het een bankcheque was, maar ze ontkende dat en zei dat het tot max. 10 dagen zou duren. Wie ben ik om dat tegen te spreken dan ? Ik word niet geacht het verschil tussen alles soorten cheques te kennen. Uiteraard heb ik Axa gecontacteerd, maar toen hij me bevestigd dat het wel degelijk een gewaarborgde cheque was en toen ik dat doorgaf aan de kantoorhouder weigerde die het nodige te doen om dat recht te zetten. Dat blijft voor mij klootservice. En dan die arrogante opstelling is er te veel aan voor mij. Dat ze me beleefd en vriendelijk geholpen hebben, dat is toch het minste dat je van een bank kan verwachten, niet ?
Ik heb ook tot 3 maal toe vriendelijk en beleefd gevraagd om alles recht te zetten, maar dat heeft niets uitgehaald.
Door hun fout was tenslotte de enige manier om de belegging te doen cash te betalen, dus heb ik door hun vergissing nogmaar eens de verplaatsing moeten maken. Gaan die kosten ook vergoed worden ?
Donderdagochtend kreeg ik echter om 9u een telefoon van Nadine L van Argenta Kessel-lo waarbij ze me de huid volschold omdat ik het gewaagd had om de ombudsdienst te contacteren en dit een "klootservice" te noemen. Heb haar duidelijk gezegd dat als zij hun werk correct gedaan hadden dit niet nodig was. Iemand die in een bank werkt wordt geacht het verschil te kennen tussen een gegarandeerde bankcheque en een andere. Omdat uiteraard niets kan bewezen worden wat er telefonisch wordt gezegd stuurde ik nog volgende mail :
Daar je me vanmorgen haast niet liet uitspreken wil ik graag even op een rij zetten wat goede service zou zijn.
1. De cheque was wel degelijk een gewaarborgde cheque. Bevestigd door uitschrijver en daarnet nog aan telefoon.
2. Indien er aan het loket enige twijfel daarover is, is het heel eenvoudig het ofwel aan een collega te vragen ofwel even te bellen. Ik ben niet de bankier, ik word niet geacht dit allemaal te weten. Als AXA mij zegt dat het een bankcheque is, en achteraf blijken jullie dat niet te weten ...
3. Indien achteraf blijkt dat doordat jullie niet gezien hebben dat het gewaarborgde cheque is, krijg ik alleen maar als antwoord dat ik moet wachten, dat het te laat is, geen excuses voor de vergissing, geen rechtzetting door het geld toch eerder ter beschikking te stellen.
Wordt het verschil tussen de 3,75% en de 0,5 % die de golden nog maar opbrengt gecompenseerd ? Ik heb mijn geld een week langer tegen hele lage rente moeten laten staan.
Dat zou pas goede service zijn.
Dat iemand zich vergist, dat kan, maar dat het dan niet onverwijld wordt rechtgezet, dat is er over.
Er werd verschillende keren over gecommuniceerd, en alles werd (toch voor mijn doen) heel vriendelijk gevraagd.
Maar ik ving telkens bot.
Tja is het dan zo onbegrijpelijk dat je kwaad wordt ?
Maar blijkbaar mag zelfs dat niet. Dan word ik om 9u uit mijn bed gebeld blijkbaar met de bedoeling mij nog eens te verwijten dat ik het gedurfd heb mijn ongenoegen in mijn eigen stijl te verwoorden.
Kreeg daarop deze reactie :
Ik ga hier de bal weer niet terugkaatsen en dit op een volwassen manier proberen te verwoorden.
Het is nooit de bedoeling geweest u te misleiden en dit is ook niet gebeurd daar Delfin van in 't begin duidelijk gezegd heeft dat uitbetaling van cheque 10 bankwerkdagen in beslag neemt maar wel met juist valuta op rekening zou komen.
Het is ook wel een eigenaardige situatie daar u cheque van Axa bij ons brengt en daarna terug nodig heeft voor belegging bij Axa te doen, maar los daarvan !
U zei mij dat mails onbeantwoord bleven maar men heeft steeds één van uw 3 (dezelfde mails maar via ander e-mailadres) beantwoord.
Wij zijn overtuigd van onze goede produkten en goede service(en geen "klootservice") maar als wij u hiervan niet kunnen overtuigen , wij nemen u nochtans zoals u bent , en u in ons niet geloofd dan weet ik het ook niet hoor.
Ik denk dat wij u steeds vriendelijk en beleefd geholpen hebben de laatste jaren en kan me dan ook enkel verontschuldigen dat ik u wakker gemaakt heb vanmorgen.
beleefde groeten,
Nadine Li.
Omdat dit wel getuigde van vergaande arrogantie heb ik nog het volgende geantwoord :
Beste Nadine,
Het gaat er mij om dat Delfine had moeten weten dat dit een bankcheque was. Ze had dit moeten herkennen en zo boeken en niet me zeggen dat dit tot maximum 10 dagen kon duren. Zoals aangehaald : u bent de bankier, ik niet !
Ik blijf er bij dat het niet kan dat een gewaarborgde bankcheque niet gekend wordt en anders wordt ingeboekt en dat ik daarvoor moet opdraaien, en niet degene die de fout heeft gemaakt !
U zegt dat de cheques van Axa soms onduidelijk zijn, maar op uw kantoor staat ook een logo van Axa, dus denk in niet dat zit zo moeilijk was hier even moeite voor te doen.
Ik heb u ook gezegd dat ik me niet hoef te verantwoorden waarom ik met mijn geld bij Argenta kom of afhaal. Oorspronkelijk was het mijn bedoeling dit even op de E-spaar te laten staan, maar ik vond ondertussen een ander interessant voorstel. Het was dan aan u om mij iets beter voor te stellen en dan was het bij Argenta gebleven. En als u de mails goed leest dat zal u ook wel weten dat het om een belegging bij Allianz ging, niet bij AXA.
Tot nu toe had ik idd een goede service gehad, en werden zaken die verkeerd gegaan waren rechtgezet (zoals toen u een overschrijving onmiddellijk uitvoerde alhoewel er een memodatum opstond, of nog enkele andere kleinere problemen). Ik vind het echter de normaalste zaak dat ik in een bank vriendelijk en beleefd word geholpen. (het tegendeel zou maar erg zijn).
Dat wil echter niet zeggen dat ik niet verontwaardigd mag zijn over dit voorval, waarbij ik 10 dagen interest heb verloren. (slechts 0,5 % gekregen ipv 3,75). Ook blijf ik verontwaardigd dat u niet wil herkennen dat u zich vergist hebt met deze cheque en er zelfs geen excuses, laat staan compensatie van af kan.
=========================
Zoals gesteld : bij AXA heb ik een bankcheque gevraagd, bij Argenta Libotton zei de loketbediende dat dat geen bankcheque was en heeft die dan ook zo geboekt. Ik heb haar nog gezegd dat ik dacht dat het een bankcheque was, maar ze ontkende dat en zei dat het tot max. 10 dagen zou duren. Wie ben ik om dat tegen te spreken dan ? Ik word niet geacht het verschil tussen alles soorten cheques te kennen. Uiteraard heb ik Axa gecontacteerd, maar toen hij me bevestigd dat het wel degelijk een gewaarborgde cheque was en toen ik dat doorgaf aan de kantoorhouder weigerde die het nodige te doen om dat recht te zetten. Dat blijft voor mij klootservice. En dan die arrogante opstelling is er te veel aan voor mij. Dat ze me beleefd en vriendelijk geholpen hebben, dat is toch het minste dat je van een bank kan verwachten, niet ?
Ik heb ook tot 3 maal toe vriendelijk en beleefd gevraagd om alles recht te zetten, maar dat heeft niets uitgehaald.
Door hun fout was tenslotte de enige manier om de belegging te doen cash te betalen, dus heb ik door hun vergissing nogmaar eens de verplaatsing moeten maken. Gaan die kosten ook vergoed worden ?
Re: ARGENTA : ze houden mijn geld achter !!!
Argenta is met niets professionneel bezig, daarom heb ik deze bank al enige tijd de rug toegekeerd. Amateurs tot en met !
Re: ARGENTA : ze houden mijn geld achter !!!
mooi werk Bruce, zulke praktijken zou ik ook niet slikken!
Had het onlangs ook voor met bankcheque, binnengedaan op zaterdag en pas valuta op dinsdag gekregen. Beleefd mailtje naar mijn Record kantoorhouder en die heeft valuta naar maandag gebracht. Bij goeie service blijven we klant!
Had het onlangs ook voor met bankcheque, binnengedaan op zaterdag en pas valuta op dinsdag gekregen. Beleefd mailtje naar mijn Record kantoorhouder en die heeft valuta naar maandag gebracht. Bij goeie service blijven we klant!
Re: ARGENTA : ze houden mijn geld achter !!!
nicky schreef: Argenta is met niets professionneel bezig, daarom heb ik deze bank al enige tijd de rug toegekeerd. Amateurs tot en met !
idem hier.
Liever wél bankkosten betalen en een fatsoendelijke service krijgen!!!
Re: ARGENTA : ze houden mijn geld achter !!!
Heb die indruk vaak dat de loketbedienden bij Argenta, soms niet weten hoe de vork werkelijk aan de steel zit. Ze weten wat een vb Visa kaart is, maar de details kennen ze niet. Bij mij werd mijn visa kaart zonder enige reden ingeslikt. Als dit gebeurd maakt BCC blijkbaar zelf onmiddellijk een nieuwe kaart aan, de loketbediende bij mij is er dan wel ingeslaagd om mijn "nieuwe" kaart de blokkeren, waardoor er een 2de nieuwe kaart werd aangemaakt. Al best dat het gratis was ![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
Re: ARGENTA : ze houden mijn geld achter !!!
Als je een goede bank zoekt voor bankcheques en gewone cheques te incasseren kan je best een Fortis zichtrekening openen.
Hier worden de cheques onmiddellijk geboekt. Als het niet om een bankcheque gaat wordt deze onder voorbehoud op je rekening gezet.
Met cheques kan er van alles mislopen en Fortis heeft hier uitgebreide ervaring mee . De afhandeling van cheques zijn voor Fortis alledaagse business.
Fortis is niet zo goedkoop als Argenta. Het zou me niet verbazen dat Argenta zelf de diensten van Fortis gebruikt voor de afwikkeling van de cheques. In hun appeltje voor de dorst politiek nemen ze de bluts met de buil en trachten ze alle bankverichtingen gratis te houden.
Ik denk dat je gewoonweg het gebruik van banques moet proberen te vermijden. Overschrijvingen zijn voor alle partijen gemakkelijker, goedkoper en worden steeds vlotter afgehandeld.
Argenta heeft zich tot hiertoe nooit gericht naar de professionele markt. Hun aanpak is een groot verschil dan deze van de grootbanken. Ik wil Argenta niet de hemel inprijzen maar in mijn ogen is Argenta goe bezig.
Hier worden de cheques onmiddellijk geboekt. Als het niet om een bankcheque gaat wordt deze onder voorbehoud op je rekening gezet.
Met cheques kan er van alles mislopen en Fortis heeft hier uitgebreide ervaring mee . De afhandeling van cheques zijn voor Fortis alledaagse business.
Fortis is niet zo goedkoop als Argenta. Het zou me niet verbazen dat Argenta zelf de diensten van Fortis gebruikt voor de afwikkeling van de cheques. In hun appeltje voor de dorst politiek nemen ze de bluts met de buil en trachten ze alle bankverichtingen gratis te houden.
Ik denk dat je gewoonweg het gebruik van banques moet proberen te vermijden. Overschrijvingen zijn voor alle partijen gemakkelijker, goedkoper en worden steeds vlotter afgehandeld.
Argenta heeft zich tot hiertoe nooit gericht naar de professionele markt. Hun aanpak is een groot verschil dan deze van de grootbanken. Ik wil Argenta niet de hemel inprijzen maar in mijn ogen is Argenta goe bezig.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
Re: ARGENTA : ze houden mijn geld achter !!!
argenta mag dan wel goed bezig zijn, maar hun online bankieren trekt nu es echt, maar dan ook echt op gene zak.
En de verwerking van verrichten is er nog erger aan toe, interne overschrijvingen duurt dagen vooraleer je dit ziet, hun online bankieren is gewoon niet meer van deze tijd. Als je dan dat vergelijkt van KBC,Keytrade,Rabobank ... dat zijn juweeltje.
DB is ook nog zo'n oeroude online banksysteem zoals Argenta.
Vind ik dus van beide banken zulk zwaar minpunt, schande gewoon!
![Angry >:(](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/angry.gif)
En de verwerking van verrichten is er nog erger aan toe, interne overschrijvingen duurt dagen vooraleer je dit ziet, hun online bankieren is gewoon niet meer van deze tijd. Als je dan dat vergelijkt van KBC,Keytrade,Rabobank ... dat zijn juweeltje.
DB is ook nog zo'n oeroude online banksysteem zoals Argenta.
Vind ik dus van beide banken zulk zwaar minpunt, schande gewoon!
![Angry >:(](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/angry.gif)
Re: ARGENTA : ze houden mijn geld achter !!!
Dit voorval is niet zozeer de fout van Argenta zelf, maar wel van hun kantoor.
Het is echter overal hetzelfde. Het begint met een kantoorhouder die iets doet voor zijn klanten. Mensen zijn tevreden en er komen meer klanten.
Dan heeft hij te veel werk en houdt zich alleen nog bezig met "grote" klanten, en aan het loket komt de een poppemieke dat niet te veel mag kosten (Elke Argenta agent is zelstandige en moet deze zelf betalen), en dan komen de problemen.
Daar ik wegens spreiding nooit een grote klant bij een bank zal zijn krijg ik dan maar met de loketbediendes te maken, en die sympathieke bankdirecteur waar ik destijds klant ben bij geworden, die krijg ik niet meer te zien, tenzij op afspraak.
Het is echter overal hetzelfde. Het begint met een kantoorhouder die iets doet voor zijn klanten. Mensen zijn tevreden en er komen meer klanten.
Dan heeft hij te veel werk en houdt zich alleen nog bezig met "grote" klanten, en aan het loket komt de een poppemieke dat niet te veel mag kosten (Elke Argenta agent is zelstandige en moet deze zelf betalen), en dan komen de problemen.
Daar ik wegens spreiding nooit een grote klant bij een bank zal zijn krijg ik dan maar met de loketbediendes te maken, en die sympathieke bankdirecteur waar ik destijds klant ben bij geworden, die krijg ik niet meer te zien, tenzij op afspraak.
-
- Newbie
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 22 apr 2009
- Contacteer:
Re: ARGENTA : ze houden mijn geld achter !!!
Inderdaad: klantenservice heeft weinig of niks met de bank te maken dan wel met de persoon die je zaken behartigt. En weet de loketbediende het niet precies (heb zo ooit bij een grootbank een loketbediende gehad die geen spaarrekening kon openen!!), blijf rustig en als ze beleefd zijn, geef ze dan in godsnaam een kans. Ik heb de indruk dat die mensen even snel worden aangeworven als ontslagen.
Opgepast voor hoge bloeddruk en hartkloppingen jongens!
Opgepast voor hoge bloeddruk en hartkloppingen jongens!
Laatst gewijzigd door kurt1000000 op 28 april 2009, 17:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: ARGENTA : ze houden mijn geld achter !!!
Ik ben zelf ex-klant van fortis en kauphting. Huidig klant bij keytrade,dhb en argenta
Ik vraag me af waarom iedereen argenta online banking klote vind. Ik vind het net overzichtelijk , basic en zonder veel onnodige toeters en bellen. Ik vraag me af welke functionaliteit er dan wel ontbreekt volgens jullie bij argenta online bankieren... Het enige waar ik me in kan vinden is het feit dat saldo aanpassingen traag verlopen (verrichtingen worden later zichtbaar op rekening).
Ik heb zo de indruk dat vele blijkbaar de verpakking belangrijker vinden dan functionaliteit![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
@topicstarter .... ik heb ook al eens een cheque op mn rekening laten zetten bij argenta ... en ze hebben me ook eerlijk gezegd dat het een aantal dagen kon duren. Voor mij was dat niet echt een probleem. als ik me niet vergis is AXA als uitschrijver van de cheque verplicht om zijn cheque uit te betalen ..ook al ben jij er geen klant ... je had daar dan kunnen vragen om met dat geld de belegging te doen.
Ik vraag me af waarom iedereen argenta online banking klote vind. Ik vind het net overzichtelijk , basic en zonder veel onnodige toeters en bellen. Ik vraag me af welke functionaliteit er dan wel ontbreekt volgens jullie bij argenta online bankieren... Het enige waar ik me in kan vinden is het feit dat saldo aanpassingen traag verlopen (verrichtingen worden later zichtbaar op rekening).
Ik heb zo de indruk dat vele blijkbaar de verpakking belangrijker vinden dan functionaliteit
![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
@topicstarter .... ik heb ook al eens een cheque op mn rekening laten zetten bij argenta ... en ze hebben me ook eerlijk gezegd dat het een aantal dagen kon duren. Voor mij was dat niet echt een probleem. als ik me niet vergis is AXA als uitschrijver van de cheque verplicht om zijn cheque uit te betalen ..ook al ben jij er geen klant ... je had daar dan kunnen vragen om met dat geld de belegging te doen.
Re: ARGENTA : ze houden mijn geld achter !!!
Nu ben ik een zeer tevreden klant van argenta, maar hun on-line systeem is echt serieus achter op dat van banken als een keytrade, rabobank.
Ik gebruik het persoonlijk bijna nooit, juist omdat ik er niet over tevreden ben.
Ik gebruik het persoonlijk bijna nooit, juist omdat ik er niet over tevreden ben.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co